Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Hallo! }:O

Ik zoek personen die mij kunnen vertellen welke van deze twee TV's voor mij de beste koop is:

pricewatch: Medion LIFE P13174 Zwart of de pricewatch: Lenco DVL-1961 Zwart :P

Het zijn TV's met (vrijwel) dezelfde spec's, waarvan de volgende punten voor mij het belangrijkst zijn:

1) DVB-T2 (x265)

2) Contrastverhouding van 1000:1

3) Het afspelen van mediabestanden (.MKV) vanaf een USB-stick of HDD/SSD die zijn gecodeerd middels de x265 codec.

Note: de Medion heeft dan weer als extra voordeel dat het over 3 tuners beschikt

Er is echter een behoorlijk prijsverschil tussen de twee: 70,- ..en ik wil graag weten of de goedkoopste even 'goed' is als de duurste ;)

Wie kan mij helpen? :)

Wust um yn 'e moele ha? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik kan je niet helpen met het maken van een keuze, maar ik kan je wel vertellen dat de Medion geen x265 bestanden af kan spelen. Volgens de specificaties kan je de volgende mediabestanden afspelen via de USB aansluiting: MP3, JPG, WMA, MPEG1/2/4, XVID, AVI, ACC.
Van de Lenco kon ik zo 1,2,3 geen ondersteunde bestandsformaten vinden.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
reuzekind schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:00:
[...] maar ik kan je wel vertellen dat de Medion geen x265 bestanden af kan spelen. Volgens de specificaties kan je de volgende mediabestanden afspelen via de USB aansluiting: MP3, JPG, WMA, MPEG1/2/4, XVID, AVI, ACC.
Van de Lenco kon ik zo 1,2,3 geen ondersteunde bestandsformaten vinden.
De Medion beschikt over DVB-T2 ondersteuning: dat is x265. Je zou denken dat de beeldprocessor om die reden ook .AVI, .MKV en .MP4 bestandsformaten kan afspelen, welke zijn gecodeerd middels de x265 codec. Maar ik kan er naast zitten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Stopman
Ik heb de Medion LIFE P13174 vandaag binnengekregen en kon voor mijzelf uittesten of x265 content vanaf USB-stick en 2.5" HDD's afgespeelt kan worden.

Het antwoord is: JA :)

Conclusie: TV's die DVB-T2 ondersteunen spelen ook x265 content vanaf USB :)

Edit: ook FLAC is geen probleem ;)

[ Voor 12% gewijzigd door John Stopman op 03-11-2017 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@John Stopman Is er een reden dat je specifiek 2 HD Ready toestellen hebt uitgezocht?
Anno 2017 kun je discussiëren hoe zinnig 4k op dit moment is, maar ik zou zelf minstens Full HD willen.
Nu weet ik dat het kleine schermen zijn, dus dat het sowieso scherper oogt, dan dezelfde resolutie op een groter scherm, maar toch.
Ik zie dat je inmiddels de Medion hebt gekocht en ermee doen kunt wat je graag wil, dus dat is super.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Stopman
In eerste instantie ging ik voor HD ready vanwege de lagere prijs, maar toen spotte ik later de FHD Medion LIFE P12310 en voor een meerprijs van slechts 20,- ballen is dat de betere keuze. En ik maar denken dat er tot 21.5" geen FHD modellen waren (het moet in een klein hoekje staan) :D

4k? Hm, dat is iets voor later: over 2-3 jaar koop ik een 4k TV voor dezelfde prijs met wellicht betere spec's: o.a een hogere contrastverhouding, betere speakers ;)

Oh, ik had nog een paar oudere speakers over en eenmaal op de TV aangesloten geeft dat toch goed geluid: de speakers van de TV stellen geen [....] voor (schel geluid) :D

Pagina: 1