Beste mede-tweakers,
Samen met drie anderen organiseer ik een groepsreis naar het buitenland voor zo'n 30 man. We zitten nu in het proces van het oriënteren op vliegtickets.
We hebben groepsoffertes aangevraagd bij reisbureaus én vliegtuigmaatschappijen zelf. Helaas bracht ons dit geen goed nieuws: retour vliegtickets zijn bij onze groepsgrootte (bij alle offertes) 30% tot 50% duurder dan een retour voor één persoon. Kennelijk worden stoelen duurder in een vliegtuig naarmate het voller raakt, zo stellen sommige reisbureaus.
Mijn vraag: wat is een slimme strategie?
We overwegen nu de volgende opties:
Samen met drie anderen organiseer ik een groepsreis naar het buitenland voor zo'n 30 man. We zitten nu in het proces van het oriënteren op vliegtickets.
We hebben groepsoffertes aangevraagd bij reisbureaus én vliegtuigmaatschappijen zelf. Helaas bracht ons dit geen goed nieuws: retour vliegtickets zijn bij onze groepsgrootte (bij alle offertes) 30% tot 50% duurder dan een retour voor één persoon. Kennelijk worden stoelen duurder in een vliegtuig naarmate het voller raakt, zo stellen sommige reisbureaus.
Mijn vraag: wat is een slimme strategie?
We overwegen nu de volgende opties:
- Ons verlies nemen en de goedkoopste offerte (30% duurder) accepteren;
- Vertekken vanaf een luchthaven verder weg in Nederland. Helaas heffen reiskosten het gewonnen bedrag vrijwel op;
- Niet op naam van de vereniging (want dat is het) boeken, maar op persoonlijke titel het maximum van acht tickets per persoon aanschaffen. Echter: zou dat wel werken? Of passen prijzen zich dan alsnog aan?
- Een compleet andere (gunstigere) datum voorstellen, terwijl deze eigenlijk al vaststaat en gecommuniceerd is naar de deelnemers.