Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Ha World of Warcraft-fans,

BlizzCon 2017 staat voor de deur en Tweakers is uitgenodigd.
Over alle grote aankondigingen zul je binnenkort dus het nodige op de site kunnen lezen.

Tijdens BlizzCon krijg ik echter ook de gelegenheid om wat van de ontwikkelaars van Blizzard te spreken.

Zo staat er onder andere een interview met wat mensen uit het World of Warcraft-team op de agenda. Ik heb nog geen idee wie ik precies voorgeschoteld krijg, maar vast iemand hoog in de WoW-boom :-)

Het lijkt me tof om daar niet alleen m'n eigen vragen te stellen, maar ook wat vragen die bij de fans leven.

Mocht je dus vragen hebben die je graag zou willen stellen aan de makers, post ze hieronder. Ik kan niet beloven dat ik ze allemaal kan stellen, maar zal zeker een selectie van jullie vragen aan de makers voorleggen.

Grijp je kans en shoot! :)

P.S. Om teleurstelling te voorkomen; het kan natuurlijk zijn dat er tijdens BlizzCon groot WoW-nieuws aangekondigd wordt (de aankondiging van een nieuwe uitbreiding zou niet vreemd zijn). Dan zal ik m'n beperkte tijd uiteraard gebruiken om daar zoveel mogelijk vragen over te stellen en komen de vragen die jullie gesteld hebben wellicht minder aan bod... :? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 12:59
Paul Hulsebosch schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:24:
Ha World of Warcraft-fans,

Zo staat er onder andere een interview met wat mensen uit het World of Warcraft-team op de agenda. Ik heb nog geen idee wie ik precies voorgeschoteld krijg, maar vast iemand hoog in de WoW-boom :-)
Zo lang je Lore niet krijgt zit je goed ;)

Wat ik zou willen weten :

- heeft WoW nog een lange termijn planning ( zeg een vijf jaren plan) of wordt er tegenwoordig per Expansie gewerkt ?

- zijn er plannen voor een nieuwe Hero class ? Battle mage etc.

- wat is de reden dat Flying tegenwoordig een rep grind heeft gekregen terwijl je vroeger dit gewoon kon kopen ?

- wat is de status mbt Legacy servers ?

- als in de nieuwe expansie Artifact wapens verdwijnen betekend dat dan ook dat je bijv. als Frost DK een two hander mag equipen of als Enhancement shaman ? Of blijft die restrictie bestaan ?

- Wie is beter, Horde of Alliance ? :P

- waarom schreeuwt mijn female orc sinds WoD zo bizar vreemd ?

- zijn er plannen om de ras restrictie bij bepaalde classes ooit te verwijderen ?
Denk aan undead paladin of zo iets dergelijk.

- veel MMO's hebben tegenwoordig instanced housing. Is dat bij WoW uberhaupt nog een optie ?
Garrisons kwamen in de buurt maar dat gaf andere problemen.

- wanneer worden Gnomes uit de game verwijderd ? Dat zou beter voor iedereen zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Iusedto op 26-10-2017 11:02 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

1: Als er een expansie komt, word de level cap vor F2P verhoogd?
2: Is er kans op nieuwe huizen/ guild basis/ strongholds?
3: Zijn er plannen voor een revisie in de subscription kosten?
4: Heeft de film inpact gemaakt op de game en zo ja? wat kunnen we in te toekomst verwachten na aanleiding van de film?

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 26-10-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik speel al 1 expension niet meer, maar toch mijn duitjes:

Technisch:
-Nu DPS alweer ver over de miljoen is gegaan, gaat er in de toekomst weer een nieuwe scaling komen, zoals eerder is gedaan?
-Steeds meer MMO's gaan action-combat/freeaim combat, blijft WoW vasthouden aan het Trinity/target-systeem?
-Hoe behouden jullie de balans tussen casuals en 'hardcore' spelers, waar reputation met de laatste expensions steeds groter aspect is geworden, zeker naar altoholics dit zelfs per character is?
-Staat er nog een nieuwe heroclass in de planning? :P
-Door het steeds verder doortrekken van level (110) en professions, gaat dit op termijn een groter probleem opleveren voor nieuwkomers?

Wat lore
-No king rules forever, gaan we ooit nog terug naar Lich King/Scourge?
-De lore van elke expension gaat soms honderden jaren terug, in welke tijdspanne speelt WoW zelf af vanaf Vanillia tot huidige patch?
-Waren er expensions waar achteraf gezien jullie misschien meer tijd aan hadden willen besteden? Of dat er juist stukken uitgehaald moesten worden, mogelijk voor een latere expension?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmlangwerden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-05-2023
Zoals veel mensen is de schaalbare wereld van 100-110 mij erg bevallen. Je ziet het ook terug in timewalking en holiday events.

Is er een plan om dit door te trekken naar de hele 1-110 leveling experience? Het zou samenspelen zoveel makkelijker maken en de oude wereld ook veel interessanter/relevanter maken.

