Toon posts:

4 of toch 2 speakers ??? En wat voor speakers ???

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met het zoeken van speakers,ik ben van plan om een versterker te gaan kopen en dan 4 speakers eraan te gaan maken.
Alleen nu is de vraag : Omdat 4 speakers 2x zo duur zijn als 2 is het wel nodig ? Hoor je echt een veeeeeeeeeeel beter geluid ?

Het gaat hier wel om een slaapkamer ( van 4x4 ) waar ik dan van plan om naast mijn monitor ( c.a. 50 cm van de monitor af ) aan elke kant ( links en rechts ) een speaker neer te gaan zetten.
En c.a. 2 meter achter mij ook 2 speakers te gaan plaatsen ( symmetrisch aan de speakers die naast mijn monitor staan ).

Mischien dat ik dan nog een subwoover apart bij doe,maar dat is van laterezorg.

De bedoeling is gewoon een mooi geluid te gaan creeren ( lekkere keiharde bass. )aangezien ik wel wat DVD-films bekijk dacht ik van dat 4 speakers wel mooier is dan 2.

Geld voor een dolby sourroundsetje of zoiets heb ik niet :( !

Ow en ik heb een Maxi Sound Fortissimo sound kaart.

Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertelllen over het plaatsen van de speakers en wat voor speakers ik dan het beste kan gaan aanschaffen.
En of het nodig is van die 4 vs 2 speakers.

Bijvoorbaat dank,een Geluids-newby !

EDIT : is het mischien ook een idee om een soort BOOMBOX achter mij te gaan plaatsen in plaats van 2 speakers ?

Verwijderd

Topicstarter
Ow en mischien hebben jullie ook nog wel wat tips voorhet kopen vna een versterker ?
Ik zit toch denk ik eerder aan een 2e handse te denken omdat ik het geld er niet voor heb :( !

Maar ik moet wel zowie zo 1 hebben waar ik dan 4 kanalen bij heb ( dus waar ik 4 speakers op kan aansluiten ).
En afluisteren ( DUH ! ).

Nogmaals bijvoorbaat dank !

Verwijderd

Ten eerste: Wat is je budget?
Ten tweede: Wat verste je onder "echt mooi geluid"??? Bedoel je lekker harde diepe bassen, of zo natuurgetrouw mogelijke heldere tonen?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wil je surround of echt 4 speakers...?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21
50 cm van je beeldscherm... misschien nite echt slim idee ivm magnetische straling...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 15:33 schreef P5ycho het volgende:
50 cm van je beeldscherm... misschien nite echt slim idee ivm magnetische straling...
dat is _zat_. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, mijn budget is c.a. 300 voor speakers,ik heb al speakers gezien voor een prijs van 100 p/stuk.
En dan dacht ik een leuke soort boombox achter te gaan plaatsen ( kost ongeveer 75,- ).

Of is dat een slecht idee,die boombox achter ??

Over die versterker ben ik nog niet helemaal uit.

Sourround krijg ik toch niet met 4 speakers dacht ik,maar ik wil gewoon mooi geluid.

Diepe bass,aangezien ik best veel trance luister.

En 50 cm van je Monitor wil wel ( heb ik nu ook met 2 vrij grote speakers ( oude ).

En is dit ook een goeie opstellen voor films enzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Bij conrad staan wel leuke speakers.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 16:43 schreef stanley het volgende:
Bij conrad staan wel leuke speakers.
Als je die leuk vindt kan je ook bij de Gamma kijken. :P

Kijk hier eens : [topic=165523]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik had 4 (full size) speakers in m'n kamer staan, en de bass was helemaal verrot als ik de achterste erbij aandeed. Ik heb het ook geprobeerd met de fase van de achtersten andersom, maar daar werd het alleen maar slechter van.
Speakers die tegenover elkaar staan doven elkaar uit, en dat is zeker niet bevorderlijk voor de bass. Als ik jou was zette ik een sub neer en twee mini speakers achter je voor het surround effect.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Sourround krijg je toch alleen maar met een sourround versterker ???

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 17:22

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Het antwoord is Simpel
LABTEC
2414 1 subwoofer + 2 speakertjes
2514 1 subwoofer + 4 speakertjes
prijsklasse tussen 135 en 170 gulden

of je hebt ook nog dikkere subwoofersets van labtec.
Geloof mij zij hebben de beste prijskwaliteit !!!!

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Sry maar die LCS2514 gaan niet hard. Hard genoeg voor jou misschien, maar zei wil gewoon vette bass met weinig vervorming op hoog volume. Kwaliteit op top, maar neemt niet weg dat ze snel gaan vervormen doordat de conus te grote slagen moet maken om de ge-eiste lucht te verplaatsen.

Voor F300,- heb je 2 Marquant boomboxen met midrange en tweeter unit.

