Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
Ik wil heel graag dat al mijn mediabehoeften door 1 kastje worden bediend. Ik heb op dit moment een RPi3 met LibreELEC, maar die heeft dan weer geen native ZiggoGO of Netflix apps. Qua bediening wil ik alles met een afstandbediening kunnen doen. Toetsenbord is alleen voor optioneel gebruik
Naast de RPi3 heb ik ook nog een A95 met S905 kastje liggen

Ik denk daarom aan een Linux of Android variant, maar ik heb nog geen complete pakketten of tutorials kunnen vinden om dit goed te regelen. En voor de A95 kan ik wel voldoende firmware vinden, maar daar ben ik bang dat het vol staat met allerlei apps en ik wil liever een kale (up-to-date) Android.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:26
Gebruik zelf een NVidia Shield TV op android gebaseerd. Daar zijn goedkopere varianten op te vinden, maar dat werkt uitstekend met alles.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
AeoIus schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:03:
Gebruik zelf een NVidia Shield TV op android gebaseerd. Daar zijn goedkopere varianten op te vinden, maar dat werkt uitstekend met alles.
Ik heb wel gekeken naar een Chromecast, maar dan ben ik €40 kwijt en dan raak ik ook mijn bekabelde aansluiting kwijt (ja, of ik moet weer een extra ding er bij kopen). Ook zijn die nogal beperkt in USB aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
celshof schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:21:
[...]
Ik heb wel gekeken naar een Chromecast, maar dan ben ik €40 kwijt en dan raak ik ook mijn bekabelde aansluiting kwijt (ja, of ik moet weer een extra ding er bij kopen). Ook zijn die nogal beperkt in USB aansluitingen.
Een Nvidia Shield is geen Chromecast. Daarnaast ben je jouw geld niet kwijt, maar ben je aan het investeren voor jouw eigen gemak. Met andere woorden, met jouw huidige apparatuur gaat het niet lukken.

Zelf zou ik ook een Nvidia Shield of Xiaomi box uitkomen of eventueel een Apple TV met bijvoorbeeld de Plex of Emby app. Ik ben namelijk een beetje huiverig voor de support van Android TV. Deze is nu op sommige devices nogal matig en heb eigenlijk weinig vertrouwen in hoeverre dat nog gesupported zal worden in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Volgens mij kun je op die A95 verschillende andoird launchers of skins installeren.
Android zou volgens haar oude filosofie hoog aanpasbaar moeten zijn.

Zelf zou ik kiezen voor een Nvidia Shield of Apple TV met uw wensen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
3x3 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:39:
Volgens mij kun je op die A95 verschillende andoird launchers of skins installeren.
Android zou volgens haar oude filosofie hoog aanpasbaar moeten zijn.

Zelf zou ik kiezen voor een Nvidia Shield of Apple TV met uw wensen.
Dat zat ik ook te denken bij die A95, maar ik vraag me af hoe kaal ik een Android versie daarvoor kan krijgen, want de originele zat echt vol met rommel.

En een Nvidia of Apple is natuurlijk een mooie oplossing, maar ook flink prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kunt perfect af met kodi als je er wat tijd in stopt... ik heb exact zo'n setup hier staan =)
Kodi 18 is wel een vereiste voor Netflix dan, voor het tv gedeelte heb je een paar opties.
De vraag is alleen welke tv zenders zijn voor jou belangrijk en is HD ook belangrijk? Het basis pakket of ook bepaalde extra zenders?
Als je geen smartcard hebt wordt dat namelijk erg lastig!

Heb voor bovenstaande setups al vaker guides geschreven, kan je nergens op wijzen nog omdat je topicstart erg summier is. Vroeger hadden we hier het HTPC topic voor alleen die is al een tijdje dicht... en ik zie steeds vaker dit soort topics nu langskomen. Maar aan dat laatste kun jij weer niks doen =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Donderstraaltje schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:51:
Je kunt perfect af met kodi als je er wat tijd in stopt... ik heb exact zo'n setup hier staan =)
Kodi 18 is wel een vereiste voor Netflix dan, voor het tv gedeelte heb je een paar opties.
De vraag is alleen welke tv zenders zijn voor jou belangrijk en is HD ook belangrijk? Het basis pakket of ook bepaalde extra zenders?

Heb voor bovenstaande setups al vaker guides geschreven, kan je nergens op wijzen nog omdat je topicstart erg summier is. Vroeger hadden we hier het HTPC topic voor alleen die is al een tijdje dicht... en ik zie steeds vaker dit soort topics nu langskomen. Maar aan dat laatste kun jij weer niks doen =).
Om met het laatste te beginnen, bij mij staat er "Mediaspelers en HTPC's" als ik het Tweakers forum bezoek in dit gedeelte van het forum? ;)

TS heeft het over ZiggoGO, en daarmee zou een smartcard geen noodzaak zijn voor het gehele pakket waar men een abonnement op heeft. Los van de discussie of de beeldkwaliteit via GO voldoende is of zou kunnen zijn, er is geen addon voor de ZiggoGo app voor Kodi(18). De enige poging tot werd door Ziggo niet toegestaan en volgens mij is er daarna nooit een werkende addon vrijgegeven.

