Toon posts:

p 166 @ 200 zonder extra cooling kan dit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een p1 166 zonder cooler (met alleen een hele grote heatsinker of hoe heet zon ding). Die ik nu op 199 mhz heb lopen (mp van 2.5 naar 3). Maar op het mobo waar hij opzit zit geen warmte meter op. Als hij een half uur een spel gedraaid heeft kun je je hand er nog net opleggen (ik zchat zon 40 graden) hij draait verder stabiel. zou hij gewoon zo kunnen blijven draaien of zou hij kunnen doorbranden.

nog een vraag.
als ik er een cooler op zet hoe hoog zou hij dan kunnen. de mp staat nu op sn hoogst kan ik dan nu het voltage omhoog zetten? of moet ik proberen en biosupate te downen.

Verwijderd

Had mijn neef ook.
Wel een coolertje erop zetten.

Of je moet een heel groot koel blok hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een hele grote op zitten van 7 bij 5cm maar hij loopt niet onstabiel kan hij nu zomaar doorbranden dan

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb hier nog een P100@133, en die doet 't prima zonder actieve koeling (alleen een heatsink).. Maarja, of 't bij jouw P166 goed gaat zou ik zo niet weten..

#

Verwijderd

Topicstarter
kan hijd an zomaar doorbranden of krijg je eerst een waarschuwing of zo (het is een compaq pc die begint al te piepen als er geen beeldscherm is angesloten dus mij lijkt ie wel goe beveiligd)

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:14
Heb ik ook Pentium mmx 166@210mhz met klein fannetje.
Werkt al jaren prima.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een fan uit een ouwe cooler gehaald en die heb ik op de plaats gezet waar je normaal ook een extra cooler kan aansluiten (op de rand van de kast) en het is ene liggende kast dus zit de cpu er vlak bij. dus ik denk dat dat nu wel goed gaat.
alleen moe tik nu ide cooler de lucht naar binnen laten zuigen of juist naar buiten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik denk dat ik die passieve heatsink nu voor me heb liggen (is hij toevallig blauw aluminium met twee uitstekende delen over de 'socket7' logo?).

Enfin, ik heb af en toe een P133@166 gezet met een van die dingen, maar het werd me idd een beetje te warm. Meer airflow in de kast werkt ook, maar ik koos voor een 486-fannetje op de heatsink te plakken. De mobo had geen CPU fan verbinding, dus heb ik'm op een mini-Molex (=zo'n ding voor de floppy drive) connector aangesloten. Doet het prima (al heb ik er wegens overcompleet sinds kort een Golden Orb op zitten- wetkt ook >:) )

Oslik, blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb in mijn huidige mobo een P166MMX @ 2,5x100 gehad. En dan te denken dat mensen het ongelooflijk vonden dat ze zomaar de bus van een celly300 op 100MHz konder zetten. Kon die P166MMX ook al met gemak.

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

* Jive heeft een oude compaq-deskpro die draait op 200 mHz ..

geen aktieve koeling maar wel een koelblok dat 2x zo groot is als de proc.

het kan, maar het hangt echt af van de airflow in je kast of het goed werkt.

Jive's Box
Jive @ DNET

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

mijn 166@233 draait nog zwaar stabiel met alleen socketA heatsink :) koelertje was uitgegaan en daar kwam ik 3 weken later achter >:)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Die Pentium I'tjes worden niet zo warm als TB's hoor, dus hitte wordt niet zo'n gigantisch probleem

Verwijderd

mijn 1ste echte pc was een P150...ook zonder aktieve cooler,dus allen met heatsink.
Na 2 weken overgeklokt naar 200 Mhz,en heeft 1 jaar stabiel gelopen.
(na 1 jaar verkocht,dus niet kapot ;) )

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Op woensdag 11 juli 2001 20:45 schreef JiveDAF het volgende:
* Zillion01 heeft een oude compaq-deskpro die draait op 200 mHz ..

geen aktieve koeling maar wel een koelblok dat 2x zo groot is als de proc.

het kan, maar het hangt echt af van de airflow in je kast of het goed werkt.
ik heb ook een deskpro (5166) met een proc van 166 mhz. ik heb net maar een beschrijving van die despro downgeload bij compaq, maar daar staat als hoogste bus proc. speed 66/166. (S1 uit, S2, S3 en S4 aan) Kan ik hem dus niet overklokken? Wat heb jij gedaan dan?

Verwijderd

Tuuwk kan dat wel.. 166 @ 200, kan gewoon met een standaard coolertje hoor.... jah TOEN kon het nog..:P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vergeet hier niet het verschil tussen de P54C en de P55C; MMX was maar een van de verbeteringen die de CPU onderging (meer L1 cache, algemene stroomlijningen). De MMX reeks werd bij 233 afgekapt omdat het anders in het vaarwater van de PII zou komen (Vgl. Tuluatin en P4).
De MMX core had zonder meer 300MHz kunnen halen (getuige de velen die dat op een MVP3/ALiV plankje gehaald hebben)- de P54C zat rond de 200 echt op z'n max. Dat heeft gevolgen voor de hitteproductie- een P166 non-MMX zal op 200 een stuk heter zijn dan een P166MMX@200 (gisteren nog een 200MMX zonder heatsink laten draaien uit pure nieuwschierigheid- werd niet warmer dan m'n hand (37C)).
Kortom, misschien zou een (klein) fannetje bij een non-MMX geen overbodige luxe zijn.

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1