headset of headphones met losse mic?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTXgamer
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04-2020
Mijn vraag
ik ben op zoek naar een nieuwe headset/headphone met losse mic voor max 100 euro maar ik weet niet of wat ik moet kiezen en wat beter is. Ik heb al een beetje rondgekeken en heb ook al opties hieronder staan.
Ik wil helder en kwalitatief goed geluid waarbij je alles kan horen (het is voor gamen waarvan veel fps games, voetstappen enzo dus) en die mic moet goed helder geluid hebben en het liefst met noise-cancelling. bij een stereo geluid gebruik ik in dat geval razer synapse voor surround (real surround mag ook maar is duur)

Relevante software en hardware die ik gebruik
mobo: gigabyte z170x gaming 3
ik gebruik dus geen losse sound-card ofzo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
veel verschillende meningen over wat het beste is

- pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset
- pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Red
- pricewatch: Logitech G633 Artemis Spectrum

voor een headphone met losse mic zou dit misschien iets kunnen zijn:
- pricewatch: Trust Mico USB Microfoon
- pricewatch: Razer Kraken (Zwart)
- pricewatch: Sennheiser HDR 160 (Zwart)
- pricewatch: Audio-Technica ATH-AVC500 (Zwart)
- pricewatch: LogiLink HS0036

als ik zelf kijk ziet deze er wel goed uit:
gaming headset
- pricewatch: Logitech G633 Artemis Spectrum

combi:
- pricewatch: Trust Mico USB Microfoon
- pricewatch: Razer Kraken (Zwart)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gaming headsets zijn vrijwel allemaal waardeloos, slecht geluid en slechte microfoon. Ik zou zelf altijd een losse combinatie aanraden. En dan weg blijven van de "game" merken.

Qua microfoon kan je ook kijken naar de V-Moda BoomPro of de ModMic, kan je een koptelefoon veranderen in een headset. Losse microfoon kan ook prima werken, kijk wel uit dat hij niet elk geluid van je toetsenbord oppikt.

Zelf heb ik een tijd terug de Teufel Aureol Real aangeschaft in combinatie met de V-Moda BoomPro, geeft een prima geluid en de microfoon is ook goed genoeg. Een andere optie zou de pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro Plus (Wit) zijn, al is deze wel wat buiten je budget. Kan ook prima met de V-Moda BoomPro samen.

Of wellicht gewoon een heel simpele microfoon: pricewatch: König Clip-on microfoon

[ Voor 55% gewijzigd door Tsurany op 26-10-2017 14:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:22

WCA

Als je per se een headset wil, kan ik je de HyperX cloud aanraden. De 2 komt met een USB geluidskaart, maar die is waardeloos. (headset is verder gelijk).

De headset heeft van alle gamingheadsets in de prijsklasse zo'n beetje het beste geluid. Het is natuurlijk geen high end spul, maar het klinkt beter dan veel koptelefoons in de zelfde prijsklasse (ook zonder mic).

Als je wat meer te besteden hebt:

pricewatch: Qpad QH-1339

Is eigenlijk gewoon een Beyerdynamic DT770 met een microfoon eroop

[ Voor 32% gewijzigd door WCA op 26-10-2017 15:10 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik zou je een gewone koptelefoon aanraden, een zonder microfoon. De kwaliteit is vaak beter dan die van headsets. Een losse microfoon vindt ik zelf geweldig (Samson C01U Pro) en deze levert vaak ook veel beter kwaliteit geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Leanderrr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:12:
Ik zou je een gewone koptelefoon aanraden, een zonder microfoon. De kwaliteit is vaak beter dan die van headsets. Een losse microfoon vindt ik zelf geweldig (Samson C01U Pro) en deze levert vaak ook veel beter kwaliteit geluid
Mits je er dicht op zit natuurlijk. Heb zelf lang een losse mic gehad op het bureau, maar niets is beter dan een mic direct bij je mondhoek. Ligt natuurlijk erg aan de kwaliteit van je headset microfoon, maar een goede headset microfoon klinkt voor je teamgenoten fijner dan een dure mic op je bureau.

Als je voor een dure mic gaat moet je eigenlijk gaan voor een die dicht bij je mond zit imo

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
GreNade schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:16:
[...]

Mits je er dicht op zit natuurlijk. Heb zelf lang een losse mic gehad op het bureau, maar niets is beter dan een mic direct bij je mondhoek. Ligt natuurlijk erg aan de kwaliteit van je headset microfoon, maar een goede headset microfoon klinkt voor je teamgenoten fijner dan een dure mic op je bureau.

Als je voor een dure mic gaat moet je eigenlijk gaan voor een die dicht bij je mond zit imo
Daar ben ik het niet mee eens. Voor 12 euro extra kan je een microfoon arm kopen die je voor je mond kan plaatsen, en als je hem niet gebruikt kun je hem wegduwen.

De prijskwaliteit verhouding van studio/bureau microfonen is daarin tegen eigenlijk altijd beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Leanderrr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:18:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Voor 12 euro extra kan je een microfoon arm kopen die je voor je mond kan plaatsen, en als je hem niet gebruikt kun je hem wegduwen.

