Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:01
Ha Overwatch-fans,

BlizzCon 2017 staat voor de deur en Tweakers is uitgenodigd.
Over alle grote aankondigingen zul je binnenkort dus het nodige op de site kunnen lezen.

Tijdens BlizzCon krijg ik echter ook de gelegenheid om wat van de ontwikkelaars van Blizzard te spreken.

Zo staat er onder andere een interview met wat mensen uit het Overwatch-team op de agenda. Ik heb nog geen idee wie ik precies voorgeschoteld krijg, maar vast iemand hoog in de Overwatch-boom :-)

Het lijkt me tof om daar niet alleen m'n eigen vragen te stellen, maar ook wat vragen die bij de fans leven.

Mocht je dus vragen hebben die je graag zou willen stellen aan de makers, post ze hieronder. Ik kan niet beloven dat ik ze allemaal kan stellen, maar zal zeker een selectie van jullie vragen aan de makers voorleggen.

Grijp je kans en shoot! :)

P.S. Om teleurstelling te voorkomen; het kan natuurlijk zijn dat er tijdens BlizzCon groot Overwatch-nieuws aangekondigd wordt. Dan zal ik m'n beperkte tijd uiteraard gebruiken om daar zoveel mogelijk vragen over te stellen en komen de vragen die jullie gesteld hebben wellicht minder aan bod... :? O-)

[Voor 15% gewijzigd door Paul Hulsebosch op 26-10-2017 10:20]

Alle reacties

• Euphanasia
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:37

Euphanasia

Sales Support Pricewatch
1)Toen Overwatch werd uitgebracht werd er gezegd dat PC en Console versies apart van elkaar zou worden gepatched qua balance.
Dit is op een aantal kleine wijzigingen bijna niet gebeurd terwijl hier toch veel vraag naar is. Is dit iets waar in de toekomst meer naar gekeken wordt?

2)Nieuwe skins zijn op dit moment gebonden aan bepaalde evenementen. Zijn er plannen om nieuwe skins uit te brengen die permanent zijn en niet event gebonden?

Welcome to the League of Draven

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:16
1. Zijn er plannen voor een PVE campaign in een of andere vorm? Eventueel als apart spel (er waren geruchten en ze hebben behoorlijk rijke lore)?

2. Staan er nog nieuwe PVP game modi op de rol binnenkort of niet?

3. Zijn er plannen om tank en healer rollen aantrekkelijker te maken aangezien de meesten nu een voorkeur voor DPS lijken te hebben?

4. Zijn er plannen om goede team play aan te moedigen of te vereenvoudigen?

[Voor 33% gewijzigd door Morrar op 26-10-2017 18:34]

• Paul Hulsebosch
Dat zijn nog niet heel veel vragen. Ik heb zit een half uur twee leden van het Overwatch-team, dus ruim de tijd om de diepte in te gaan. Mocht je dus nog vragen hebben: dit is je kans! :-)

• 8GUS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-07 20:24

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

1. Buiten skins willen spelers natuurlijk ook steeds meer nieuwe Hero's spelen. Uit de huidige pool hero's kom je een enorme verscheidenheid aan skills en abilities tegen. Voor ieder wat wils. Kunnen jullie wat meer vertellen over het process bij het bedenken van een nieuwe Hero?

2. De community lijkt altijd behoorlijk Enthausiast over Heroes of the Storm skins gebaseerd op het Overwatch universum. Waarom zitten (de meeste) skins niet ook gewoon in Overwatch? Er zitten er namelijk enkele tussen die naar mijn mening beter zijn dan degene in OW zelf. (Zarya en Lucio bijvoorbeeld)

3. Zojuist hebben jullie een nieuwe hero aangekondigd (gokje), welke zitten er nog in de pipeline? (kan altijd geprobeerd worden toch :P)

Bricks In Motion

• japie06
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
1. Worden de 2 maandelijks events nog meer aangepast behalve dan nieuwe skins/map. Ik vind de herhaling van dezelfde events (junkenstein en Lucioball tot nu toe) in een andere skin maar meh eigenlijk. Ik zou liever wat gameplay veranderingen zien.

2. Hoe groot was de inspiratie van TF2 op Overwatch. Dat spel is nu ook 10 jaar oud maar nog steeds mateloos populair (en heeft onlangs nog een update gekregen). Is Overwatch ook zo'n lang leven bekoren?

EDIT: Verder vind ik de vragen van Morrar ook goed ben ik ook wel benieuwd naar de antwoorden.

[Voor 9% gewijzigd door japie06 op 30-10-2017 16:36]

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 26-09 16:27
Ik zou wel willen weten hoe ze bij Blizzard het met elkaar kunnen rijmen (of op gaan lossen) dat aan de ene kant veel wordt gefocused op teamwork en constant aanpassen op de tegenstander en tegelijkertijd one-trick hero mains meer belonen in competitive.

Dat levert alleen maar giftige teams op met mensen die niet willen swappen en daardoor bijna niemand die ik ken nog competitive Overwatch speelt want die potjes ben je snel klaar mee. Het is puur RNG of je een team krijgt met toevallig de juiste 'mains' en tégen de juiste mains zodat het potje spannend en dynamisch wordt. Helaas zijn die potjes nu een zeldzaamheid en ontneemt het alle lust om het spel nog eens op te starten.

