Oud wifi modem inzetten als repeater

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
is daarnet een wifi router geplaatst door de provider , vroeger had ik een wifi router aan de tel lijn . Daar deze vrij recent vraag ik nu of deze afgebroken wifi router kan (draadloos ) communiceren met de nieuwe geplaatste wifi router zodanig dat ik op een ander plaatst mijn desktop computer via Isdn aan de oudere wifi kan leggen . Dus de straling van de nieuwe de oude voorzien van informatie ( ik hoop dat ik een beetje duidelijk was Dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"een beetje" is echt wel zo ver als het gaat met duidelijkheid hier.

Nee. het is niet duidelijk. Wat is er geplaatst, wat had je? Merk+type is wel het minimale.

Snel antwoord zonder informatie: Nee, kan niet. Wifi router is voor het uitzenden van een Wifi signaal.

Wat je bedoelt is een Wireless Bridge. Daar zijn vrijwel alle routers niet toe in staat, soms wel met gemodde firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zo, dat is geen fijn stukje begrijpelijk Nederlands om te lezen.... (je bent geen Nederlander of wellicht dyslexie?)

Als ik het moet ontcijferen had je oude modem/router met WiFi een telefoonpoort die je kon doorlussen naar een vaste computer om op die manier weer via ISDN een internetverbinding op te zetten ? Of bedoel je dat je een WiFi repeater had gekoppeld welke een telefoonpoort had zodat je daar weer een ISDN modem op kon doorlussen of iets dergelijks ?

[ Voor 17% gewijzigd door Breezers op 26-10-2017 16:02 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Wat ik wil voor alle duidelijkheid iis de 2de wifirouter gebruiken als acces router kan dit ? Bespaart kablage en mijn labo kan terug van internet voor zien worden . Ik denk dat nu toch mijn vraag duidelijk moet zijn . Het kan of het kan niet ,als het kan zoek ik het wel uit , wil toch jullie raad vragen .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:38
haha, wtf is kablage? wat is een access router? wat is een labo? Denk niet dat je met deze omschrijving veel zinnige antwoorden gaat krijgen.

Probeer eens duidelijk uiteen te zetten wat je probeert te bereiken, en welke apparatuur je daarvoor in wilt zetten.

[ Voor 60% gewijzigd door borft op 26-10-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik vermoed dat TS probeert te vragen om 2 WiFi routers draadloos met elkaar verbinden en dan de LAN poorten gebruiken om zijn computer op aan te sluiten.(zonder kabels te trekken of powerlines te gebruiken)

Dat gaat standaard inderdaad niet zomaar werken. Zoals eerder aangegeven zou je theoretisch kunnen kijken naar alternatieve firmware voor de routers maar dan nog is dit twijfelachtig.

P.s: je taalgebruik en antwoorden zijn nog steeds onduidelijk

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18
Zo moeilijk is het niet, ts heeft een draadloze router over en wil deze gebruiken om zijn draadloze signaal weer om te zetten naar een bedrade verbinding.

@hobbyist-pc Merk en type van de betreffende router en die welke je provider geplaatst heeft zou al veel helpen. Als je router bijvoorbeeld WDS ondersteunt kan dit best werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
1: Proximus modem ADSL/VDSL2/TV PSTN b-box. 3v+ Sagemoom is de actieve modem

2 TP-link ADSL2 + modem Router ModelTD-w8970. Is de modem die ik zou plaatsen op een ander plaats maar draadloos : eigenlijk als ontvanger van modem Proximus

Is dit mogelijk , heb nu alles genoteerd hopelijk is dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
hobbyist-pc schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:27:
1: Proximus modem ADSL/VDSL2/TV PSTN b-box. 3v+ Sagemoom is de actieve modem

2 TP-link ADSL2 + modem Router ModelTD-w8970. Is de modem die ik zou plaatsen op een ander plaats maar draadloos : eigenlijk als ontvanger van modem Proximus

Is dit mogelijk , heb nu alles genoteerd hopelijk is dit goed.
Als ik het goed begrijp gebruik je de Proximus als ADSL modem en WiFi router en wil je de TP-Link gebruiken als wifi-naar-bedraad-omzetter zodat je je PC bedraad kan aansluiten?