Vanuit een Windows (10) desktop is het natuurlijk altijd wel mogelijk om Netflix (t/m 4k) en ZiggoGo te laten draaien.

@Donderstraaltje ook met een remote, zoiets als deze bijv.;

Afbeeldingslocatie: https://www.quietpc.com/images/products/gy-mceremote.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-10-2017 22:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:28:
[...]

Om met het laatste te beginnen, bij mij staat er "Mediaspelers en HTPC's" als ik het Tweakers forum bezoek in dit gedeelte van het forum? ;)

TS heeft het over ZiggoGO, en daarmee zou een smartcard geen noodzaak zijn voor het gehele pakket waar men een abonnement op heeft. Los van de discussie of de beeldkwaliteit via GO voldoende is of zou kunnen zijn, er is geen addon voor de ZiggoGo app voor Kodi(18). De enige poging tot werd door Ziggo niet toegestaan en volgens mij is er daarna nooit een werkende addon vrijgegeven.

Vanuit een Windows (10) desktop is het natuurlijk altijd wel mogelijk om Netflix (t/m 4k) en ZiggoGo te laten draaien.
Hij wilt alles met een remote doen, dat gaat ook nog lastig met ziggogo en alle andere gelijksoortige apps als het al lukt dat om te maken. Juist dit is wat mij aan alle andere oplossingen stoort (dat weet je). Technisch kan, en is zelfs al gemaakt, een app voor Kodi die ook op zijn raspi werkt alleen kiest Ziggo ervoor om gerechtelijke stappen te zetten mocht je dat vrijgeven. Los ff van wat voor kwaliteit je wilt denk ik toch echt dat je het in de DVB-C hoek moet zoeken. Laat je het remote verhaal en kodi los kan er heel veel meer inderdaad. Het is iig niet geheel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Donderstraaltje schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:53:
[...]
Hij wilt alles met een remote doen, dat gaat ook nog lastig met ziggogo en alle andere gelijksoortige apps als het al lukt dat om te maken. Juist dit is wat mij aan alle andere oplossingen stoort (dat weet je). Technisch kan, en is zelfs al gemaakt, een app voor Kodi die ook op zijn raspi werkt alleen kiest Ziggo ervoor om gerechtelijke stappen te zetten mocht je dat vrijgeven. Los ff van wat voor kwaliteit je wilt denk ik toch echt dat je het in de DVB-C hoek moet zoeken. Laat je het remote verhaal en kodi los kan er heel veel meer inderdaad. Het is iig niet geheel onmogelijk.
De Live kanalen van Ziggo kan idd met DVB-C. Dat heb ik ook een tijdje gedaan, maar toen bleek dat ik eigenlijk alleen nog TV kijk voor een enkele keer voetbal of Formule 1 en dat deel kan ook wel met de TV zelf.
En ik heb ook wel een los toetsenbordje, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Ik zal toch eens kijken of ik een wat kale Android kan vinden voor de A95.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
celshof schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:55:
[...]
De Live kanalen van Ziggo kan idd met DVB-C. Dat heb ik ook een tijdje gedaan, maar toen bleek dat ik eigenlijk alleen nog TV kijk voor een enkele keer voetbal of Formule 1 en dat deel kan ook wel met de TV zelf.
En ik heb ook wel een los toetsenbordje, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Ik zal toch eens kijken of ik een wat kale Android kan vinden voor de A95.
Je was me voor, wilde als aanvulling op die remote aangeven dat veel mensen ook een toetsenbordje met muisfuncties gebruiken alleen ken niemand die het echt fijn vind. Zelf vind ik als je die kant op gaat zoals hardware lover aangeeft je een ratjetoe aan apps hebt i.p.v. 1 interface en kun je dan nog wel van een echte htpc spreken? Lastig.

Nu kun je formule 1 op zich ook wel op andere manieren kijken, sport in general, maar het is behelpen. Zoals door HL aangegeven wilt Ziggo perse dat je hun ecosysteem gebruikt en geen 3rd party tools. Hoe houdbaar dat is moeten we nog maar zien, weet van meer dan 1 persoon die eraan werkt.

Ze willen over een tijd oa Formule 1 via Netflix beschikbaar maken en daar is voor kodi 18 een addon voor... en die is zo goed als niet tegen te houden. Nu gebruiken er meer isp’s het horizon platform dus daarom denk ik op ten duur dat het wel goed gaat komen met een werkende addon. Uiteindelijk links om of rechts om kun je, voorlopig in ieder geval nog, wel alles binnen de kodi interface hebben als je echt heel graag wilt.