Kosten ongeveer F139,- of F159,- per stuk.
Zijn groot genoeg om als stoel te gebruiken, met een flinke versterker (dus iets van minimaal 80 of 100 watt per kanaal) kun je ze bijna optimaal benutten.

De kwaliteit is voor jou denk ik acceptabel.
Ga nou niet Hifi ofzo aanraden, want ze wil keiharde bassen. En zo'n 5" conus'je kan niet zo hard als je de bass opkrikt.

Die bass komt tot ongeveer 37 of 38Hz DIN (-3dB). Dus diep genoeg. En reken maar dat je met een flinke versterker iedereen eruit blaast. Voor trance en electronische muziek is de kwaliteit nog redelijk acceptabel van die boxen, althans voor jou lijkt mij.

Ohja, die speakers staan weleens bij It's of Megapool. Zoniet ga dan even langs bij kijkshop, die hebben het meeste van Marquant staan.

Die Marquant boxen die ik aanraad gaan meer dan 3dB (factor 2) harder dan die boombox van F79,-, dus die is absoluut niet nodig. En meer luisterplezier heb je er toch niet van.

Verwijderd

Topicstarter
Dus is het toch beter om 2 speakers gewoon voor te gaan gebruiken en dan niets achter ?
Of zeggen jullie zo'n boombox is leuk als je hem ahcter je doet ( 2 meter ) ??

EDIT : ik zie het al.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 17:47 schreef Yokozuna het volgende:
Voor F300,- heb je 2 Marquant boomboxen met midrange en tweeter unit.

Kosten ongeveer F139,- of F159,- per stuk.
Zijn groot genoeg om als stoel te gebruiken, met een flinke versterker (dus iets van minimaal 80 of 100 watt per kanaal) kun je ze bijna optimaal benutten.

De kwaliteit is voor jou denk ik acceptabel.
Ga nou niet Hifi ofzo aanraden, want ze wil keiharde bassen. En zo'n 5" conus'je kan niet zo hard als je de bass opkrikt.

Die bass komt tot ongeveer 37 of 38Hz DIN (-3dB). Dus diep genoeg. En reken maar dat je met een flinke versterker iedereen eruit blaast. Voor trance en electronische muziek is de kwaliteit nog redelijk acceptabel van die boxen, althans voor jou lijkt mij.

Ohja, die speakers staan weleens bij It's of Megapool. Zoniet ga dan even langs bij kijkshop, die hebben het meeste van Marquant staan.

Sry maar die LCS2514 gaan niet hard. Hard genoeg voor jou misschien, maar zei wil gewoon vette bass met weinig vervorming op hoog volume.
En voor films ook geschikt ?

• ALH
  • Laatst online: 23-12 20:04

ALH

Koop dan liever 2 goede :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Yokozuna
Bwaaha! De bass driver (met die 12" bass driver) zal hard genoeg gaan om je ingewenden mee te voelen trillen. Waarschijnlijk moet je ze niet voluit open draaien, dan krijg je redelijke oorpijn.

Ze gaan ongelooflijk hard, harder dan je wilt. Dus daar hoef je je absoluut geen druk over te maken. En die subwoofer hoef je dan ook niet meer te kopen.

Als je maar genoeg vermogen levert (iets van 100 watts per kanaal max is wel goed voor zulke boxen) en niet boven de 250watts per kanaal uitkomt, worden de spoelen niet te warm en beschadigen ze ook vrij moeilijk. Want ze KUNNEN een flink vermogen hebben, en je blaast er met gemak iedereen mee weg. Nee daar hoef je je niet druk over te maken.
Koop dan liever 2 goede
Koop maar eens TWEE boxen voor F300,- die vette diepe bass op hoog volume geven die GOED klinken.

Verwijderd

Topicstarter
Coooooooool !! :) Dat moet ik hebben >:) !

Nu nog een leuke versterker,hoeveel watt per kanaal MIN ??
Mischien tips voor merken of zo ?

EDIT : heb je ook de website van Marquant want ik moet wel eff afmeting ervan weten.

Kga nu eten check straks wel weer.

Dus geen 4 speakers meer ?

• JvS
  • Laatst online: 11:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yokozuna, je verkijkt je een beetje teveel op die 12" woofers enzo...

Die dingen BONKEN, dus van 38Hz is niet echt sprake ofzo :'(

Topicstarter moet gewoon naar correct gaan en daar voor 150-200 piek per stuk twee jbl towertjes halen. Dat gaat namelijk ook hard (jazeker, zelfs mijn set gaat achterlijk hard, met 6" woofers...) en dan heb je nog geiler laag ook. Dat je dus wel met trance hoort, BTW...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
Jou maatstaven van "hard" zijn misschien heel anders dan de topicstarten.

