Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madlyaza
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-06-2021
Hallo,
ik ben al een tijdje bezig geweest met het samen vinden van componenten voor een game PC rond 900 Euro. Ik ben hier alleen niet echt goed in, daarom wilde ik graag advies vragen van jullie, omdat jullie wel weten wat je doet.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, zwaarste game op het moment is Overwatch

Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
1080P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 900 euro, niet boven 950 als mogelijk

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen muis, keyboard etc

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
2 monitoren kunnen gebruiken dat ik bijvoorbeeld youtube kijk op een en game op ander zoiets

https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/1457019

[ Voor 3% gewijzigd door Madlyaza op 26-10-2017 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 925401

In jouw lijstje heb je gekozen voor een “oudere generatie” CPU in combinatie met een duur moederbord. Hierbij nog wel 2 alternatieven waarmee je je prima mee kunt vermaken:

Intel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 185,51€ 185,51
1ASRock Z370 Pro4€ 110,-€ 110,-
1Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G€ 225,42€ 225,42
1Fractal Design Focus G Zwart€ 45,95€ 45,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 166,95€ 166,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,95€ 80,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 956,73

AMD:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 PC Mate€ 79,95€ 79,95
1Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G€ 225,42€ 225,42
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 166,95€ 166,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 942,12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snixxxxxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
Ik zou zeggen pak het lijstje van AMDRadeon en probeer daar evt een 1060 6gb in te doen. Hoef je minder snel een upgrade te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zou ik deze pakken:

#ProductPrijsSubtotaal
1PNY GeForce GTX 1060 6GB€ 280,60€ 280,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 280,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madlyaza
hoe zal ik het verschil merken tussen de Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G en de PNY GeForce GTX 1060 6GB?

want het is wel een 50€ prijs verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyren
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-06 23:08
3gb en 6gb...3gb nemen is gewoon geld weggooien. Kijk benchmarks.
http://gpu.userbenchmark....a-GTX-1060-3GB/3639vs3646
Scheelt dus 10-20 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-05 10:15
Madlyaza schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:29:
hoe zal ik het verschil merken tussen de Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G en de PNY GeForce GTX 1060 6GB?

want het is wel een 50€ prijs verschil
Het verschil zit voornamelijk in de grootte van de VRAM. De eerstgenoemde heeft 3GB VRAM, de tweede heeft 6GB VRAM. Het is niet makkelijk uit te leggen, maar VRAM kun je zien als een 'display buffer' die o.a. de processor en RAM ondersteund. Wellicht zal je op dit moment voldoende hebben van 3GB, maar ik gok dat je binnen nu en 1 à 2 jaar wel meerwaarde hebt aan de 6GB variant. Dit zou de 50 euro investering dan dus het wel waard maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:41

Thomg

Aww yiss

Niet helemaal, je vergeet ook het verschil in shader units...
1152 vs 1280...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madlyaza
dan ga ik denk ik voor deze build

https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/1465093

klinkt goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima lijstje, al zeg ik t zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madlyaza
ik ben een goede vriend van mij nog gevraagd om als laatst nog naar de build te kijken die jullie hadden samengesteld.
hij heeft mij dit aangeraden
inventaris: PC final
lijkt jullie dit ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou ik toch voor dit gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 PC Mate€ 79,95€ 79,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 D5 6G€ 282,50€ 282,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1A2666C16€ 145,90€ 145,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 978,15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 683497

De CS650M is van veel mindere kwaliteit dan de Seasonic Focus Gold. Met het systeem dat je nu hebt wordt de voeding tijdens zware belasting maximaal voor zo'n 225 watt belast, dus aan die 100 watt extra (eigenlijk 80 watt over de 12v rail) heb je niets, integendeel. De verwachte levensduur van de CS650M is een stuk minder, hij maakt meer geluid en presteert minder. Mocht je nog wat op de voeding willen besparen is een pricewatch: Corsair TX550M V2 ook een goede keuze en kwalitatief een stuk beter dan de CS650M.

Een NVMe SSD is voor gaming niet echt de meerprijs waard aangezien het verschil in laadtijden zo goed als niets is. Dan kun je beter voor 2 tientjes meer de dubbele capaciteit nemen zoals de MX300 525GB uit AMDRadeon's lijstje. Daarnaast kan 250GB toch wel weinig zijn aangezien nieuwe games vaak al 50GB+ zijn.

