WordPress-blogs kunnen betaalmuur krijgen voor Patreon-donat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
nieuws: WordPress-blogs kunnen betaalmuur krijgen voor Patreon-donateurs @arnoudwokke

Eens met siteoptimo in 'nieuws: WordPress-blogs kunnen betaalmuur krijgen voor Patreon... van @siteoptimo:
Dit is niet vanuit WordPress zelf, dat is puur een plugin die dat mogelijk maakt vanuit Patreon. Dit heeft weinig nieuwswaarde. Er zijn 1000-en integraties. Patreon bestaat al lang, WordPress bestaat al lang, er bestaan al langer paywall plugins.
Het gaat hier om een plugin voor WordPress en daar zijn er al veel van. Niet echt nieuwswaardig. Ook wordt niet duidelijk of het hier gaat om WordPress.org (de open source software), WordPress.com (het platform) of beide.

Wellicht dat de bedoeling van het artikel was om het breder in te steken, maar in dat geval vind ik de titel niet echt passend. De nadruk in het artikel ligt op Patreon, WordPress is slechts één van de voorbeelden van third party plugins (Google Sheets, MailChimp en Discourse)

[ Voor 13% gewijzigd door StephanVierkant op 26-10-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:29

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je feedback :)
Ook wordt niet duidelijk of het hier gaat om WordPress.org (de open source software), WordPress.com (het platform) of beide.
Goede opmerking, ik heb even verduidelijk dat het gaat om .org :)
Wellicht dat de bedoeling van het artikel was om het breder in te steken, maar in dat geval vind ik de titel niet echt passend. De nadruk in het artikel ligt op Patreon, WordPress is slechts één van de voorbeelden van third party plugins (Google Sheets, MailChimp en Discourse)
Goed gezien inderdaad. Ik wilde het artikel voor zoveel mogelijk mensen interessant maken. De plugins zijn voor mensen die geld krijgen via Patreon-accounts, maar er zijn natuurlijk veel meer donateurs; dat zij Wordpress-blogposts kunnen lezen dankzij dit systeem raakt in mijn ogen veel meer mensen dan Patreon-accounthouders die plugins kunnen toevoegen. Ik laat dat uiteraard niet onbenoemd, maar als er nieuws is met impact voor weinigen of nieuws met impact voor velen, kiezen we vaak voor een kop en inleiding die duidelijk maakt op welke manier het velen raakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-07 00:16
Arnoud, WordPress is met hoofletter P (zoals al aangegeven in het foutjestopic). Heel veel mensen binnen de WP community hebben een hekel aan de kleine P, opgelet! :)

Verder maakt het een grote impact, maar dat kan je praktisch van elke WordPress plugin zeggen.
Vb. De WooCommerce Social login plugin maakt het mogelijk dat je met een van je sociale accounts kan inloggen. Grote impact voor velen gezien WooCommerce het merendeel van de online shops voedt.
Vb. Facebook comments plugin: de commentaren die mensen op Facebook geven op de site komen rechtstreeks bij de site zelf te staan. Grote impact!

Alles met WordPress heeft een grote impact vanwege de grote schare gebruikers.

Die Patreon gaat geen grote impact hebben, gezien er al tal van plugins waren die een paywall mogelijk maakten:
https://wordpress.org/plugins/tags/paywall/

Met andere woorden: het concept is niet nieuw. Mensen die al een paywall wilden hebben gewoon een extra partij/plugin waarmee ze kunnen gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou nog wel de titel aanpassen. WordPress sites buiten .org om kunnen dit al jaren met subscription plugins (S2Member is een bekende zo uit mijn hoofd), die intussen ook vrij talrijk zijn in de WordPress' plugin library.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-07 00:16
Nu staat er "Auteurs op WordPress.org", terwijl het eigenlijk gewoon alle self-hosted WordPress installaties zijn. Het is niet dat mensen die een selfhosted WordPress hebben automatisch een auteur zijn op WordPress.org.
-WordPress is het opensource CMS
-WordPress.org de website waar je het CMS en zijn plugins kan downloaden alsook een forum hebt
-WordPress.com is een hosted WordPress oplossing.

Met andere woorden: ik heb WordPress websites (waar ik auteur ben), die ik zelf host. Ik heb ze gedownload op WordPress.org. WordPress.com is de freemium dienst waar WordPress zelf blogs aanbiedt. Dat gebruik ik niet wegens te limiterend.

Ik ben geen auteur bij WordPress.org.