Kijk je naar boxjes, kijk dan naar moderne met ook een fijne remote. Mijn ervaring is dat de meeste een nasty goedkoop aanvoelende remote hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Netflix op kodi tegenhouden zal niet zo makkelijk gaan idd, immers word er niets raars mee gedaan, drm en al blijft gewoon intakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Een 100% goede oplossing (alle content via Kodi afspelen dus) is er helaas nog niet. Met Kodi 18 zou dat wel mogelijk moeten gaan worden aangezien die wel met drm overweg zou moeten kunnen. Tot die tijd is het toch nog altijd behelpen met Ziggo Go en Netflix. Je kan inderdaad wat work-arounds maken met launchers e.d. maar het is het allemaal precies net niet naar mijn mening. Nog even geduld dus... het zou op afzienbare termijn moeten gaan kunnen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Het is niet helemaal hoe ik het wil, maar ik heb het voor nu opgelost met een Chromecast. Netflix, Ziggo, RTL XL werken allemaal prima en ik moet nu nog Plex inrichten, zodat ik ook de andere zaken kan streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:37
Ik heb op m'n Raspberry Pi3 met Kodi via de PVR-plugin (Enigma2 - OpenPLI6) de kanalen van Ziggo spelend inclusief guide en timeline. Het signaal gaat van de Zgemma Star H2H kabel/satellietontvanger via ethernetkabel naar de Pi3 met Kodi. Voor Netflix zal ook vast wel een keer een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

Croga

The Unreasonable Man

celshof schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:05:
Het is niet helemaal hoe ik het wil, maar ik heb het voor nu opgelost met een Chromecast. Netflix, Ziggo, RTL XL werken allemaal prima en ik moet nu nog Plex inrichten, zodat ik ook de andere zaken kan streamen
Na een kort onderzoek kwam ik hier op uit:
http://www.alphr.com/goog...s-how-to-stream-kodi-with

Zo heb je geen Plex nodig maar kun je gewoon Kodi blijven gebruiken.

De vraag die ik niet beantwoord kan vinden is of de Chromecast ook Netflix HD/4K ondersteund.

(Ik zit met nagenoeg dezelfde use case, ben dus erg blij met dit topic :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
AeoIus schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:03:
ziggo go op android tv werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Croga schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 07:24:
[...]
Na een kort onderzoek kwam ik hier op uit:
http://www.alphr.com/goog...s-how-to-stream-kodi-with

Zo heb je geen Plex nodig maar kun je gewoon Kodi blijven gebruiken.
Die had ik gezien. Maar in mijn geval draait er al een server, dus weinig moeite om daar Plex op te zetten en dan kan mijn RPi uit.
De vraag die ik niet beantwoord kan vinden is of de Chromecast ook Netflix HD/4K ondersteund.

(Ik zit met nagenoeg dezelfde use case, ben dus erg blij met dit topic :) )
HD volgens mij wel gewoon, maar voor 4K moet je de Chromecast Ultra kopen als ik het goed begrijp: nieuws: Chromecast Ultra krijgt 4k- en hdr-ondersteuning en ethernet-adapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

Croga

The Unreasonable Man

celshof schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:05:
Die had ik gezien. Maar in mijn geval draait er al een server, dus weinig moeite om daar Plex op te zetten en dan kan mijn RPi uit.
Ik heb ondertussen een manier gevonden om het zonder dat bestandje te doen. Ik ben teveel gehecht aan de UI van Kodi :) Ik zal laten weten hoe het werkt.
HD volgens mij wel gewoon, maar voor 4K moet je de Chromecast Ultra kopen als ik het goed begrijp: nieuws: Chromecast Ultra krijgt 4k- en hdr-ondersteuning en ethernet-adapter
De vraag ging meer over de ondersteuning vanuit Netflix; die hebben hier en daar nog wel wat beperkingen op hi-res streams.

Maar ik heb me er gewoon aan gewaagd; de Chromecast Ultra komt vanavond binnen.

[edit]
De Chromecast is aangesloten. Netflix streamt in full HD met heel indrukwekkende kwaliteit. Ook ZiggoGo en Spotify lopen als een trein. Helaas heb ik Kodi (nog) niet fatsoenlijk aan de gang dus daar zal de RPi nog even voor moeten blijven hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Croga op 10-11-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet een amika A4 combo
Deze box is een Android box en er kan een ziggo kaartje in. Voor de decryptie zorgt oscam een softcam die ziggo kaartje decodeert zonder problemen
Let op dit is geen zgn. android tv box er zit een fysieke dvb-c en dvb-t tuner in
Daarnaast op afstandsbediening knopje direct naar kodi of via ander knopje naar apps waar ik op dit moment videoland, ziggo go en netflix heb draaien via een VPN App voor Amerikaanse netflix.Amazon video werkt niet
De Box kan ook via een webportaal bedient worden en dan kun je ook via deze webportaal de ziggo kanalen zien. Ik heb deze al een jaar en daarvoor zijn voorganger alleen android werd te oud en nieuw box kost maar 120 euro

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Donderstraaltje schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:51:

Kodi 18 met netflix is prut,weet niet waar je gebleven bent als je een serie kijkt.
Pagina: 1