Zonde, want het is een geweldige game en ik kan die keuze maar écht niet snappen, winnen als team, verliezen als team. Samen spelen voor dezelfde winst of verlies lijkt toch veel logischer?

[Voor 12% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 30-10-2017 16:45]

• Tweakietweak
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13-09 17:57
Waar ik wel heel veel behoefte aan heb in de comp modus, is goede teamgenoten(zoals iedereen denk ik). Echter zie ik nog niet echt een "goede" manier om te matchen met 1-3 extra teamgenoten zodat je een vast team kan opbouwen.

1. Zit er een optie als LFG in wow aan te komen in Overwatch?

2. Hoe zijn ze van plan om in comp de teamopbouw te verbeteren, wellicht vooraf locken in een slot bijvoorbeeld?

• So_Surreal
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:36
1: Komt er nog eens iets anders in plaats van de huidige skirmish tussen het zoeken van potjes door ?
Nu kom je op een normale map uit, ren je naar het midden van de map om elkaar tegen te komen, en dan heb je een game gevonden...

Is het niet mogelijk om tussen het zoeken van potjes in een soort mini-games te doen ?

324936

Een vraag dat zeker moet gesteld worden is:
Waarom het Skill Rating systeem nog altijd niet veranderd is?
Er is een gigantische vraag van de meer competitieve spelers om het systeem aan te passen omdat de OTP (One-Trick-Ponys) nu héél hoog geranked worden terwijl ze hun team totaal niet helpen. Door telkens dezelfde hero te spelen worden ze nu éénmaal super goed in die ene hero. En door die ene hero te masteren hebben ze natuurlijk een goede performance op die hero en krijgen ze elke game redelijk wat SR als ze winnen en verliezen ze niet zoveel SR als ze verliezen. En als ze veel games spelen zullen ze langzaam wel stijgen omdat ze zelf met een negatieve winrate kunnen stijgen op de ladder.

• pray2win
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 29-04 12:16

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

Ik wil graag weten of er nog een plan is om het spel ooit voor de mac uit te brengen aangezien de andere blizzard spellen wel op de mac werken. ;-)

Ik heb het bidden opgegeven

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 29-09 10:39
- Hoe staat het overwatch team tegenover COOP modus, blijft dit bij evenementen zoals met haloween de Junkenstein's Revenge modus of gaat dit in de toekomst nog verder uitgewerkt worden naar iets wat permanenter is.

- Zijn er plannen om meer met de lore/wereld van overwatch te doen op gebied van animaties videos of misschien zelfs een film?

- Het spel lijkt in ranked modus steeds vaker last te hebben van mensen die het spel vroegtijdig te verlaten, is het team van plan om dit proberen tegen te gaan of te zoeken naar alternatieven zodat ook die potjes leuk blijven om te spelen?

• Antrikko
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19-12-2017
Het vaste rooster van skins is sinds release bijna niet bijgewerkt (op 2 rein skins na en skins van nieuwe characters) Is er ooit nagedacht om eventskins na 1 jaar in de vaste rotatie te stoppen, dit kan een slot openen om te experimenteren met nieuwe events en niet steeds onder druk te staan vorige events te kopiëren (denk summergames ook al was er geen olympische zomerspelen).

Sinds de release van FFA en TDM in de arcade zijn er geen events meer geweest tot aan het Halloween event, waarom hebben ze TDM uit het schema gehaald? Ik neem aan dat er met events veel spelers terugkeren en als ze vaste nieuwe gamemodes zien lijkt me de player retention veel hoger.

Waarom zijn ze met sommige characters erg onwillig om ''harde'' nerfs te implementeren terwijl andere characters (Doomfist) snel generfd werden zonder dat het lijkt of er playtesting is gedaan.
Dit geld natuurlijk ook voor buffs, zie Mercy met een 90% pickrate. Waarom worden er geen hotfixes geïmplementeerd als er zo duidelijk iets mis is met de balans.

Wat vinden ze van de term Blizzard Balance in welke enkele characters de hemel in worden geprezen terwijl anderen een beetje onder het tapijt worden geveegd? (ook vaak voorkomend in WoW, HS)

• Paul Hulsebosch
Thx guys,

Ik heb heel wat vuurwerk om de heren mee om de oren te slaan.
Nog een paar dagen en dan weten we of Blizzard nog iets spannends in petto heeft :-)

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 26-09 16:27
Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:58:
Thx guys,

Ik heb heel wat vuurwerk om de heren mee om de oren te slaan.
Nog een paar dagen en dan weten we of Blizzard nog iets spannends in petto heeft :-)
Cool! Ik wou nog even toevoegen dat ik dit een leuk initiatief vind en wens je veel plezier op BlizzCon, hopelijk krijg je de ruimte en mogelijkheid om de redenen en achtegrond van de gemaakte en nog te maken keuzes van het dev team te achterhalen.

Succes!

• Paul Hulsebosch
hopelijk krijg je de ruimte en mogelijkheid om de redenen en achtegrond van de gemaakte en nog te maken keuzes van het dev team te achterhalen.

Succes!
Thx, ik ga m'n best doen :)

• Paul Hulsebosch
Er was niet heel veel nieuws rond Overwatch, wat maakte dat ik veel van jullie vragen heb kunnen stellen. De uitgewerkte versie van het interview staat inmiddels online. Zie hier. Met dank voor jullie medewerking :)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True