Edit: Alternatief:

Wat zou een feature zijn die niet in de komende expansion komt maar je als developer zelf er graag zou willen realiseren?

[ Voor 19% gewijzigd door harmlangwerden op 26-10-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 13:50
SinergyX schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:06:
Ik speel al 1 expension niet meer, maar toch mijn duitjes:

Technisch:
-Nu DPS alweer ver over de miljoen is gegaan, gaat er in de toekomst weer een nieuwe scaling komen, zoals
Die kan ik al voor je beantwoorden. Ja, dit gaat gebeuren. Stats zullen weer verlaagd worden en de dps/healing zal ook weer in het 'normaal' leesbare komen (dit is aangegeven na de afgelopen Blizzcon, dat na Legion er wederom een Stat squish gaat plaats vinden).

[ Voor 10% gewijzigd door thundermo op 26-10-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 07:47
- Zijn er plannen om WoW meer Alt vriendelijk te maken ?

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04 08:17
Teunis schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:57:
- Zijn er plannen om WoW meer Alt vriendelijk te maken ?
Ik denk dat je hier wat specifieker in moet gaan zijn, want de game is al ontzettend alt-vriendelijk op dit moment. Dan vraag ik mij af wat er nog meer gedaan kan worden in jouw ogen om het nog meer alt-vriendelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Noiz schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:09:
[...]

Ik denk dat je hier wat specifieker in moet gaan zijn, want de game is al ontzettend alt-vriendelijk op dit moment. Dan vraag ik mij af wat er nog meer gedaan kan worden in jouw ogen om het nog meer alt-vriendelijk te maken?
Volgens mij is het gros van bv reputation nog steeds niet accountwide, geen idee hoe ze dat in de laatste patches hebben gedaan (army of the light bv), maar dat is al 1 van grootste hekelpunten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 07:47
Noiz schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:09:
[...]

Ten eerste, ik ben gestopt met spelen sinds 7.2;
Laatst 30 dagen er opgezet, en toen de "frustratie" om Argus op alle 12 toons te unlocken (inc de nieuwe FP, en de rep grind voor de upgraded Wistle)
zag ik nadat ik mijn Main gedaan had niet meer zitten.
Maar dingen die ik graag account wide zie: (zijn ze nu nog niet)
- Bank (Tab)
(raar dat nu nog zoveel risco moet lopen als ik dure items van ene toon naar de andere wil verhuizen)
Deze zou ook graag account wide zien, maar snap ook wel als niet gebeurt:
- Gear
- Tokens

Wat ik dus eigenlijk wil, is dat een alt kan spelen zonder dat nadelig effect heeft op mijn main
(tijd/grind die dus eigenlijk op mijn main had kunnen doorbrengen)

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ze zullen wel voornamelijk over de nieuwe expansie willen gaan praten die ze ongetwijfeld gaan aankondigen. En 'Tides of Vengeance' klinkt niet eens onwaarschijnlijk.

Eerst wat complimenten:
- Worldquests zijn een grote verbetering tov dailies!
- Gated/timed content is fijner dan na een patch een week druk bezig zijn om alles te doen
- Als casual vermaak ik mij prima met de paar uur per week dat ik wow opstart

Maar ik heb ook wel wat vragen/opmerkingen :)
- Worldquests - een verademing ten opzichte van daily quests - geven vaak ook gear. Alleen loopt dat op een gegeven moment ver achter bij wat er uit andere bronnen te halen valt. Gaat dat in de toekomst meer gelijk worden getrokken?
- Reputatie accountwide
- Geen nieuwe vash'ir.
- Kunnen ze meer flightpoints in oude content maken?
- Kunnen ze een 'Teleport' menu (net als toys/mounts) maken zodat ik ~10 bagslots kan opruimen die nu gevult zijn met items die mij ergens heen kunnen teleporteren.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Thx guys,

Ik heb heel wat vuurwerk om de heren mee om de oren te slaan.
Al is de kans uiteraard groot dat er een nieuwe uitbreiding aangekondigd wordt.
Dan gaan we het natuurlijk daar over hebben.
Al zijn sommige van jullie vragen daar misschien nog steeds op van toepassing.
Nog een paar dagen en dan weten we meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Zoals wel een beetje te verwachten, werd er inderdaad een nieuwe uitbreiding aangekondigd en heb ik het tijdens het interview vooral daarover gehad... Ik heb nog wel een paar vragen gesteld, maar op (bijvoorbeeld) de vraag over alt-vriendelijkheid (delen van reputatie over al je alts en dergelijke) kwamen alleen wat glazige blikken en een weinig inhoudelijk antwoord. Ik heb niet doorgevraagd, want de tijd tijdens zo'n interview is beperkt en er was genoeg te vragen over Battle for Azeroth. Maar dank uiteraard voor de input. Als de gelegenheid zich weer voordoet, zal ik jullie weer benaderen. Leuk om vragen van spelers mee te nemen :-)
Pagina: 1