De site van marquant :

http://www.allied-electronics.nl/products/marquant/
dan op Marquant klikken. Het zijn echt flinke boxen, kun je makkelijk als stoel gebruiken. Maar moet je maar ff op de link kijken.

Je raadt een JBL aan, zeg eens waar die MK1000 ofzo op internet te vinden is, want volgens mij weet je de link gewoon niet. En hoezo gaat jou set hard? Met een bass die op normaal staat ja (hoort eigenlijk ook zo). Als je die bass een stuk opkrikt (zoals de topicstarten denk wel wil), dan gaan ze zeker niet hard als je wilt. Ook hard misschien en geil laag, maar dat maakt niet uit, die zijn gewoon te duur.

Niet iedereen hoeft Hihi geluidskwaliteit en is vaak al tevreden met Marquant kwaliteit, lang niet iedereen is audiofiel of wanabee etc. Blijkbaar snappen mensen dat niet, de meeste mensen vinden dat mijn maat gewoon geile boxen heeft. En dat zijn gewoon normale mensen.

Je moet niet denken dat elke topicstarten hier audiofiel is die mooie treble etc. wil. Sommigen willen gewoon luid spelen met vette bass, en willen er weinig geld aan besteden, dan is Marquant gewoon een oplossing.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Als het alleen hard moet...zag laatst 4 jamo spakers met een dikke sub voor 250,- in de aanbieding, mooi geluid is anders maar meer kan je voor dat geringe bedrag niet kopen, ik had een versterker gekocht (nieuw) een technics of een sony ofzo, als je 2dehands wil gaan misschien een nad of marantz, ik had er zeker 2de hands spakers bijgekocht, sommige oude modellen zijn nog erg goed, bijvoorbeeld KEF, op marktplaats staan legio van die dingen, of bv 2de hands missions (heb nog een paar 702e's te koop :) hehe).

suc6 >:)

Verwijderd

heeft mijn lijst toch nog zin gehad, hé courage???
d8 al, heb ik daar mijn tijd in gestoken ;)

Verwijderd

Topicstarter
jah,ik ben het helemaal met Yokozuna eens,het gaat mij niet om de treble bla bla bla.
Het moet gewoon een leuk geluid geven met het afspelen van muziek,en uiteraard niet te duur.

Alleen nu is de vraag : als ik 4 speakers neem krijg ik dan een mooier effect in DVD-films en blijft het geluid met het afspelen van muziek gewoon GOED en word de bass dan niet verneukt ??

Verwijderd

Topicstarter
Omhoog >:) Tjeez wat ben ik ongeduldig !!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 19:06
Op dinsdag 10 juli 2001 16:46 schreef Courage het volgende:

[..]

Als je die leuk vindt kan je ook bij de Gamma kijken. :P

Kijk hier eens : [topic=165523]
hehe :P

Verwijderd

Uhm ik vind een marantz of nad versterker met daaraan marquant speakers eigelijk NIET kunnen, want dan heb je hifi versterker met lowfi speakers :)

• Yokozuna
Klopt, koop je toch andere.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen nu is de vraag : als ik 4 speakers neem krijg ik dan een mooier effect in DVD-films en blijft het geluid met het afspelen van muziek gewoon GOED en word de bass dan niet verneukt ??

Verwijderd

Je kan voor je geld beter 2 goede speakers kopen dan 4 slechte. het effect wat je denkt te beeiken met 4 speakers zal je niet bereiken. Het geluid wordt op die manier een soort brei. Waar geen plaats en richting meer duidelijk zal zijn. Koop daarom maar twee goede speakers.

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05 13:01
Koop nu maar gewoon DTT2200 of zo !

5 speakers en een subwoofer geeft gewoon meer effect.

...

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Op woensdag 11 juli 2001 08:42 schreef dtjiang het volgende:

5 speakers en een subwoofer geeft gewoon meer effect.
Als je die aan gaat raden ipv een losse versterker met 2 fatsoenlijke speakers...vergeef me maar ik ga ff hard lachen dan >:)

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05 13:01
Op woensdag 11 juli 2001 09:21 schreef hervaz het volgende:

[..]

Als je die aan gaat raden ipv een losse versterker met 2 fatsoenlijke speakers...vergeef me maar ik ga ff hard lachen dan >:)
heh , ik lette alleen op zijn budget wat wil je nou voor 300 piek !

...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 van deze speakers :

Afbeeldingslocatie: http://www.rorupc.nl/i.php/LS-A6%20R.jpg

Sorry voor de kut kwaliteit want ze zijn s'avonds gemaakt,en aangezien ik geen flitser heb worden ze nogal wat brakjes.

Hier komt best wel een leuk geluidje vanaf.

Mischien is toch een beter idee om met mijn budget alleen maar een versterker te gaan kopen.

