Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Raadsel met mijn netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn pc, die 3 dagen oud is. Ik heb m zelf in elkaar gezet. En ben al drie dagen vrolijk bezig met alles instellen en gebruiken. Niets aan de hand eigenlijk.

Nu wil het geval dat wanneer ik mn pc verhuis naar mn kamer, en de internet kabel erin stop, dat hij geen verbinding kan maken. Dit is opzich niet erg, tenzij je je bedenkt dat deze zelfse kabel het perfect doet in mn xbox one, of in mn macbook pro.

Kan het zo zijn dat de kabel verouderd is en niet met mijn moederbord kan samenwerken? (X299 Aorus Gaming)

Het kan nl niet aan t moederbord liggen aangezien ik m in de woonkamer (weliswaar met een andere kabel) wel verbinding heb.

Beide kabels zitten in de zelfse switch, en hebben ook al van plek gewisseld in het proces.

Ik ben met stomheid geslagen, en hoop dat iemand me kan helpen!

Alle reacties

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Het kan zijn dat er een kabelbreuk is met die kabel in je kamer. Het snelste is om een andere kabel te pakken en kijken of hij wel werkt. Eventueel kun je er nog een switch tussen leggen op je kamer. Kun je alle apparaten allemaal op internet aansluiten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:58

g0tanks

Moderator CSA
[b][message=53015321,noline]Excrutiator schreef op donderdag 26 oktober 2017 @
Nu wil het geval dat wanneer ik mn pc verhuis naar mn kamer, en de internet kabel erin stop, dat hij geen verbinding kan maken.
Bedoel je hiermee dat er helemaal niets gebeurt zodra je de kabel aansluit, of dat er alleen geen toegang is tot het internet?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die switch ga ik proberen,
Maar ik ben toch sceptisch, want ook al zit er een breuk in de kabel, dat zou dan toch moeten betekenen dat mn laptop en xb1 ook geen verbinding zouden moeten hebben?

(De melding is; netwerkkabel niet aangesloten, of iets in die trant)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2017 01:08 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is de kabel zelf gemaakt of in de winkel gekocht?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel zelf gemaak.

En ja de stekkers hebben de zelfde volgorde 😄

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Waarschijnlijk maakt één van de aders slecht contact, dan ben je afhankelijk van auto-negotiation op 100Mbit. Dat gaat niet in alle gevallen even goed. De oplossing is simpel: stekkertje opnieuw knijpen en verifiëren met een kabeltester (die heb je al vanaf een paar euro).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 02:43:
Ik heb de kabel zelf gemaak.

En ja de stekkers hebben de zelfde volgorde 😄
Dezelfde volgorde, maar ook de juiste volgorde?

Afbeeldingslocatie: https://www.replicasuper.com/wp-content/uploads/2015/10/rj45-wiring-diagram-I-have-a-two-bedroom-condo-so-I-knew-I-wanted-both-bedrooms-wired.-I-also-have-a-TV-alcove-where-my-cable-TV-is-so-that-seemed-like-a-good-location-to-wire-as-well.jpg

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
Beide volgen T-568B dus...

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, zo is me dat eens uitgelegd.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 04:05:
[...]

Klopt, zo is me dat eens uitgelegd.
Wat staat er op de kabel ?
Want het verschilt per kabel, de één is B de ander is A
Heeft met de windingen intern te maken

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Gebruik je ook een geaard stopcontact? Want volgens mij gebruiken zowel de XBOX als de Macbook een dubbel geïsoleerde voeding(adapter)

Probeer het dus eens met een geaard stopcontact, mocht dat niet het geval zijn.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Killer DoubleShot™ Pro
Dat zegt genoeg, dunkt mij

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-11 22:48

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Precies wat hier boven staat. Kan je al je killer related software en drivers eens verwijderen?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Niet om flauw te doen, maar zo'n ding heet een ethernet kabel of netwerk kabel, geen internet kabel.

Ik begrijp dat je het ding gebruikt om (onder andere) verbinding te maken met het internet, maar da's niet de juiste term. :) Een internet kabel bestaat niet.

