Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• niels_booij
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
Hoi,

Graag zou ik, in het kader van de bewaarplicht, en gemoedsrusthalve, een deel van onze backup elke maand naar een usb stck weg willen schrijven.
wat zou hier de beste manier voor zijn?
ik snap dat ik elke maand een usb in de server kan rammen en vervolgens het bewuste deel uit de backup daar kan laten schrijven door middel van terugzetten/herstellen.
maar dat vind ik vrij bewerkelijk.
kan dit makkelijker?

Relevante software en hardware die ik gebruik
zoals gezegt gaat het om een server met win 2012R2 en een terminal server in hyerV.
de backup word gedraaid naar een NAS die iscsi gekoppeld is.

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
niels_booij schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:58:
Hoi,

Graag zou ik, in het kader van de bewaarplicht, en gemoedsrusthalve, een deel van onze backup elke maand naar een usb stck weg willen schrijven.
wat zou hier de beste manier voor zijn?
ik snap dat ik elke maand een usb in de server kan rammen en vervolgens het bewuste deel uit de backup daar kan laten schrijven door middel van terugzetten/herstellen.
maar dat vind ik vrij bewerkelijk.
kan dit makkelijker?

Relevante software en hardware die ik gebruik
zoals gezegt gaat het om een server met win 2012R2 en een terminal server in hyerV.
de backup word gedraaid naar een NAS die iscsi gekoppeld is.
Ik zou als eerste nooit backups op een usb stick bewaren (zeker niet in een bedrijfsomgeving), wellicht is een cloudoplossing of bijvoorbeeld een RDX drive beter geschikt ?

Gewoon een RDX drive koppelen, een backup oplossing gebruiken die de backup naar de drive schrijft en deze drive elke avond op een externe locatie in een (brandwerende)kluis

Edit:

Die nas waar je het over hebt, die staat toch niet inpandig hè?

[ Voor 13% gewijzigd door ImNotnoa op 26-10-2017 14:13 ]

Try SCE to Aux

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Imnoa schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:02:
[...]
Die nas waar je het over hebt, die staat toch niet inpandig hè?
Denk je dat-ie iscsi over internet doet? 8)7

@TS: het is goed dat jij je zorgen maakt over je backup, want die is momenteel erg kwetsbaar
Als er iemand in je bedrijf een ransomware virus downloadt ben je al de Jacques want ik krijg niet de indruk dat je erg bedreven bent met backup programma's
Mijn advies: zoek een derde partij die het voor je oplost. Dat gaat je een bestwel schrikbarend bedrag kosten. maar het gaat in dezen niet alleen om jouw gemoedsrust, maar het gaat ook over de continuïteit van je bedrijf

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:08:
[...]

Denk je dat-ie iscsi over internet doet? 8)7
Daar had ik overheen gelezen , my bad

Try SCE to Aux

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-11 23:22
Een backup op de bedrijfslocatie is allemaal leuk en aardig, tot dat er iets op die locatie gebeurd... Wat als de locatie afbrand? Er een inbraak is? Het is altijd verstandig om in ieder geval ook een backup te maken naar een externe locatie, en dan bedoel ik niet het pand naast je eigen bedrijfspand..

Ken je de 3-2-1 backup methode? Als je daar gebruik van maakt zit je eigenlijk vrijwel altijd goed met je backups.
3 kopieën voor alle bestanden die echt belangrijk zijn: Denk aan een website die enkel door de webhosting zelf van backup is voorzien, is dit echt veilig genoeg? Indien je zelf ook nog eens een backup van je website bewaard heb je hiermee de 3e versie al gecreëerd!

2 verschillende opslagmediums: Deze vuistregel is over het algemeen gemakkelijk om aan te voldoen. Denk aan de harde schijf in je pc/laptop als het eerste opslagmedium. Een tweede medium is een CD, USB Stick of online backup dienst.

1 offsite backup: Aangezien een backup gemaakt wordt voor het geval er iets gebeurt is het handig gelijk rekening met de grootste rampen te houden. Dus een backup op dezelfde locatie beschermt je niet tegen het afbranden van je huis of kantoor?

Bron: https://www.backupvergelijker.nl/blog/3-2-1-backup-regel/

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:03
Backuppen naar de cloud of uitwijklocatie / datacenter. Daar een tapedrive neerzetten en ook 1 op eigen locatie. Mogelijkheden genoeg. Ligt een beetje aan wat je te besteden hebt.
Pagina: 1