Zo ja, dan denk ik dat het misschien mogelijk is, maar gaat je aardig wat werk en zelfstudie kosten. Plus, nog 1 vraag beantwoorden: is het een v1 of v3 versie TP-Link apparaat? Van wat ik zo snel zie heeft de v1 versie drie antennes en v3 versie slechts twee antennes, maar ik zou verwachten dat er ook nog een versienummer op het apparaat (bij typenummer wellicht) staat.

Anyway, indien v1: dan kan je er zo te zien 'OpenWRT' op installeren. Vervolgens kan je die configureren als 'wireless bridge'.

Meer dan dit kan ik je er niet over vertellen, want ik ken het apparaat niet (verbaasd mij al dat 'ie sowieso geschikt is voor OpenWRT) en ben ook niet zo bekend met WirelessBridge config in OpenWRT. Maar wellicht dat je met deze tips al verder kan.

Het makkelijke alternatief is een wireless insteekkaart (of USB-versie) in je PC inbouwen. De kwalitatief beste oplossing is een kabel tussen Proximus router & PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:22
borft schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:43:
haha, wtf is kablage? wat is een access router? wat is een labo?
TS is een Belg, zo te zien aan taalgebruik.
Kablage is Frans voor bekabeling en labo is Belgisch voor laboratorium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:03
Ja, het kan maar alleen als je er tijd en geld in wilt investeren.

Het geld gaat naar een apparaat die kan dienen als "client bridge"
Dat apparaat zet een wifi signaal om naar een bedraad netwerk signaal,

Het uitgaande netwerk signaal (op kabel) sluit je vervolgens aan op je oude modem waarbij je de dhcp server uitzet, en je het oude modem een handmatig ip adres geeft van binnen je netwerk (maar buiten dhcp scope)

Ik heb ditzelfde hier ook draaien en werkt prima (je moet alleen wel weten wat je doet, en is bijna niet geschikt als je pas net met netwerken bezig bent / begonnen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Als hij het simpel wil houden, want ik heb de indruk dat de OP (ook afgaande van z'n posthistorie) weinig moeite in iets wil steken buiten wat hem voorgekauwd en met de lepel gevoerd wordt,
kan je misschien best een AP kopen welke zonder custom firmware al "client mode" ondersteunt. Bijvoorbeeld de ASUS RT-* reeks.

Wat echter ook mogelijk is, is die andere wifi router ergens op een betere locatie in het huis neer te ploffen, aansluiten met een kabel en die te laten "inbellen" dmv PPPoE passthrough op je BBox3. Afgaande van je abbo bij proximus moet je dan wel ook aanpassingen daar doen.

Long story short zijn er wel meerdere oplossingen, maar als je zo averechts staat tov zelf moeite ergens in willen steken zal het vrij snel gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@hobbyist-pc zoals andere ook al aangeven is het handiger om de volgende keer meteen in je openingspost alle relevante informatie te zetten, want op deze manier wekt het alleen maar frustraties op.

Daarnaast is het op Tweakers wel de bedoeling om eerst zelf wat eigen inzet te tonen (en dit ook te laten merken), voordat je een topic aanmaakt. Wat heb je dus zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Als laatste wil ik verzoeken dat je voordat je op 'Verstuur' drukt, je post even door te nemen op spelfouten e.d.
We zijn niet allemaal een taalwonder, maar een beetje goedlopende zinnen met punten en komma's leest wel zo prettig.

Verder heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijk is.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 27-10-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Bedankt iedereen ,
Kleine bemerking ,ik weet dat Nederlanders een beter taal gebruik hebben , ze kunnen alles zo veel beter uitleggen ( heb jaren lang met Nederlandse technici gewerkt , toffe mensen ) en Ik weet ook dat ik taalfouten schrijf , vroeger was het anders en ook ik typ hier op een iPad, heb er zo geen overzicht over .
Maar zal tegen dat ik een volgende keer een vraag stel eerst een bijschollng volgen “Nederlands voor senioren en gepensioneerde “
Toch bedankt voor de tips
Pagina: 1