Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een knipperende vinkje bij VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 08:46
Dag Tweakjes,

ik hoop dat ik op de juiste plek zit. Anders graag een schopje.

Ik ben op zoek naar het volgende:

Ik heb een laptop in gebruik als media center en download bakje. Deze start bij het inloggen een vpn verbinding waarna mijn download progjes worden opgestart. Dit gaat allemaal goed. Als de vpn verbinding wegvalt wordt ook meteen mijn netwerk stop gezet. Een killswitch dus.

Wat ik zou willen is een geel vinkje altijd rechts bovenin het scherm zolang de VPN verbinding actief is en een rood vinkje als de VPN niet meer actief is. Dus altijd on-top.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik heb mijn vriend google al een aantal vragen gesteld maar kom er niet echt uit.

Ik ben zelf in staat om powershell en\of cmd scriptjes te bouwen als dat hiermee te maken valt.
Of heeft iemand al zoiets in gebruik?

Alvast bedankt.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Alle reacties

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-11 00:19
Leuk idee, en lijkt mij prima haalbaar.
De eenvoudigste optie lijkt mij via je script een IP check of trace route check te doen.

In de aanname dat je laptop altijd thuis gebruikt wordt en de IP statisch is;
laat het script checken of je IP overeenkomt met je statische IP, of anders bekende range.

Anders;
Doe een trace route naar een bekend adres (google.com oid), en kijk of je hier een variabele uit te halen valt (ik neem aan dat er bijvoorbeeld minimaal één extra route stap zit wanneer je via de VPN werkt)

Niet zeker of dit laatste werkt.

Ben benieuwd of je iets bruikbaars kunt maken; ga dit volgen. Succes :Y)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gewoon een ping met TTL van 1, als de eerste hop de gateway is ipv de VPN ligt de VPN er uit.

Fixing things to the breaking point...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat probeer je nou op te lossen? 'k Bedoel: die gele en rooie vinkjes zijn allemaal zo spannend niet, maar d'r zit aan minstens één van beiden een actie verbonden. Zou het niet handiger zijn om die actie meteen uit te (laten) voeren?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 08:46
Bedankt allen,

Wat ik probeer op te lossen is als ik bijvoorbeeld een film aan het kijken ben in Kodi ik altijd rechts (of links) bovenin de status van de vpn kan zien en zeker weet dat ik wel verbonden ben.

Dit om boetes te voorkomen :)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!