We begrijpen door het verhaal er omheen allemaal wel wat je bedoelt maar dat ding internet kabel noemen kan verwarring opleveren. Als iemand het heeft over een internetkabel, denk ik eerder aan de kabel die uit de muur komt en je modem in gaat.

Switch er tussen is geen oplossing voor dit probleem. Als die kabel rot is gaat ook de switch er problemen mee hebben. Switch is heel handig, als je inderdaad meerdere apparaten tegelijkertijd met je router wil verbinden. (In feite koppel je dan een switch aan een switch, bijna alle consumentenrouters hebben ook een ingebouwde switch met 3 of 4 poorten.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:59
D4NG3R schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 03:08:
[...]

Dezelfde volgorde, maar ook de juiste volgorde?
Waarom zou de kleur uitmaken? Zolang je aan beide uiteinden maar hetzelfde doet moet het gewoon werken.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Petervanakelyen schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 02:56:
Waarschijnlijk maakt één van de aders slecht contact, dan ben je afhankelijk van auto-negotiation op 100Mbit. Dat gaat niet in alle gevallen even goed. De oplossing is simpel: stekkertje opnieuw knijpen en verifiëren met een kabeltester (die heb je al vanaf een paar euro).
Pas geleden nog bij mijn schoonvader. Die kabel was iets defect dus is hij zelf met kroonsteentjes aan de slag gegaan.... Pc gaf toen net nog maar 10Mb aan.

Uiteindelijk zelf een nieuwe stekker erop gezet en toen weer prima 100Mb FD signaal.

Maar wat ze hierboven zeggen kan natuurlijk ook. Eigenlijk moet je alle netwerksoftware verwijderen en dan alleen de driver installeren. Daarna kun je de extra software erop zetten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

celshof schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:39:
[...]
Waarom zou de kleur uitmaken? Zolang je aan beide uiteinden maar hetzelfde doet moet het gewoon werken.
Deze vraag is al heel vaak bediscussieerd. Dit is dus niet het geval. Er zit wel degelijk verschil tussen de verschillende twisted-pairs. Dat op een bepaalde lengte van de kabel dit binnen de foutmarges valt en je dus een "werkende " kabel hebt, houdt niet in dat deze kabel op een lengte van 90 meter nog steeds werkt.

Ook heb ik een kleine titelwijziging doorgevoerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 26-10-2017 07:53 ]

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:59
Equator schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:51:
[...]

Deze vraag is al heel vaak bediscussieerd. Dit is dus niet het geval. Er zit wel degelijk verschil tussen de verschillende twisted-pairs. Dat op een bepaalde lengte van de kabel dit binnen de foutmarges valt en je dus een "werkende " kabel hebt, houdt niet in dat deze kabel op een lengte van 90 meter nog steeds werkt.

Ook heb ik een kleine titelwijziging doorgevoerd :)
Dat zou dus ook betekenen dat als je voor aansluiten volgens schema A kiest, dat tot andere resultaten kan leiden dan als je kiest voor schema B.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

offtopic:
Dat ligt aan de kabel voor zover ik weet. Maar zullen we ontopic blijven?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 11:05
Kan het zijn dat je xbox en macbook maar 100Mbit doen, en je nieuwe PC gigabit? Als er dan iets niet goed zit in de volgorde of een van de aders maakt niet goed contact (of is gebroken) dan probeert je PC naar Gigabit te gaan, maar dat werkt niet en krijg je de status "niet verbonden".

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Kan het zijn dat je laptop en je XBone verbinding hebben via wifi? En dat het dus voor die devices niet uitmaakt of je kabel nu werkt of niet?
Hoe dan ook denk ik dat er iets scheelt me je kabel. Tenzij je per ongeluk de verkeerde LAN-poort op je moederbord gebruikt op je kamer, maar daar ga ik niet van uit.
Ik zou zoals anderen al voorstelden eens proberen de beide connectors er opnieuw op te knippen. Het is zoals aangehaald ook belangrijk dat je de goede kleurcode aan neemt. Voor korte afstanden is het inderdaad zo dat eender welke combinatie _kan_ werken. Maar op langere afstanden speelt ook de interferentie van de pairs onderling mee en de standaarden zijn er om dit zoveel mogelijk te minimaliseren.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:01
Misschien dat er inderdaad aderparen verkeerdom zijn aangesloten. Het ene apparaat kan meer vergevingsgezind zijn voor kabelproblemen en het andere apparaat kan er veel gevoeliger voor zijn. Het kan ook komen door corrosie op connectoren of een kabel die in plaats van koperen aders aluminium aders heeft. Zoveel factoren waar het mogelijk fout kan gaan.