De Gigabyte GTX 1060 is niet leverbaar en de eerder genoemnde PNY pas vanaf ~330 euro (MAX ICT niet meegerekend aangezien je daar liever niet bestelt). Momenteel is deze Inno3D bij Alternate direct leverbaar voor €300,-:
pricewatch: Inno3D iChill GeForce GTX 1060 6GB X3 V2

Andere optie is een pricewatch: Palit GeForce GTX 1060 JetStream 6GB bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madlyaza
Waarom bestel ik liever niet bij max ICT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:25
Slechte service, maar ik zou daar zelf niet zo'n probleem mee hebben als het een paar tientjes scheelt.
Service heb je toch 99 van de 100x niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madlyaza
jongens, ik heb nog 1 laatste vraag waar jullie misschien antwoord op hebben.
ik moet natuurlijk windows hebben en dat is wel erg prijzig al zeg ik het zelf, nu heb ik deze site gevonden
https://onlinekeys.nl/pro...ctivatie-serial-download/
maar ik weet niet of dit wel legaal/vertrouwbaar is. ik heb al wat research gedaan en volgens mij lijkt het goed maarja, ik ben ook niet de beste onderzoeker dus dacht misschien weten jullie er wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

mitsumark schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:27:
Slechte service, maar ik zou daar zelf niet zo'n probleem mee hebben als het een paar tientjes scheelt.
Service heb je toch 99 van de 100x niet nodig.
Dat is een _heel_ dom antwoord. Sorry.

Service is juist belangrijk. Er kan altijd wat fout gaan, je kunt een DOA hebben, componenten kunnen na een jaar opeens de geest geven. Dat is het moment waarop je de service opeens keihard nodig hebt.

Als het een paar tientjes scheelt: Naar de shop met de beste service. No doubt.

Waarom denk je dat CoolBlue zo enorm groot is geworden? Dat is zelden de goedkoopste maar op service scoren ze maximaal.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steddy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 16:30
Madlyaza schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:26:
jongens, ik heb nog 1 laatste vraag waar jullie misschien antwoord op hebben.
ik moet natuurlijk windows hebben en dat is wel erg prijzig al zeg ik het zelf, nu heb ik deze site gevonden
https://onlinekeys.nl/pro...ctivatie-serial-download/
maar ik weet niet of dit wel legaal/vertrouwbaar is. ik heb al wat research gedaan en volgens mij lijkt het goed maarja, ik ben ook niet de beste onderzoeker dus dacht misschien weten jullie er wat van?
Ben je toevallig nog student Madlyaza? Dan kun je via Surfspot windows 10 education downloaden. Er staat wel dat je al een versie nodig hebt (upgrade), maar ik heb van de zomer zo mijn huisgenoot nog geholpen met een gratis (legale) versie van w10. Die upgrade zegt niks, maak een bootable usb en je bent er ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
unezra schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:07:
[...]
Dat is een _heel_ dom antwoord. Sorry.

Service is juist belangrijk. Er kan altijd wat fout gaan, je kunt een DOA hebben, componenten kunnen na een jaar opeens de geest geven. Dat is het moment waarop je de service opeens keihard nodig hebt.

Als het een paar tientjes scheelt: Naar de shop met de beste service. No doubt.

Waarom denk je dat CoolBlue zo enorm groot is geworden? Dat is zelden de goedkoopste maar op service scoren ze maximaal.
"_heel_ dom" is een mening, heb dan ook liever dat je "ik vind" zou gebruiken.
Daarnaast ben ik het met je oneens.
Risico = kans × impact.
Ondanks dat de impact redelijk groot kán zijn, is de kans klein en dus het risico ook te overzien in vergelijking met het prijsverschil imo.
Een DOA handelt max ict ook wel goed af, wellicht 'moeilijkere' gevallen niet altijd op de juiste manier, zelf geen ervaring mee.

Coolblue is groot vanwege marketing, niet vanwege betere service dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mitsumark schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:49:
[...]
"_heel_ dom" is een mening, heb dan ook liever dat je "ik vind" zou gebruiken.
Ik ben ontzettend spaarzaam met het gebruik van "heel dom" en heb het eigenlijk altijd over "ik vind". :)
In dit geval maak ik een uitzondering: Zo'n uitspraak is heel dom.
Daarnaast ben ik het met je oneens.
Risico = kans × impact.
Ondanks dat de impact redelijk groot kán zijn, is de kans klein en dus het risico ook te overzien in vergelijking met het prijsverschil imo.
Een DOA handelt max ict ook wel goed af, wellicht 'moeilijkere' gevallen niet altijd op de juiste manier, zelf geen ervaring mee.
De impact kan maximaal zijn. Imagine, je koopt een PC uit -tig onderdelen en zo'n beetje ieder onderdeel gaat wel wat mee mis. Shit happens. Hoe blij word je dan van een partij die je RMA's keurig netjes, zonder gezeur afhandelen, met je mee denken, etc?

De kans op een DOA of op aanspraak moeten maken op garantie is *altijd* aanwezig. Computeronderdelen kunnen kapot of domweg toch niet lekker met elkaar samenwerken ook al lijkt dat op papier wel zo te zijn.

Dan wil je terug kunnen vallen op een partij met goede pré en aftersales.

