Toon posts:

Tijdelijke internet aansluiting voor verblijf Nederland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit zonnig Californië gegroet Tweakers.

Ik ben door mijn baas geplaatst in Californië.
In Nederland heb ik nog steeds een eigen huis.

In december ga ik met de vrouw en kids weer een dikke maand terug naar Nederland voor vakantie.
Wij verblijven dan in ons eigen huis. Echter, toen wij 3 jaar geleden naar Californië verhuist zijn heb ik mijn contract met de ISP (Toen KPN glasvezel) opgeheven. Ik ga niet betalen voor een internet verbinding waar ik toch geen gebruik van maak.

We zijn al een aantal keren eerder terug geweest in Nederland en hebben toen mee proberen te liften op de WIFI van de buren. Echter dit was niet tot nauwelijks goed te gebruiken. Ook met een versterker aan onze kant werd het niet echt beter.

Ik voel er weinig voor om weer een abonnement te starten bij een fiber provider dus ik ben opzoek naar andere oplossingen. Ik denk aan 4g met een 4g WIFI router of iets dergelijks. Het liefst maandelijks opzegbaar en onbeperkt. Aangezien er veel netflix e.d. op zal worden gekeken.

Ik heb al wat zitten zoeken en vond T-Mobile maar die bieden alleen beperkte bundels aan lijkt het.
KPN heeft Internet Buitengebied, wel onbeperkt maar dan zit ik weer vast aan een contract.
Nou zag ik ook een SIM only abbo van Tele2 met unlimited data en men geeft aan maandelijks opzegbaar.

Heeft iemand ervaring met dit Tele2 abbonement. Is dit goed genoeg als ik er zelf een sim router bij bestel?

Of heeft iemand nog andere slimme oplossingen voor een tijdelijke internet verbinding in huis?

Alvast dank voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

De providers waarbij ik gewerkt heb mag je je contract opzeggen zelfs binnen de contractsperiode als je verhuisd naar een adres waar de diensten niet geleverd kunnen worden of als je emigreert.

Ik weet niet of dat tweede voor jou ook geldt?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht het niet. Aangezien ik het huis in Nederland nog steeds heb. Maar zou eens rond kunnen mailen naar een aantal glasvezel providers of er iets te regelen valt voor een tijdelijke oplossing. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben is dacht maandelijks opzegbaar, geen idee wat hun data pakketten kosten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:35

3DDude

I void warranty's

Een versterker ? leg een UTP kabel in de dakgoot desnoods tijdelijk en sluit daar een access point op aan.

Als het dan nog steeds slecht is, dan hebben je buren gewoon slecht internet.
Met een repeater ga je een slecht signaal nog een keer doorsturen; dus dat is meestal niet fantastisch.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:35
Heb je een kabelaansluiting? Ziggo Zakelijk heeft maandelijks opzegbare pakketten. Deze kun je ook als 'gewone' consument afsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow goeie tip, had nog helemaal niet aan de kabel gedacht!

Zag ondertussen dat de 4g voor thuis van T-mobile wel maandelijks opzegbaar is. Alleen als ik over een maand gebruik heen zou gaan zit ik vast aan een 4g modem van 200 euro. Weet iemand toevallig wat voor een modem dit is en of dit ook voor andere sim kaarten te gebruiken is? Dus heb ik er nog wat aan na het gebruik van T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:36:
Ow goeie tip, had nog helemaal niet aan de kabel gedacht!

Zag ondertussen dat de 4g voor thuis van T-mobile wel maandelijks opzegbaar is. Alleen als ik over een maand gebruik heen zou gaan zit ik vast aan een 4g modem van 200 euro. Weet iemand toevallig wat voor een modem dit is en of dit ook voor andere sim kaarten te gebruiken is? Dus heb ik er nog wat aan na het gebruik van T-mobile?
Op de website van T-mobile staat het volgende:
Je betaalt € 199,00 voor het modem Huawei B618. Het modem is daarna helemaal van jou.
Het zou mij dus erg verbazen als het modem een simlock blijkt te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 20:27
Pagina: 1