Kali Linux Compatible USB Adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 7.092 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasJG
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09-2020
Ik ben op zoek naar een wifi usb adapter die monitor mode ondersteund, het viel me al gelijk op dat deze bijna niet te verkrijgen zijn op Nederlandse sites (die niet 50 euro zijn). Weet iemand misschien waar ik een goede usb adapter die dit ondersteund (en het liefst onder de 25 euro is) kan kopen?

Alvast bedankt,
Bas

Beste antwoord (via BasJG op 28-10-2017 16:28)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Packet capture is idd een pain-in-the-arse ivm beroerde chipset driver support.

Hou rekening met feit dat je hooguit verkeer kunt sniffen met zelfde WiFi-standaard en aantal physical streams als je adapter. Dat betekent dat je met grootste deel van adapters op die lijst (dat sterk verouderd is, vandaar weinig te vinden) cq überhaupt voor dat budget uitkomt bij adapters die ws alleen tem WiFi-n in 2.4GHz kunnen vangen en enkel 1x1 SISO-verkeer. Daarmee heb je in één band wel het managementverkeer (beacons, probe req/resp) enzo te pakken, maar meer niet.

Allicht andere insteek: neem een router die OpenWRT cq LEDE kan draaien en doe daarop je captures. Met pakweg een TP-Link Archer C7 (Qualcomm-Atheros chipsets dus prima Linux driver en dus ook monitor mode support) zou je alles tem 3x3 MiMo WiFi-ac moeten kunnen vangen (en met xWRT pakt het ook de DFS-kanalen). 2e hands zijn die dingen niet duur, iig niet duurder dan een USB-stick met vergelijkbare specs- waar je dan nog maar monitor mode op draaiend moet krijgen...

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 20:30

M2M

medicijnman

ik neem aan dat je deze website al gevonden hebt?

Maar wellicht is de PAU09 iets? 40 dollar ofzo gaat niet gigantisch buiten budget toch?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasJG
Ik dacht zelf aan de panda pau05 ($13,99) of de panda pau06 ($14,99), volgens deze site https://null-byte.wonderh...-fi-hacking-2017-0178550/ zou de pau05 een andere chipset hebben. Met de pau09 zou ik volgens mij ook invoerbelasting moeten betalen ( https://www.belastingdien...de-invoer-van-mijn-pakket ). Zal ik dan maar de PAU06 kopen op amazon usa?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Packet capture is idd een pain-in-the-arse ivm beroerde chipset driver support.

Hou rekening met feit dat je hooguit verkeer kunt sniffen met zelfde WiFi-standaard en aantal physical streams als je adapter. Dat betekent dat je met grootste deel van adapters op die lijst (dat sterk verouderd is, vandaar weinig te vinden) cq überhaupt voor dat budget uitkomt bij adapters die ws alleen tem WiFi-n in 2.4GHz kunnen vangen en enkel 1x1 SISO-verkeer. Daarmee heb je in één band wel het managementverkeer (beacons, probe req/resp) enzo te pakken, maar meer niet.

Allicht andere insteek: neem een router die OpenWRT cq LEDE kan draaien en doe daarop je captures. Met pakweg een TP-Link Archer C7 (Qualcomm-Atheros chipsets dus prima Linux driver en dus ook monitor mode support) zou je alles tem 3x3 MiMo WiFi-ac moeten kunnen vangen (en met xWRT pakt het ook de DFS-kanalen). 2e hands zijn die dingen niet duur, iig niet duurder dan een USB-stick met vergelijkbare specs- waar je dan nog maar monitor mode op draaiend moet krijgen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasJG
Bedankt voor je advies, ik heb gisteravond alleen de pau06 gekocht : ( . Had ik maar even wat langer gewacht.. Ben je toevallig bekend met dat model? Zo ja denk je dat het ermee gaat lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen idee of ze iets voor Kali hebben, maar kijk eens op https://hakshop.com
Staat een hoop hardware op die jij boor jouw doelstellingen wel kunt gebruiken denk ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasJG
Ja ken ik :) Alsnog bedankt voor de tip.

[ Voor 17% gewijzigd door BasJG op 28-10-2017 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BasJG schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:33:
Bedankt voor je advies, ik heb gisteravond alleen de pau06 gekocht : ( . Had ik maar even wat langer gewacht.. Ben je toevallig bekend met dat model? Zo ja denk je dat het ermee gaat lukken?
Niet specifiek mee bekend, maar het heeft een van die oude RaLink chipsets dat zou moeten lukken en ik lees dat mensen het voor Kali aanraden...

...zolang je alleen in 2.4GHz geinteresseerd bent :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasJG
Oke, bedankt voor je advies/informatie/tijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko3nth3hack3r
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09-2020
als je ooit nog hulp/advies nodig hebt dan weet je waar je moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ko3nth3hack3r het kicken van topics is niet gewenst.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.