PC Gaming Monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ketamingo420
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-03 17:53

ketamingo420

ketamingo420

Topicstarter
Mijn vraag

hallo ik zoek naar een nieuwe monitor voor mee te gamen,
en mijn vraag is waar kan ik het beste naar zoeken en waarom?

- naar monitor met 4k?
- naar monitor met 144HZ?

het liefst heb ik een 27 of 28 inch

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb momenteel nog een iiyama X2783HSU 27inch full hd
en pc hardware is nu
- AMD FX-8350
- RAM 16GB 2433MHZ
- MSI GTX 1060 6GB GAMING (WORD VERVANGEN DOOR EEN 1080TI 11GB)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op internet gezocht en vond niet echt veel meer dan eigen meningen

ik wil gewoon alleen weten wat beste is of 4k scherm of een scherm met 144HZ

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hangt van je eigen voorkeur af.
Professionele counterstrike spelers verkiezen hoge fps + hz boven resolutie terwijl menig casual gamer kan genieten van de grafische pracht en praal op 4k.

Reden dat je dus enkel meningen vind is omdat het hier bottom line ook op neer zal komen. Er bestaat geen "betere" in dit vraagstuk omdat je appels met peren probeert te vergelijken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Een 4k monitor kan je beter koppelen aan de console. Max 60hz en relatief veel input lag. Perfect voor een potje vanaf de bank met een zak chips in 1 hand en een controller in de andere.

Als je zonder compromissen wilt gamen op een deftige pc kies dan voor een hi end monitor met free sync maar in jou geval dan g-sync (1080ti) en minimaal een 1440p resolutie voor een ruimtelijk effect en minimaal 100hz of je daarbij kiest voor een IPS,TN of VA is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ben je ook van plan je CPU te vervangen? Die gaat bij het halen van 144fps wel roet in het eten gooien namelijk.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Blaat schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:20:
Ben je ook van plan je CPU te vervangen? Die gaat bij het halen van 144fps wel roet in het eten gooien namelijk.
144hz halen is geen vereiste aangezien een g-sync monitor een variabele range heeft van 30 tot de Max hz van je monitor ,maar ik begrijp je punt.
CPU en mb vervangen zal zeker een flinke boost geven maar is geen vereiste voor een degelijke framerate met een 1080ti op 2560x1440 met alle eyecandy aan.

[ Voor 17% gewijzigd door MaXeRs op 26-10-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ketamingo420

ketamingo420

ketamingo420

Topicstarter
MaXeRs schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:45:
[...]

144hz halen is geen vereiste aangezien een g-sync monitor een variabele range heeft van 30 tot de Max hz van je monitor ,maar ik begrijp je punt.
CPU en mb vervangen zal zeker een flinke boost geven maar is geen vereiste voor een degelijke framerate met een 1080ti op 2560x1440 met alle eyecandy aan.
ben ik ook zeker van plan jaa maar de prioriteit leg ik nu eerst bij de videokaart neer
ik heb nu nog
MSI 990FXA-Gaming als moederbord zou ik upgrade met cpu op die moederbord doen of kan ik beter gewoon een upgrade set naar rhyzen of intel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Ik zou niet weten welke processor jij in gedachte had op dat moederbord, er is niks beters te krijgen op dat platform. En veel soeps is het al niet.

Ik zou eerst voor een cpu + mobo + ram combo gaan, dan pas gpu. Je zou zien dat je 1060 dan echt tot leven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ketamingo420

ketamingo420

ketamingo420

Topicstarter
legendareN schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:20:
Ik zou niet weten welke processor jij in gedachte had op dat moederbord, er is niks beters te krijgen op dat platform. En veel soeps is het al niet.

Ik zou eerst voor een cpu + mobo + ram combo gaan, dan pas gpu. Je zou zien dat je 1060 dan echt tot leven komt.
jij dacht dus het zelfde als mij nu ik het zo lees ik moest het gewoon even bevestigt hebben

ik had deze pc tijd geleden samen gesteld als budget gaming pc maar ik wil hem gewoon naar wat beters uitbreiden maar ik wil ook weer niet te gek doen wat weer op hoge bedragen uitkomt

ik zat zelf te denken om over te gaan stappen naar intel i7 op socket LGA1151 ik zag dat het al ver gedaald was met de prijs wat denken jullie is het waard om daarna te kijken? of zou ik gewoon meer verdiepen in upgrade naar AM4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1