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
celshof schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:56:
[...]

Dat zou dus ook betekenen dat als je voor aansluiten volgens schema A kiest, dat tot andere resultaten kan leiden dan als je kiest voor schema B.
In principe gebruiken we in Eeuropa B, en ik geloof in Amerika A. In de praktijk maakt het eigenlijk vrij weinig uit welke gebruikt word. (en met vrij weinig bedoel ik dus dat zelfs de experts het er niet eens over kunnen worden)

De kabel is niet verouderd, een kabelbreuk lijkt mij ook wat stug als hij op andere apparaten wel werkt. Je zou hem opnieuw aan kunnen knijpen. Persoonlijk zou ik eens even kritisch kijken naar de killer software.

• unezra

unezra

FrankHe schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:03:
Misschien dat er inderdaad aderparen verkeerdom zijn aangesloten. Het ene apparaat kan meer vergevingsgezind zijn voor kabelproblemen en het andere apparaat kan er veel gevoeliger voor zijn. Het kan ook komen door corrosie op connectoren of een kabel die in plaats van koperen aders aluminium aders heeft. Zoveel factoren waar het mogelijk fout kan gaan.
*BRRRRR*
CCA... (Copper Clad Aluminium)

Als het CCA is moet die kabel sowieso vervangen worden.

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 11:42
Ik zou toch die switch er even tussen zetten (als je 'm hebt). Bij de poorten van een switch zitten altijd (meestal?) lampjes die aangeven of je verbinding hebt over de kabel, en zo ja wat voor snelheid de poorten hebben onderhandeld (10 Mbps, 100 Mbps, 1000 Mbps).

Wellicht dat de poort op je moederbord wil dat je op 1 Gbps verbindt, maar dat je switch maar gaat tot 100 Mbps. Auto negotiation uitzetten of wijzigen wil dan nog wel eens helpen. Ook is niet elke kabel geschikt voor 1 Gbps snelheden. 100 Mbps zou geen probleem moeten zijn.

Juiste drivers al geïnstalleerd voor je nieuwe moederbord?

• xIReaperS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-11-2024
probeer dit anders even.

1. open cmd
2. typ ipconfig /release
3. typ daarna ipconfig /renew

wacht paar minutjes en tadaa

p.s laat even weten of het heeft gewerkt ofniet

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-11 13:06
unezra schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:39:
Niet om flauw te doen, maar zo'n ding heet een ethernet kabel of netwerk kabel, geen internet kabel.

Ik begrijp dat je het ding gebruikt om (onder andere) verbinding te maken met het internet, maar da's niet de juiste term. :) Een internet kabel bestaat niet.

We begrijpen door het verhaal er omheen allemaal wel wat je bedoelt maar dat ding internet kabel noemen kan verwarring opleveren. Als iemand het heeft over een internetkabel, denk ik eerder aan de kabel die uit de muur komt en je modem in gaat.

Switch er tussen is geen oplossing voor dit probleem. Als die kabel rot is gaat ook de switch er problemen mee hebben. Switch is heel handig, als je inderdaad meerdere apparaten tegelijkertijd met je router wil verbinden. (In feite koppel je dan een switch aan een switch, bijna alle consumentenrouters hebben ook een ingebouwde switch met 3 of 4 poorten.)
Tja, hoever wil je gaan...
Aannemen dat een "internetkabel" uit de muur komt, kan ook verwarring zaaien.
Wie weet komt hij wel uit de grond, of uit het plafond.
Iedereen snapt de strekking van het verhaal, mede omdat topictitel correct is.

