Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:03
Mijn vraag
is de MSI Z370 geschikt voor NVidia SLI? en wat heeft een moederbord nodig om dit wel te kunnen?

Bij de specificaties staat dit er niet bij maar ik lees op forums dat bedrijven dat express omdat het moederbord dan gekeurd moet worden door NVidia en dit veel geld kost en dat dus dan de productprijs omhoog gaat.

Alvast bedankt voor de antwoorden en de moeite! _/-\o_

Mvg
Bart

Beste antwoord (via DigitalGamer385 op 26-10-2017 20:00)

• Leanderrr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-09 20:51
DigitalGamer385 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:11:
[...]

Ja dit snap ik, ik heb zelf een 1070 maar ik vraag me af waarom een moederbord alleen 2 AMD kaarten zou "accepteren" en niet 2 Nvidia kaarten want dit loopt toch via dezelfde pci lanes?
Klopt, maar videokaarten hebben onder andere verschillende drivers. Er zijn moederborden die allebei ondersteunen maar deze niet. Tevens raad ik SLI ook af. De performance in sommige games kan er zelfs van verminderen.

Als u wilt upgraden zou ik gaan voor een 1080 TI..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
Nee, dit moederbord support wel Crossfire (AMD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Leanderrr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:06:
Ja dit had ik gelezen maar kunt u me uitleggen wat dan precies het verschil is tussen Crossfire en SLI? Ja de een is voor AMD en de ander voor Nvidia maar dit loopt toch via de zelfde routes of ligt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
DigitalGamer385 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:08:
[...]

Ja dit had ik gelezen maar kunt u me uitleggen wat dan precies het verschil is tussen Crossfire en SLI? Ja de een is voor AMD en de ander voor Nvidia maar dit loopt toch via de zelfde routes of ligt dat anders?
Crossfire zijn de kaarten die amd maakt, bijvoorbeeld de RX 580. Sli is voor 2 videokaarten van Nvidia, bijvoorbeeld de GTX 1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Leanderrr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:10:
[...]

Crossfire zijn de kaarten die amd maakt, bijvoorbeeld de RX 580. Sli is voor 2 videokaarten van Nvidia, bijvoorbeeld de GTX 1070
Ja dit snap ik, ik heb zelf een 1070 maar ik vraag me af waarom een moederbord alleen 2 AMD kaarten zou "accepteren" en niet 2 Nvidia kaarten want dit loopt toch via dezelfde pci lanes?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
[...]

Klopt, maar videokaarten hebben onder andere verschillende drivers. Er zijn moederborden die allebei ondersteunen maar deze niet. Tevens raad ik SLI ook af. De performance in sommige games kan er zelfs van verminderen.

Als u wilt upgraden zou ik gaan voor een 1080 TI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Dus t vermindert soms...

Das duidelijk, bedankt voor uw antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-08 21:32
DigitalGamer385 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:15:
Dus t vermindert soms...

Das duidelijk, bedankt voor uw antwoord!
Over welk MSI moederbord met een Z370 chipset gaat het?
Die zijn er namelijk 11, waaronder ook verschillende die wel SLI (tot Quad SLI) ondersteunen.
Leanderrr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:06:
Knap dat je zo zeker antwoord kan geven zonder te weten over welke van de 11 MSI moederborden met Z370 chipset het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
MSI Z370 Tomahawk het stond er boven aangegeven en ook in de vraag.

Maar alsnog bedankt voor uw moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
[...]

Knap dat je zo zeker antwoord kan geven zonder te weten over welke van de 11 MSI moederborden met Z370 chipset het gaat...
[/quote]

Staat erboven bij het product, maar klopt had het eerst ook over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-08 21:32
Leanderrr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:21:
[...]

[/quote]

Staat erboven bij het product, maar klopt had het eerst ook over het hoofd gezien.
Zie het nu ook, had er overheen gekeken...
Die regel met dat plaatje is in mijn browser wel erg klein, of ik moet een bril...

Maar voor €6 meer koop je de Z370 SLI Plus.
Praktisch dezelfde features en looks, en die ondersteund ook SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
Roel_1983 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:33:
[...]

Die regel met dat plaatje is in mijn browser wel erg klein, of ik moet een bril...

Ja, klein plaatje maarja. Nog maals zou ik niet met SLI gaan. Op youtube staan veel voorbeeldjes waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Roel_1983 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:33:
[...]

De Sli plus ziet er erg goed uit alleen 1 nadeel en dat is dat t licht geel is :/ dus ik ga nog even doorkijken met de SLI-plus in mijn achterhoofd.
Leanderrr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:35:
[...]

Ja, klein plaatje maarja. Nog maals zou ik niet met SLI gaan. Op youtube staan veel voorbeeldjes waarom ;)
Ik zie idd dat de SLI maar een heel klein verschil hebben: YouTube: GTX 1070 SLI: Is It Worth It? - Ft. MSI 1070 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
Trouwens, als je per se SLI wilt, kun je ook gaan voor de asrock z370 SLI. Multi color rgb en sli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Het nadeel van de nieuwe MSI kaarten is dat je de drivers alleen volledig kan gebruiken met een msi moederbord. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar een MSI moederbord, maar ik denk dat ik het SLI maar laat zitten en gewoon de TomaHawk neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
[...]

Niet helemaal. Het achterliggende idee van SLI en Crossfire mag dan hetzelfde zijn, maar de implementaties zijn compleet anders. SLI maakt gebruik van een SLI Bridge die de twee kaarten rechtstreeks verbindt, terwijl Crossfire volledig via de PCI-express bus loopt. Hoe de twee technisch exact werken weet ik ook niet precies, maar het moge duidelijk zijn dat de twee protocollen achter de schermen heel verschillend zijn. In beide gevallen moet het moederbord er specifiek ondersteuning voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:21
Komt doordat Nvidia extra eisen stelt aan het moederbord voordat ze het SLI certificaat afgeven.

Voornaamste eis is dat de sloten minimaal verdeeld worden als 2x 8 lanes (aangestuurt door de processor), en niet als 16 + 4 lanes (waarbij die laatste meestal via het moederbord chipset gaat in plaats van via de processor).

Zal misschien iets met de aansturing van de kaarten te maken hebben en/of de 'garantie' dat er 'geen' microstutters optreden, het grootste probleem van multi GPU voor gaming.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 26-10-2017 22:36 ]

Pagina: 1