Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor werk

Pagina: 1
Acties:

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:32
Hi allen,

Mijn vriendin is toe aan een nieuwe laptop voor haar werk. Willen jullie eens meedenken? Ik heb de BBG's al bekeken, ik twijfel eigenlijk vooral over de interne grafische chips, zijn die tegenwoordig goed genoeg voor photoshop?

Wat ga je met je laptop doen?
Werken zonder al te zware software:
- tekstverwerken
- mailen
- browsen
- photoshop
- af en toe illustrator
- afbeeldingen, foto's en illustraties archiveren ( < 100 gb)
- af en toe een video in 1080p bekijken

Er wordt niet op gegamed of gebruikt voor videobewerking.

Wat is je budget?
Max 700 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, al heb ik slechte ervaringen met Acer maar wellicht zijn ze verbeterd.

Verdere eisen:
SSD
bouwkwaliteit is belangrijk

Opties die ik gevonden heb:
Lenovo IdeaPad 14 inch https://tweakers.net/pric...s-14ikb-(80uv0072mh).html
Asus zenbook UX305 https://tweakers.net/pric...5fa-fc318h/specificaties/
HP 14-bp021ndhttps://tweakers.net/pricewatch/1020059/hp-14-bp021nd.html

Mijn dank is alvast groot!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-11 23:28

ITsEZ

parttime all-rounder

Volgens mij heb je zelf al goed onderzoek gedaan, de lenovo lijkt van dit lijstje je beste optie maar is dan ook het duurste.
Ik zou als ik jou was overwegen om voor het volgende model te gaan pricewatch: Lenovo IdeaPad 320S-14IKB 80X40097MH dit is een "volledigere" laptop, je cpu is een i5 in plaats van i3 of m5, die significante prestatie boost zal je zeker merken. Verder heeft die een twee keer zo grote SSD, zeker de moeite waard als er nog wat plaatjes en programma's op moeten kunnen.

What you see is always what you get.

• PascalvE
Dank! Dat is een mooie optie, ik ga 'm voorleggen.

Maar mijn belangrijkste vraag is: in hoeverre zijn die interne videochips ala Intel HD Graphics 620 geschikt voor Photoshop etc?

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
mocht je het budget een klein beetje verhogen, geeft deze je wel meer waar voor je geld:
pricewatch: HP Pavilion x360 14-ba183nd

De nieuwe i5 processor (8ste generatie) is toch wel een verbetering op de voorgaande serie volgens mij (quadcore tegenover een dualcore)..

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
sjenk schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:29:
mocht je het budget een klein beetje verhogen, geeft deze je wel meer waar voor je geld:
pricewatch: HP Pavilion x360 14-ba183nd

De nieuwe i5 processor (8ste generatie) is toch wel een verbetering op de voorgaande serie volgens mij (quadcore tegenover een dualcore)..
ik heb deze. Hele fijne pc, fijne toetsen behalve de zilveren kleur ervan en de witte ledverlichting: erg slecht leesbaar tenzij het donker is en dat ga je merken als je er gevoelig voor bent.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-11 23:28

ITsEZ

parttime all-rounder

PascalvE schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:07:
Dank! Dat is een mooie optie, ik ga 'm voorleggen.

Maar mijn belangrijkste vraag is: in hoeverre zijn die interne videochips ala Intel HD Graphics 620 geschikt voor Photoshop etc?
Photoshop en illustrator zijn programma's die weinig eisen van je videokaart, ze zijn vooral afhankelijk van je cpu. Met een I5 zit je prima, ik gebruik zelf met regelmaat deze programma's op een m3 processor.

What you see is always what you get.

• MilesKiss
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-10 14:03
Geen V&A op het forum!

[ Voor 96% gewijzigd door InFamous op 31-10-2017 21:47 ]

• PascalvE
Deze mag op slot, het is een lenovo 320s geworden. Toch met i3 en 4gb ram, maar wel 256gb SSD. Voor 576 euro een prima deal.

Dank voor alle hulp!
Pagina: 1