De prijskwaliteit verhouding van studio/bureau microfonen is daarin tegen eigenlijk altijd beter
Microfoonarm is niet altijd praktisch. Ik vind het reuze vervelend. Om dat constant in zicht te hebben, zit in de weg.

Een goede headsetmic klinkt net zo goed, het wordt toch allemaal kapotgecomprimeerd door discord/teamspeak. Belangrijkst is dat je goed verstaanbaar bent lijkt me.

Heb zelf heel lang een vmoda boompro gebruikt, die klonk uitstekend voor mijn medespelers. Nu een hyperx cloud, en ik ben nog steeds super verstaanbaar.

Sterker nog, als ik game vind ik het wel prettig als ik met name de middentonen van iemands stem hoor, en niet zo'n hele 'boomy' condensatormic radiostem.

Als je video's maakt, ben ik het 100 procent met je eens. Gewoon voor discord/teamspeak/mumble/skype/whatever lijkt me een losse mic complete overkill

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
GreNade schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:23:
[...]

Microfoonarm is niet altijd praktisch. Ik vind het reuze vervelend. Om dat constant in zicht te hebben, zit in de weg.

Een goede headsetmic klinkt net zo goed, het wordt toch allemaal kapotgecomprimeerd door discord/teamspeak. Belangrijkst is dat je goed verstaanbaar bent lijkt me.

Heb zelf heel lang een vmoda boompro gebruikt, die klonk uitstekend voor mijn medespelers. Nu een hyperx cloud, en ik ben nog steeds super verstaanbaar.

Sterker nog, als ik game vind ik het wel prettig als ik met name de middentonen van iemands stem hoor, en niet zo'n hele 'boomy' condensatormic radiostem.

Als je video's maakt, ben ik het 100 procent met je eens. Gewoon voor discord/teamspeak/mumble/skype/whatever lijkt me een losse mic complete overkill
toon volledige bericht
Tja, ik denk gewoon dat hij zelf even moet kijken wat hij fijn vindt. Zelf heb ik mijn mic tussen mijn monitor en toetsenbord staan.

Hij wilde vaak noise-canceling bij een mic en ik kan je van mijn mic verzekeren dat je dat zeker hebt. Als iemand mijn kamer in loopt en wat zegt kun je het nog maar net horen, bij iemand in bijvoorbeeld skype of discord.

Denk gewoon dat hij wat reviews moet opzoeken en kijken waar de microfoon goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Leanderrr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:27:
[...]

Tja, ik denk gewoon dat hij zelf even moet kijken wat hij fijn vindt. Zelf heb ik mijn mic tussen mijn monitor en toetsenbord staan.

Hij wilde vaak noise-canceling bij een mic en ik kan je van mijn mic verzekeren dat je dat zeker hebt. Als iemand mijn kamer in loopt en wat zegt kun je het nog maar net horen, bij iemand in bijvoorbeeld skype of discord.

Denk gewoon dat hij wat reviews moet opzoeken en kijken waar de microfoon goed klinkt.
Met je mic tussen je keyboard en je monitor ben je niet net zo goed verstaanbaar als met een goede headset microfoon op de ideale plek bij je mondhoek, wanneer je praat heb je minder galm van je kamer.

YouTube: V-Moda Boom Pro Headset Mic Review / Test

Is een mooi voorbeeldje.

Een desk mic is alleen beter als je er dichterbij komt en je gain omlaag kan, maar tussen je monitor en keyboard gaat het niet beter klinken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
GreNade schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:33:
[...]

Met je mic tussen je keyboard en je monitor ben je niet net zo goed verstaanbaar als met een goede headset microfoon op de ideale plek bij je mondhoek, wanneer je praat heb je minder galm van je kamer.

YouTube: V-Moda Boom Pro Headset Mic Review / Test

Is een mooi voorbeeldje.

Een desk mic is alleen beter als je er dichterbij komt en je gain omlaag kan, maar tussen je monitor en keyboard gaat het niet beter klinken.
Laten we het er maar gewoon op houden dat hij zelf moet kiezen. Denk dat we gewoon beide iets anders vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTXgamer
die v-moda boom pro klinkt inderdaad best goed, ik ga morgen even langs een winkel om naar wat koptelefoons te luisteren, ik ga iig voor een losse koptelefoon en mic, een groot nadeel van de v-moda boom pro is dat je wel een 3,5mm jack in je koptelefoon moet hebben om hem te gebruiken en op de juiste plek te hebben

alvast heel erg bedankt voor alle adviezen en meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yailen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-05 14:14
En TS? Wat is het geworden uiteindelijk? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Yailen schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:10:
En TS? Wat is het geworden uiteindelijk? ;)
Als je wilt dat TS een melding krijgt dat er gereageerd is in zijn topic doe dan even een @- dingetje met de naam van TS er achter. Dus @PTXgamer .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTXgamer
ik heb een audio-technica ath m40X met een samson go mic, dus losse headset met losse mic
Pagina: 1