Toon posts:

PSionrevoplus+6210+inloggen op thuisserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit in netwerk moet of in internet maarja...
Situatie:
Ik (me pa) heb een psion revo plus +nokia6210
het is de bedoeling dat hij kan inbellen op mijn "server" hier thuis en zo zijn email ophalen.. Er draait winroute pro 4.1 en externe toegangsserver op win98 alleen er is een probleem de computer "neemt niet op" terwijl als ik met een vast lijn inbel dan doet ie dat wel (er ligt isdn btw). Ligt dit aan een foute config of kan een 6210 niet inbellen op isdn of is externe toeganseserver niet goed daarvoor of..........
naja lavast hartelijk dank :)

Verwijderd

GSM is analoog, dus die kan nooit connecten op jouw ISDN. tenzij je bijv. een ISDN hebt met zog. A/B adapter. Deze kan je ISDN weer terug omzetten in analoog. Of je moet het in je huiscentrale om kunnen zetten.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:47

allure

Titaan fase 2/3

euh..... volgens mij kan de 6210 wel ISDN aan.

Verwijderd

Topicstarter
als mrmenor gelijk heeft kan ik dan hret probleem oplossen door een analoog modem te kopen?(er ligt nl ook nog een analoghe lijn)

Verwijderd

Allure bedoelt zeker het WAP gedeelte. Die belt indeed ISDN (om sneller in te bellen) maar er neemt toch echt een analoog modem op aan de andere kant. Dus als jij er een analoog modem bijzet kun je zeker connecten met je Psion en je Nokia.

Verwijderd

yup indeed, nokia 6210 ondersteund ISDN, maar het GSM netwerk niet, netzoals er in de nokia 6210 (waar ik zelf ook eigenaar van ben (theoretisch m'n baas, maar dat doet er niet toe)) ook een modem inzit die 44k6 aankan, maar dat kan het gsm netwerk ook niet. Als je er een modem naast zet met een eigen nummer (wat mogelijk is dmv van je quatro/duo/watheverfox goed te configgen) moet het willen. Hoe weet ik niet met 98, met nt/2000 gewoon een ras verbinding configgen en een gebruiker (je pa of jij) toegang geven tot inbellen.

no problemos!

Verwijderd

Topicstarter
ok dan allemaal hartelijk ik weet dus wat me te doen staat ;) een analoog modempie aanschaffen en gaan
really tx :)
Pagina: 1