Kinderfilms met Nederlandse vertaling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 987853

Topicstarter
Om eerlijk te zijn is het aanbod qua kinderseries en films een beetje zwakjes. Als ik uitga van lijsten die ik kan vinden zijn een hoop leuke kinderfilms van Netflix afgehaald. En mocht je een leuke tegenkomen dan heeft deze geen Nederlandse vertaling (ondanks de film zelf al jaren geleden is vertaald).

Zo staat bijvoorbeeld de Grinch met Nederlandse vertaling op Netflix, Spiderwick en een aantal Narnia films. Dat zijn nu leuke films en nog eens gesproken in ons taaltje!

Zijn er nog wat van deze films diep verstopt op Netflix? Of er is een manier om te zoeken op de gesproken taal (zou heel fijn zijn, maar kan ik niet vinden).

Bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik gebruik zelf geen Netflix. Mevrouw Jester komt uit een ander deel van Europa, en Jester-JR is derhalve drietalig. Hij is het Nederlands machtig, zijn moedertaal en spreekt, leest en verstaat uitstekend Engels. Jester-JR is op dit moment 7 jaar oud.

Al van jongs af aan bieden we onze zoon films en series aan in de taal waarin ze aan te bieden zijn. Hij heeft allerlei series in twee (of drie) talen zitten verwerken. Tegenwoordig vraagt hij, als we naar de bioscoop gaan, of het mogelijk is dat we naar de originele versie gaan, want de grappen en stemmen zijn beter. Om over sommige namen nog maar te zwijgen.
Zijn Engels is van een niveau dat hij zijn juf op school kan verbeteren, zijn moedertaal is goed genoeg om bij oma op bezoek niet voor verwondering te zorgen en zijn Nederlands is accentloos.

Wat heeft dat met taalopties in Netflix te maken? Weinig. Maar ik gebruik ook geen Netflix. Ik weet wel dat er zat DVD's en Blu-rays zijn in het kinderfilm-gebied die meerdere talen aanbieden.En meer dan zat van die films zijn (met een klein beetje zoeken) in de ramsj te vinden bij Mediamarkt, Intertoys, Blokker en aanverwante zaken. Ik denk dat het aanbod daar wel eens hoger kan liggen dan dat bij online-services.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 987853 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 01:43:
Om eerlijk te zijn is het aanbod qua kinderseries en films een beetje zwakjes. Als ik uitga van lijsten die ik kan vinden zijn een hoop leuke kinderfilms van Netflix afgehaald. En mocht je een leuke tegenkomen dan heeft deze geen Nederlandse vertaling (ondanks de film zelf al jaren geleden is vertaald).

Zo staat bijvoorbeeld de Grinch met Nederlandse vertaling op Netflix, Spiderwick en een aantal Narnia films. Dat zijn nu leuke films en nog eens gesproken in ons taaltje!

Zijn er nog wat van deze films diep verstopt op Netflix? Of er is een manier om te zoeken op de gesproken taal (zou heel fijn zijn, maar kan ik niet vinden).

Bedankt :)
Als je een kinderprofiel opzet met Nederlands als taal dan laat hij toch sowieso nederlandstalige films en series zien? Dus dat zou ik je als tip meegeven: maak een kinderprofiel aan ipv dat je je eigen profiel gebruikt. Dan komen ook niet tussen jouw favoriete series steeds kinderseries en -films voorbij. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.