• Vale vista
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 10:51
jurri@n schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:48:
Kan het zijn dat je xbox en macbook maar 100Mbit doen, en je nieuwe PC gigabit? Als er dan iets niet goed zit in de volgorde of een van de aders maakt niet goed contact (of is gebroken) dan probeert je PC naar Gigabit te gaan, maar dat werkt niet en krijg je de status "niet verbonden".
Dit is werkelijk waar klinklare onzin. Ik weet niet waar je dit vandaan haalt eerlijk gezegd, maar beide endpoints supporten een aantal snelheids standaarden. Dit zijn 10mbit, 100mbit en 1000mbit. (Hoger kan ook maar komt niet zo vaak voor nog), Hiernaast is het zo dat het altijd backwards compatible is. Dus een endpoint welke 100mbit support kan evt. op 10mbit overschakelen indien nodig. De hoogste standaard die door beide endpoints ondersteunt word, wordt uiteindelijk gekozen voor de snelheid. Uiteraard, mits de kabel het ook aankan.

Dit is ff kort door de bocht gezegd, maar hier komt het wel op neer basically.

[ Voor 4% gewijzigd door Vale vista op 26-10-2017 16:36 ]

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02:57
Vale vista schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:35:
[...]

Dit is werkelijk waar klinklare onzin. Ik weet niet waar je dit vandaan haalt eerlijk gezegd, maar beide endpoints supporten een aantal snelheids standaarden. Dit zijn 10mbit, 100mbit en 1000mbit. (Hoger kan ook maar komt niet zo vaak voor nog), Hiernaast is het zo dat het altijd backwards compatible is. Dus een endpoint welke 100mbit support kan evt. op 10mbit overschakelen indien nodig. De hoogste standaard die door beide endpoints ondersteunt word, wordt uiteindelijk gekozen voor de snelheid. Uiteraard, mits de kabel het ook aankan.

Nou nee, dat is geen onzin. 100 mbit loopt over 2 aderparen (1,2,3 en 6). Gigabit over alle 4. Als in 4,5,7 en 8 dus een fout zit. en de autonegotiation gaat raar doen, dan heb je een probleem.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Hiernaast is het zo dat het altijd backwards compatible is.
Punt is dan wel dat je sterk afhankelijk bent van autonegotiation, en dat gaat niet altijd even goed.
celshof schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:56:
[...]

Nee, beide schema's houden voldoende rekening met Natuurkundige verschijnselen (wet van Lorentz) om goed te werken werken t/m de gegarandeerde afstand in de specificatie (100 meter). Het B-schema is nieuwer, technisch zit er geen verschil tussen. De B-standaard komt alleen overeen met een standaard uit de telefonie, waardoor deze vaak de voorkeur krijgt. (de kabels zijn dan uitwisselbaar).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• unezra

unezra

ybos schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

Tja, hoever wil je gaan...
Aannemen dat een "internetkabel" uit de muur komt, kan ook verwarring zaaien.
Wie weet komt hij wel uit de grond, of uit het plafond.
Iedereen snapt de strekking van het verhaal, mede omdat topictitel correct is.
De topictitel is aangepast door een mod. :)
(Dus ja, nu is 'ie correct...)

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Question Mark schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:48:
[...]
Punt is dan wel dat je sterk afhankelijk bent van autonegotiation, en dat gaat niet altijd even goed
Autonegotiation is ondertussen al weer 20 jaar oud; als je als fabrikant dat anno 2017 nog fout doet, noem je de kaart geen "killer" maar "kamikaze"

Anyway, issue met (o.m.) killer kaartjes is dat de drivers veel te bloated zijn. Die dingen worden helemaal volgestopt met onzin features als green ethernet en claims dat ze duidelijk meetbaar je ping verbeteren (tuluk joh, die tig kilometer van je router naar je game server beïnvloedt je ping nauwelijks, 't is de 5 meter van de nic naar je router, waar je snelheidswinst kunt boeken)

@TS: als je geluk hebt heeft microsoft een generieke driver voor jouw nic uitgebracht en dan werkt-ie misschien wel met jouw kabel. Anders moet je overwegen om een paar tientjes uit te geven aan een fatsoenlijke no-nonsence nic

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er intussen achter dat het de kabel moet zijn, als ik mijn netwerk-kaart instel op 10 Mb dan heb ik verbinding en kan in internet gebruiken, maar wel extreem traag voor wat we gewend zijn.

