Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

upgrade naar i5 of een ryzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje.

Mijn huidige cpu is een g4560 pentium, maar ik merk in sommige games dat het lag geeft. (zoals gta v en pubg) dit ligt waarschijnlijk niet aan mijn gpu namelijk een 1050 TI.

specs
550w evega psu
msi b250m pro-vd
intel pentium g4560 3,5 ghz
msi 1050 ti oc edition
8 gb ram ddr4

Ik zou dus graag mijn cpu willen upgraden. Mijn budget ligt nu rond de 240 euro. De g4560 heeft een LGA 1551 socket dus zou ik willen upgraden naar een i5 6600k dan kan dat. Ik zou dan ongeveer rond de 228 eruo kwijt zijn. Maar zou ik naar een ryzen 5 1400 of een een ryzen 3 1200 willen upgraden moet ik eerst een nieuw moederbord aanschaffen en dat moederbord ligt rond de 80 euro + 155 euro = 235 euro voor de ryzen 5 1400.
Of ik koop koop de ryzen 3 1200 doe een oc. Dan ben ik rond de 198 euro kwijt en dat is het goedkoopste maar wel minder performance. Wanneer heb ik het meest bang voor the buck of/ en ben ik het meest future proof.

games hoeven niet hoger dan 1080p te zijn.

Games die ik speel:
Gta V
PUBG
CSGO
Black Ops 3
The witcher 3

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2017 10:41 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:56
Hebben we het hier over framedrops?

Misschien eerst even checken wat er nu precies aan de hand is want de g4560 zou de 1050ti prima moeten kunnen aansturen in die games..

Zet anders eerst even MSI afterburner ( downloads: MSI Afterburner 4.3.0 ) op je pc en laat dat even meedraaien op de achtergrond tijdens de bewuste games. Met dat programma kun je alles bijhouden. Temps van CPU/GPU, CPU gebruik, RAM gebruik etc. Dan kun je heel snel zien waar het aan zou kunnen liggen. Kun je iig zien welke upgrade je het meest gaat helpen.

Ik zou overigens niet naar Ryzen gaan upgraden. Dat is nu zonde. Je kunt nl. indien nodig op V&A vrij goedkoop een i5 op de kop tikken..

Of een i7 dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door Baloes op 26-10-2017 21:20 ]

Verwijderd

Mocht het toch de CPU zijn, dan kan je ook even op V&A kijken.

https://tweakers.net/aanb...l-core-i7-6700-boxed.html

Verwijderd

Topicstarter
Hallo @Baloes

Ik zou eens even kijken naar afterburner.
Maar in zwaardere games lijkt het alsof de game telkens een freez heeft, het is niet echt dat er een fps drop is. ook loopt gta v vast.

• Baloes
Tsja.. kan van alles zijn. Post anders ook ff de rest van je pc. Moederbord. Welke voeding. Hoeveel RAM en heb je al een SSD enz.

En ff afterburner draaien om te kijken wat er gebeurt op het moment van de freezes.

Verwijderd

Topicstarter
@Baloes
mijn moederbord is een b250m pro-vd ik heb 8gb ram en een 550w psu(had ik nog liggen). Ik zie met afterburner niks bijzonders. Zou het probleem dan toch simpel op te lossen zijn door een ssd aan te schaffen?

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

Een SSD is toch een must in hedendaagse pc's

Ik heb het bidden opgegeven

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:57:
@Baloes
mijn moederbord is een b250m pro-vd ik heb 8gb ram en een 550w psu(had ik nog liggen). Ik zie met afterburner niks bijzonders. Zou het probleem dan toch simpel op te lossen zijn door een ssd aan te schaffen?
Mooi, kan je dat misschien ook even posten? 2 paar ogen zien meer dan 1.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
@pray2win

Ik zie bij vraag en aanbod meerdere ssd's aangeboden voor een wat goedkopere prijs. Is dat het waard of zou ik een nieuwe ssd moeten aanschaffen.

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

Ik ben zelf een beetje bang voor 2e hands SSD's, maar ik denk dat dat meer mijn eigen probleem is. Ik zelf zou het die 3 tientjes om garantie in te leveren niet waard vinden, omdat het om data gaat geef ik zelf iets meer waarde. Bij videokaarten had ik JA gezegd.

Ik heb het bidden opgegeven

• Baloes
Een SSD kan ingame soms zeker helpen wanneer er bijvoorbeeld textures geladen moeten worden (ik meen dat dat in GTA gebeurd wanneer je snel aan het rijden bent) een HDD die het niet bij kan houden of hapert kan dan een freeze veroorzaken..

De prijzen van de 2e hands SSD liggen vrij hoog. Ik zou, tenzij het een steal is, gewoon een nieuwe kopen met de volle garantie. Altijd prettig.

Check toch ff die voeding en post ff het merk en type ff..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
8Gb ram houdt ook niet over tegenwoordig. Als je dat upgrade en een SSD neemt krijg je veel extra performance

• Baloes
418O2 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:12:
8Gb ram houdt ook niet over tegenwoordig. Als je dat upgrade en een SSD neemt krijg je veel extra performance
Yup, ook dat. Ik zag dat het RAM gebruik bij een game als PUBG ook aardig op kan lopen. Maar dat kan TS ook makkelijk ff checken met afterburner.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
Baloes schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:13:
[...]

Yup, ook dat. Ik zag dat het RAM gebruik bij een game als PUBG ook aardig op kan lopen. Maar dat kan TS ook makkelijk ff checken met afterburner.
Volgens mij ga ik ruim over de 8Gb heen tijdens PUBG, dus dat scheelt nodig. Daarnaast is die map ook gigantisch, dus een snelle schijf helpt dan ook.
Pagina: 1