De prijsverschillen moeten natuurlijk niet té groot worden, maar een partij die op een build van €1000 zeg €50 - €100 meer zou kosten, terwijl ik weet dat het verschil tussen partij A en B een serieus verschil in service is, lijkt mij de keuze heel eenvoudig.
Coolblue is groot vanwege marketing, niet vanwege betere service dan de rest.
Dat is absoluut niet waar. Coolblue is *ook* groot vanwege een belachelijk goede pré en aftersales. Zowel op de zakelijke als consumentenmarkt. Wij bestellen er zakelijk redelijk regelmatig kleine dingen (zeg maar de consumentengoederen) en juist daar laten ze hun kracht zien.

3x iets terug sturen omdat iets niet voldoet? Géén probleem en zonder enig gezeur retour.
Bestellen met niet meer dan een "hoi, ik wil dit en dat bestellen" en letterlijk de volgende dag de spullen in huis hebben.

Maar ook, heel uitgebreid in gaan op je vragen via FB, daadwerkelijk moeite doen en niet eens geïrriteerd reageren als je het toch ergens anders besteld.

Dat is waarom CoolBlue zo groot is: Service.
Dat ze dat marketingtechnisch slim verkopen, logisch, service is nu net een van hun grote USP's want echt goedkoop zijn ze zelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Je zet het allemaal als feit neer, maar volgens mij heb je het over persoonlijke ervaring en meningen.

Gelukkig kunnen we allemaal onze eigen keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madlyaza
edgarfischer ik ben zelf geen student maar een goeie vriend van mij wel, en mijn broer ook zou het daar mee werken?

en nog iets, er staar dat je al een windows moet hebben, maar dat heb ik dus niet. hoe doe ik dat dan?

[ Voor 102% gewijzigd door Madlyaza op 04-11-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mitsumark schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:07:
Je zet het allemaal als feit neer, maar volgens mij heb je het over persoonlijke ervaring en meningen.

Gelukkig kunnen we allemaal onze eigen keuzes maken.
Huh?

Het enige dat ik zeg is dat als je gaat voor de goedkoopste partij en je *niet* let op of een partij een goede pré- en aftersales heeft, je niet slim bezig bent. Je bespaard dan domweg op het verkeerde.

Goede service kost geld en juist op het moment dat je het het hardst nodig hebt, is het vervelend als je het niet krijgt. Dus nee, ga niet voor de goedkoopste partij, maar ga voor een partij waarbij juist de support heel goed is, ook al kost dat wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik denk dat we langs elkaar heen praten.

Ik heb gezegd dat je de afweging moet maken tussen prijs en service en dat ik persoonlijk/zelf altijd gewoon voor de goedkoopste ga.
Dat iemand anders liever voor een duurdere winkel met 'betere' service gaat moet hij zelf weten.

Ik denk dat goede service pas belangrijk wordt als je geen backup mogelijkheden hebt indien iets niet werkt en geen tijd/kennis hebt om uit te zoeken wat er mankeert en evt te wachten op vervanging.

Voorbeeld van wat ik net besteld heb:
Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1tazpalwnj/voorbeeld.jpg

Vind ik nogal een behoorlijk prijsverschil, dus ondanks dat CB misschien (over het algemeen) betere service levert bestel ik toch liever bij Alternate.

Ontopic: Zo'n W10 licentie van 20-30 euro is prima, dat doet bijna iedereen.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 04-11-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mitsumark schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:00:
Ik denk dat we langs elkaar heen praten.

Ik heb gezegd dat je de afweging moet maken tussen prijs en service en dat ik persoonlijk/zelf altijd gewoon voor de goedkoopste ga.
We praten niet langs elkaar heen, jij begrijpt gewoon totaal niet waarom service belangrijk is. :)

Denk dat we daarmee de discussie kunnen besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
unezra schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:13:
[...]
We praten niet langs elkaar heen, jij begrijpt gewoon totaal niet waarom service belangrijk is. :)
Weer gepresenteerd als een feit...

Service is niet (het) enige/belangrijk(ste). Het gaat om de keuze. Sommige mensen kiezen voor de laagste prijs, anderen voor de beste service.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 04-11-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steddy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 16:30
Madlyaza schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:26:
edgarfischer ik ben zelf geen student maar een goeie vriend van mij wel, en mijn broer ook zou het daar mee werken?

en nog iets, er staar dat je al een windows moet hebben, maar dat heb ik dus niet. hoe doe ik dat dan?
Sorry voor de late reactie! Weet niet of ie al geinstalleerd is, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Je krijgt gewoon een productactivatiecode. Het zou dus ook moeten werken als je nog geen windows erop hebt staan (dit was bij het bouwen van mijn huisgenoot zijn pc iig geen probleem). Gewoon bootable usb maken met het programma van microsoft en de installatie doorlopen :)
Pagina: 1