Mijn vraag
Van de week heb ik samen met een vriend een pc gebouwd, nadat hij in elkaar stond heb ik hem eergisteren proberen op te starten, op het beeldscherm kwam dat hij geen signaal had. Gisteren thuis geprobeerd en na het ram eruit gehaald te hebben en de bios gereset starte hij wel. Windows vervolgens geinstalleerd en de pc bij mijn vriend gezet. Bij mijn vriend heb ik nog een HDD erbij geprikt en de sata kabels verwisseld. Geen signaal op het beeldscherm meer. Zo'n speakertje aan de moederbord gehangen, start de pc op, gaat uit na een tijdje (20 sec), start automatisch daarna weer op (3 sec) daarna weer uit en na 3 seconden start hij en hoor je een piep. Even later begint het hele verhaal weer opnieuw.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Van de week heb ik samen met een vriend een pc gebouwd, nadat hij in elkaar stond heb ik hem eergisteren proberen op te starten, op het beeldscherm kwam dat hij geen signaal had. Gisteren thuis geprobeerd en na het ram eruit gehaald te hebben en de bios gereset starte hij wel. Windows vervolgens geinstalleerd en de pc bij mijn vriend gezet. Bij mijn vriend heb ik nog een HDD erbij geprikt en de sata kabels verwisseld. Geen signaal op het beeldscherm meer. Zo'n speakertje aan de moederbord gehangen, start de pc op, gaat uit na een tijdje (20 sec), start automatisch daarna weer op (3 sec) daarna weer uit en na 3 seconden start hij en hoor je een piep. Even later begint het hele verhaal weer opnieuw.
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4670K Boxed | € 247,- | € 247,- |
1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G | € 274,50 | € 274,50 |
1 | Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart | € 70,95 | € 70,95 |
1 | Scythe Mugen 3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston HyperX KHX1866C11D3P1K2/8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master MasterWatt Lite 600W | € 50,95 | € 50,95 |
Bekijk collectie Importeer producten |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
- Ram kaartjes zijn niet kapot (verschillende slots getest en ook andere ram.
- Moederbord gaat piepen als er geen ram op het moederbord zit.
- Beeldscherm aangesloten op het moederbord, terwijl videokaart eruit is.
- Diverse poorten geprobeerd op de videokaart, zowel HDMI als DisplayPort.
- Als de computer start hoor je elke 5 seconden een soort krakerige piep.