Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IhsanTuzla
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-09-2020
Ik zit nu in VMBO-TL 3 en ik moet midden december een 1 daagse 'snuffelstage' doen. maar ik weet nog niet waar ik dat ga doen!

ik was nog maar 3 en ik kreeg te maken met computers, die interesse heb ik nog steeds, social media vind ik ook leuk.

weten jullie misschien een bedrijf(in de richting van IT) waar ik 1 DAG stage kan lopen, of een groot bedrijf die hun Social Media platformen bijhoud? het liefst in Groningen. stukje Friesland of Drenthe is geen probleem.

Ik heb de ICT afdeling van de Politie al gevraagd maar die hebben niet terug geantwoord.

alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via IhsanTuzla op 26-10-2017 16:25)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

IhsanTuzla schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:21:
[...]

Prima, ben nu een geschikt bedrijf aan het zoeken, zou een IT winkel ook kunnen, zoals adviseren?
Beeld jezelf in als iemand die jou als stagiair een dagje op touw neemt, zal een IT winkel daar veel in kunnen bieden? Lomp gezien, Mediamarkt heeft gros wat er rondloopt alleen verkopers in dienst.

Geen familie/kennis die toevallig in ICT of soortgelijke zit? Wij hadden een collega die bouwtechniek deed en dit 3 dagen moest doen, die is 3 dagen lang met onze buitendienst op stap gegaan (metingen, inspecties etc). Dan leer je meteen of heel het vak wat voor je is, zeker als het een snuffelstage is waar 99% van de bedrijven je wat flutklusjes laten doen de hele dag.

Je kan ook wat hostingbedrijven in de buurt vragen, ik heb zelf toen nog bij Cistron in Alphen a/d Rijn 3 dagen meegelopen, van serverruimte inspectie tot meekijken met helpdesk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Misschien een lokale IT boer waar je terecht kan? Dat je van de politie nog niks vernomen hebt verbaast mij niet. :P

Zelf had ik 5 dagen stage, vind 1 dag wel erg kort.

[ Voor 19% gewijzigd door Slavy op 26-10-2017 16:00 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-05 12:19
hoezo doen jullie aan een 1 daagse stage. wat ga je nou leren op zo'n dag.

ik had toen ik op het vmbo zat een 10 daagse stage. daar leer je teminsten nog iets van

maar succes met zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesperber
  • Laatst online: 03-05 13:30

jesperber

(y)

Ik zal zoals slavy zegt opzoek naar een lokale IT winkel, daar doe je nog wat ervaring op in die dag.
Bij de meeste bedrijven kan je toch niets opsteken in 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IhsanTuzla
GB_gaming101 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:59:
hoezo doen jullie aan een 1 daagse stage. wat ga je nou leren op zo'n dag.

ik had toen ik op het vmbo zat een 10 daagse stage. daar leer je teminsten nog iets van

maar succes met zoeken
Dankje

Op mijn school besteden we heel veel aan sport (13 uur per week) dus daarom willen ze geen langere stage doen omdat we dan in de knoei komen met sport. maar ik vind het nergens op slaan want dit hoort gewoon bij de 'opvoeding'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IhsanTuzla
jesperber schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:02:
Ik zal zoals slavy zegt opzoek naar een lokale IT winkel, daar doe je nog wat ervaring op in die dag.
Bij de meeste bedrijven kan je toch niets opsteken in 1 dag.
Ik ga kijken, ik denk dat je wel gelijkt hebt. Misschien moesten we maar 10 dagen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesperber
  • Laatst online: 03-05 13:30

jesperber

(y)

IhsanTuzla schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:03:
[...]

