Beste mede-Tweakers,
Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij moet mijn huidige PC + NAS vervangen omdat het niet werkt zoals ik wil en ik wil een meer future proof systeem hebben. (modulair/ makkelijk te upgraden in de toekomst)
Huidige setup: Workstation Dell T3500 met een Samsung EVO 850 250GB.
Daarbij heb ik een Synology DS215J voor al mijn foto's filmpjes voor back-up.
Hij wordt voornamelijk gebruikt voor surfen en Lightroom(fotobewerking) en daarnaast zou ik er een race spel zoals Forza 7 of Dirt op willen spelen. (op 1080P ultra? als dat haalbaar is)
Daarnaast zou ik het volgende willen met de PC:
Ik wil een PC waarin ik mijn foto's allemaal kan opslaan op 1(of in de toekomst 2 schijven)
en die schijf wordt dan geback-upt op 1(of in de toekomst 2 schijven)
Op het moment zet ik mijn foto's nu op de pc die bewerk ik en dan moet ik ze back-uppen naar mijn NAS.
Dit duurt te lang vind ik, ook als ik foto's vanaf mijn NAS wil halen duurt dit te lang.
Vandaar mijn idee om de back-up gewoon in een pc te hebben en dan kan ik alle foto's altijd rechtstreeks benaderen waardoor het snel is(lijkt mij)
Is dit handig/logisch?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag bang voor bucks willen. tussen de 800-1000 euro afhankelijk van prestaties van onderdelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe kast, voeding, moederbord, processor, videokaart & geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zie Ryzen wel zitten, meer bang for bucks en lijkt mij meer future proof.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een redelijk stille & strakke kast met USB3.0 op de voorkant met een goede afwerking.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. maar als de Ryzen 1600 dit zo makkelijk toe laat met de stock koeler misschien een klein beetje.
Wat verwacht je van ons?[i]
ik heb al veel onderzoek gedaan en heel veel reviews gelezen ik kwam daarom op de onderstaande lijst uit:
ik zou graag horen of dit ook allemaal werkt bij elkaar met de wensen die ik heb.
Hoe zijn de ervaringen met Ryzen 5 1600 en Lightroom ik lees negatieve en positieve dingen..
Geheugen word duurder helaas. ik heb al gekeken naar goedkopere alternatieven maar of die dezelfde kwaliteit en support hebben op het moederbord twijfel ik over.
alvast bedankt voor de hulp
Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij moet mijn huidige PC + NAS vervangen omdat het niet werkt zoals ik wil en ik wil een meer future proof systeem hebben. (modulair/ makkelijk te upgraden in de toekomst)
Huidige setup: Workstation Dell T3500 met een Samsung EVO 850 250GB.
Daarbij heb ik een Synology DS215J voor al mijn foto's filmpjes voor back-up.
Hij wordt voornamelijk gebruikt voor surfen en Lightroom(fotobewerking) en daarnaast zou ik er een race spel zoals Forza 7 of Dirt op willen spelen. (op 1080P ultra? als dat haalbaar is)
Daarnaast zou ik het volgende willen met de PC:
Ik wil een PC waarin ik mijn foto's allemaal kan opslaan op 1(of in de toekomst 2 schijven)
en die schijf wordt dan geback-upt op 1(of in de toekomst 2 schijven)
Op het moment zet ik mijn foto's nu op de pc die bewerk ik en dan moet ik ze back-uppen naar mijn NAS.
Dit duurt te lang vind ik, ook als ik foto's vanaf mijn NAS wil halen duurt dit te lang.
Vandaar mijn idee om de back-up gewoon in een pc te hebben en dan kan ik alle foto's altijd rechtstreeks benaderen waardoor het snel is(lijkt mij)
Is dit handig/logisch?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag bang voor bucks willen. tussen de 800-1000 euro afhankelijk van prestaties van onderdelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Dell P2416D Zwart | € 255,- | € 255,- |
1 | Logitech Z200 Zwart | € 28,85 | € 28,85 |
1 | Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) | € 48,50 | € 48,50 |
1 | Logitech MX Master Wireless Mouse | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,- | € 93,- |
2 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 80,50 | € 80,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 494,30 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe kast, voeding, moederbord, processor, videokaart & geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zie Ryzen wel zitten, meer bang for bucks en lijkt mij meer future proof.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een redelijk stille & strakke kast met USB3.0 op de voorkant met een goede afwerking.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. maar als de Ryzen 1600 dit zo makkelijk toe laat met de stock koeler misschien een klein beetje.
Wat verwacht je van ons?[i]
ik heb al veel onderzoek gedaan en heel veel reviews gelezen ik kwam daarom op de onderstaande lijst uit:
ik zou graag horen of dit ook allemaal werkt bij elkaar met de wensen die ik heb.
Hoe zijn de ervaringen met Ryzen 5 1600 en Lightroom ik lees negatieve en positieve dingen..
Geheugen word duurder helaas. ik heb al gekeken naar goedkopere alternatieven maar of die dezelfde kwaliteit en support hebben op het moederbord twijfel ik over.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 200,95 | € 200,95 |
1 | Asus Prime B350-Plus | € 94,70 | € 94,70 |
1 | EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB | € 297,- | € 297,- |
1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 166,95 | € 166,95 |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 87,50 | € 87,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 917,- |
alvast bedankt voor de hulp
In progress: VW kever