• Ysebeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-02-2022
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn budget is € 400 - € 450.

Momenteel heb ik een OnePlus X. Hoewel het een jaar geduurd heeft voor de software op punt stond, ben ik relatief tevreden over mijn aankoop. Hij kostte maar € 235. Het scherm is uitstekend en 5 inch is perfect voor mij. Ik speel geen games op mijn smartphone, ik heb meestal max 10 apps openstaan en ik kom voorlopig nog altijd toe met 16 GB geheugen. Ik heb dus geen high end toestel nodig. Een beetje meer plaats zou welkom zijn. Als ik Spotify open, loopt hij soms vast en de camera is waardeloos binnenshuis. Ik wil vooral een betere camera. Ik heb een dochter van 10 maanden en als ik herinneringen wil vastleggen op foto of film, moet ik binnen altijd mijn vriendin haar Nexus 5X gebruiken. Ik wil ook een toestel dat Spotify kan openhouden samen met een paar andere apps en met genoeg intern geheugen voor een paar gigabyte offline muziek. Tenslotte wil ik mijn nieuwe smartphone minstens 2 jaar kunnen gebruiken.

Omdat ik relatief tevreden ben van OnePlus en veronderstel dat de OnePlus 5 meer ondersteuning krijgt dan de OnePlus X, heb ik hem even overwogen. Maar ik vind hem te duur en het scherm is te groot.

Ik dacht aan een iPhone SE, maar het scherm is nogal klein en ik voel er niet veel voor om de overstap te maken naar iOS. Ik gebruik Google Gallery, Google docs, Google Drive, Google Calendar en ik weet niet of ik al die dingen, samen met mijn contacten makkelijk en snel kan overzetten naar een iPhone.

De HTC 10 leek mij ook een optie, maar voor hetzelfde geld heb ik een S7, die uiteindelijk beter is?

Is de S7 een optie of is hij ondertussen al zo oud dat ik er geen twee jaar meer mee voort kan?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 27-10-2017 09:09 . Reden: Overmatig Bold verwijderd ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Ysebeer welkom op Tweakers.

Je openingspost is prima. Ik heb alleen het overmatig gebruikt van dikgedrukt verwijderd, het is niet nodig. Had je dit gedaan zodat de lezer er makkelijk doorheen kon scannen, maak dan aan het einde van je OP even een lijstje.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Het nadeel van de smartphones van vorig jaar dat de software support een jaar korter is. In dit geval nog 1 jaar.

Wil je een nieuwe smartphone los of i.c.m. een abonnement?

Review QNAP TS-230 NAS

• Ysebeer
Dutchredgaming schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:13:
Het nadeel van de smartphones van vorig jaar dat de software support een jaar korter is. In dit geval nog 1 jaar.

Wil je een nieuwe smartphone los of i.c.m. een abonnement?
Ik ben op zoek naar een los toestel.

Hoe belangrijk zijn software updates als de software op punt staat? Bij mijn OPX waren die nodig in het begin, omdat er vanalles mis ging. Maar nu alles vlot werkt, maakt het mij niet uit op welke versie van Android mijn toestel draait.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Misschien iets onder boven je budget, maar wel een vlaggenschip smartphone van dit jaar pricewatch: Huawei P10 Zwart

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchredgaming op 28-10-2017 14:56 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Ysebeer
Dutchredgaming schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:44:
Misschien iets onder boven je budget, maar wel een vlaggenschip smartphone van dit jaar pricewatch: Huawei P10 Zwart
De P10 is duurder, maar de camera van de S7 is beter?

Ga ik de P10 langer kunnen gebruiken omdat de nieuwer is?

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dutchredgaming schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:44:
Waarom is dit het vlaggenschip van het jaar? Wat is er beter aan dan de concurrentie die enorm is?

Liefhebber van Tweakers

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

De Oneplus 5 had je overwogen, maar die is niet meer te koop (bij oneplus zelf dan). Daar hoef je, tenzij tweedehands of import uit China, niet meer naar te kijken.
Als je een goede camera wilt, zou ik de s7 kiezen voor jouw budget.

Hoi!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 06:48
Toevallig vandaag een test gedaan met een iPhone 6s,SE,4s, een Samsung S7, HtC10 en een Sony XZ op het vlak van foto’s. (Familie etentje ;)).

Unaniem won de XZ de foto challenge. Scherper, duidelijker en helderder. Was een foto met flits in een schemerig restaurant. Voor een goede camera zou ik nu iedereen Sony aanraden.

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 19:21
LG G6 lijkt me ook een leuke mogelijkheid voor jou.

Keep on running

Pagina: 1