En later een set nieuwe speakers ?

EDIT : Die versterker die ik nu heb doet het maar half en heeft maar 2 kanalen.
Gewoon helemaal fucked dus !
En geen afstandbediening,enz.

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-12 00:57

RLB

E Pluribus Unum

Als je niet van plan bent om een Surround versterker aan te schaffen zou ik geen 4 speakers nemen. Ik had vroeger 2 dure b&w speakers 'aangevuld' met 2 andere (goedkope) en dit idee heb ik maar al gauw weer verworpen, want de kwaliteit wordt echt zwaar naar beneden gehaald :(
Dus mijn idee: Koop 2 mooie speakertjes voor hetzelfde geld wat je anders aan 4 kwijt zou zijn!

• ALH
  • Laatst online: 23-12 20:04

ALH

Op woensdag 11 juli 2001 17:07 schreef stanley het volgende:
Ik heb nu 2 van deze speakers :

[afbeelding]

Sorry voor de kut kwaliteit want ze zijn s'avonds gemaakt,en aangezien ik geen flitser heb worden ze nogal wat brakjes.

Hier komt best wel een leuk geluidje vanaf.

Mischien is toch een beter idee om met mijn budget alleen maar een versterker te gaan kopen.

En later een set nieuwe speakers ?

EDIT : Die versterker die ik nu heb doet het maar half en heeft maar 2 kanalen.
Gewoon helemaal fucked dus !
En geen afstandbediening,enz.
Ja in stappen kopen is opzich een goed idee, zo heb ik het ook gedaan:

- eerst receiver gekocht
- speakers daarna
- daarna cd-speler
- tja, en vanmiddag weer nieuwe speakers wezen luisteren :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik eerst het volgende ga doen :

Nieuwe versterker aan schaffen en daabij mischien deze BOOMBOX :
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS87669g.gif

LINK : http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Auto+speakers&product%5Fid=87669&variant%5Fid=87669

( dan heb ik dus deze BOOMBOX + die 2 andere speakers ).

Dan doe ik die BOOMBOX achter mij denk ik,puur voor de bass.
Dan gebruik ik voor die BOOMBOX wel de oude versterker ( mijn geluidskaart heeft een speciale uitgang voor boxen die achter je staan )
En dan dus de nieuwe versterker voor die andere 2 die op mijn bureau staan.

BTW : die 2 speakers die ik nu heb ( zie vorige post ) dreunen best hard !!

Nou en daarna weeer sparen voor een complete goeie speaker-set !

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:16
LoL .. als er een topic start over speakers en audio hoor ik alleen 3 a 4 mensen zeggen dat je moet kopen wat zij hebben of adoreren. Ms die gast meer "oppervlakkig" helpen en zeggen of ie een sub moet of niet, of dat ie ms 5.1 setje moet kopen voor weinig, dus 5 identieke boxjes en een subje voor audio hifi, of juist weer voor pc.. daar heeft ie ms meer aan.. al die dure Marantz, Kef, Mission en Denon spullies kunnen hem en ook mij, ws gestolen worden. Als we laten groot zijn :P en veel poen verdienen >:) dan bel ik jullie stuk voor stuk op (tijd voor een elle-lang Jag topic hebbik niet ;) ) en dan gaan we ff flink shoppen.. tot die tijd doen wij zielige low-on-cash peoples het wel met alles wat onder de noemer "crap" of "el cheapo" valt. Hebben we ook nog iets om naartoe te leven .. :)

Die boom box, tjah.. komt wel VETTE tering herrie uit.. er is in die klasse wel mooier te krijgen. Je klinkt trouwens als het type wat ook best zelf wat in mekaar kan knutselen :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Yokozuna
Stanle, plz. Koop die boombox niet. De 2 marquant boxen die ik je heb aangeraden (van F139,- tot F159,-) overtreffen je boombox volledig. Die heeft simpelweg geen meerwaarde aan het geluid wat je verkrijgt met de 2 Marquant speakers.

Dat is zonde van je geld. Bij de 2 bovenstaande kom je al om in de bass, dus een nog kleiner speakertje erbij kopen is niet nodig.
5 speakers en een subwoofer geeft gewoon meer effect
Geen discussie mogelijk, zo'n woofer kan niet flink hard draaien. Persoonlijk vind ik Creative serieus nog slechter klinken dan Marquant. Marquant kan tenminste nog een beetje liniear het frequentiespectrum weergeven. (dus ook de mid).

Maar waar het om ging is dat die boombox niet nodig is omdat hij geen meerwaarde bied. Klink ongeveer hetzelfde als mijn aangeraade speakers maar gaat iets van 3- tot 6dB zachter.

Verwijderd

Topicstarter
Okay geen boombox dus.
Pagina: 1