Ik ga kijken, ik denk dat je wel gelijkt hebt. Misschien moesten we maar 10 dagen doen
Ja precies dat zou nog wat opleveren! Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IhsanTuzla
jesperber schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Ja precies dat zou nog wat opleveren! Succes! :)
dankje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
En snuffelstages zijn al zo beperkt als wat... Inderdaad is 1 dag wel erg kort. Een lokale IT boer zal inderdaad goed zijn, daar kan je wel wat opsteken zonder dat er een al te grote structuur achter het bedrijf zit met procedures e.d. waar je eerst in getraind moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IhsanTuzla
Stoelpoot schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:20:
En snuffelstages zijn al zo beperkt als wat... Inderdaad is 1 dag wel erg kort. Een lokale IT boer zal inderdaad goed zijn, daar kan je wel wat opsteken zonder dat er een al te grote structuur achter het bedrijf zit met procedures e.d. waar je eerst in getraind moet worden.
Prima, ben nu een geschikt bedrijf aan het zoeken, zou een IT winkel ook kunnen, zoals adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Lijkt me wel. Zelf gaf je in je topicstart aan een groot bedrijf o.i.d., maar begin daar niet aan. In een groot bedrijf zitten er heel veel procedures vast aan hoe je werkt, omdat je dat met meerdere afdelingen moet communiceren. Is vaak een speciaal systeem voor. Dat werkt niet lekker voor 1 dag. Kleiner is in zo'n geval een stuk beter, dan heb je een veel directere lijn met de medewerkers.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Beeld jezelf in als iemand die jou als stagiair een dagje op touw neemt, zal een IT winkel daar veel in kunnen bieden? Lomp gezien, Mediamarkt heeft gros wat er rondloopt alleen verkopers in dienst.

Geen familie/kennis die toevallig in ICT of soortgelijke zit? Wij hadden een collega die bouwtechniek deed en dit 3 dagen moest doen, die is 3 dagen lang met onze buitendienst op stap gegaan (metingen, inspecties etc). Dan leer je meteen of heel het vak wat voor je is, zeker als het een snuffelstage is waar 99% van de bedrijven je wat flutklusjes laten doen de hele dag.

Je kan ook wat hostingbedrijven in de buurt vragen, ik heb zelf toen nog bij Cistron in Alphen a/d Rijn 3 dagen meegelopen, van serverruimte inspectie tot meekijken met helpdesk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IhsanTuzla
ik ben nu aan het zoeken en ik ben op dit bedrijf uitgekomen, contact opnemen of verder zoeken?

http://www.brisk-ict.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:04
Snuffelstages op de middelbare scholen zijn meestal maar 1 dag, daarom ook de term snuffelstage.
Vaak ook met een sociale achtergrond (ala vrijwilligers werk).

Ik zou actief handelen, dus gewoon bellen met die club om te vragen of je een dag mag meekijken in de organisatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IhsanTuzla
ArnoutV schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:36:
Snuffelstages op de middelbare scholen zijn meestal maar 1 dag, daarom ook de term snuffelstage.
Vaak ook met een sociale achtergrond (ala vrijwilligers werk).

Ik zou actief handelen, dus gewoon bellen met die club om te vragen of je een dag mag meekijken in de organisatie!
d:)b d:)b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De professionals hier zouden ook de moeite kunnen nemen iemand warm te maken voor het vak door hem een dagje mee te laten kijken zodat hij een gevoel krijgt wat het inhoudt. Tuurlijk is een dag tekort om echt iets te leren maar dat is het doel niet. Hij moet iets ervaren van wat het vak inhoudt. Zeist ligt niet in de buurt voor je?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IhsanTuzla
Frogmen schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:25:
De professionals hier zouden ook de moeite kunnen nemen iemand warm te maken voor het vak door hem een dagje mee te laten kijken zodat hij een gevoel krijgt wat het inhoudt. Tuurlijk is een dag tekort om echt iets te leren maar dat is het doel niet. Hij moet iets ervaren van wat het vak inhoudt. Zeist ligt niet in de buurt voor je?
Beetje ter ver, ik heb trouwens al een stageplek geregeld. Whatever, wilde je dan iets voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JA maar zoals je zelf al zegt beetje te ver. Succes met je opleiding

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IhsanTuzla
Frogmen schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:17:
JA maar zoals je zelf al zegt beetje te ver. Succes met je opleiding
dank u
Pagina: 1