Maar eens in een goede kabel investeren en iemand met wat meer techniek vragen om een goede stekker eraan te knijpen. En de ipconfig/release en renew trucs hebben dus dusver geholpen, aangezien hij daarna de 10 Mb wel pakte.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:58:
Ik ben er intussen achter dat het de kabel moet zijn, als ik mijn netwerk-kaart instel op 10 Mb dan heb ik verbinding en kan in internet gebruiken, maar wel extreem traag voor wat we gewend zijn.

Maar eens in een goede kabel investeren en iemand met wat meer techniek vragen om een goede stekker eraan te knijpen. En de ipconfig/release en renew trucs hebben dus dusver geholpen, aangezien hij daarna de 10 Mb wel pakte.
Gaat je kabel door de muren (door buis) of doel je op gewone patchkabel tussen muur en pc/modem-router en pc?

In het laatste geval (patchkabel) kan je gewoon kant en klaar kopen op lengte, hiervoor heb je niemand nodig om een stekker aan te knijpen.

Gaat het wel door muren moet je zorgen dat je nette solid core kabel hebt en deze even netjes afwerken d.m.v. keystone's of een inbouw-muurdoosje, hierop kan je dan kant-en-klare patchkabel aansluiten :)

w.b.t. goede kabel kan je altijd ff rondkijken, maar zorg ervoor dat dit een 100% koper (CU) kabel is en GEEN CCA of CCS kabel, deze laatste 2 zijn grote troep!

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 11:05
[...]

Nee, zoals al eerder door mensen aangegeven gaat auto-negotiation niet altijd goed, zeker niet als er bv. sprake is van overspraak (doordat je de kleur-volgorde niet goed doet). De apparaten detecteren dan dat ze op snelheid X kunnen communiceren, maar zodra er communicatie plaatsvind ontstaat de overspraak en valt de verbinding weg.

Daarnaast staat nergens dat de TS beide kanten op auto-negotiation heeft staan; als hij een van de kanten vast op een snelheid heeft staan die niet goed gaat door een slechte kabel, dan zal de verbinding nooit tot stand komen.

Ik zou de opmerking ook niet gemaakt hebben als ik niet al meermaals tegen het probleem aangelopen was. Verbindingen die terugvielen naar 10 Mbit met korte kabels, die volgens (goedkope) kabelmeters prima waren qua aansluiting (alle 8 aders op de juiste plaats en maken goed contact)... tot je de kleur-volgorde controleert (en daarna corrigeert) en opeen gigabit doet met dezelfde kabel.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:50
Doe gewoon een IPCONFIG en kijk of je een 169.254.x.x adres krijgt, zo ja, dan krijgt je PC geen antwoord van je DHCP server (zit waarschijnlijk in je router) en is dus je kabel defect.

• unezra

unezra

ASS-Ware schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:12:
Doe gewoon een IPCONFIG en kijk of je een 169.254.x.x adres krijgt, zo ja, dan krijgt je PC geen antwoord van je DHCP server (zit waarschijnlijk in je router) en is dus je kabel defect.
Dat is wel _heel_ kort door de bocht. Er kan zo veel meer mis zijn dan "kabel defect".

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:50
unezra schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:30:
[...]

Dat is wel _heel_ kort door de bocht. Er kan zo veel meer mis zijn dan "kabel defect".
Met de ene kabel werkt het wel en met de andere niet, 10 tegen 1 dat het de kabel is.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:58:
Ik ben er intussen achter dat het de kabel moet zijn, als ik mijn netwerk-kaart instel op 10 Mb dan heb ik verbinding en kan in internet gebruiken, maar wel extreem traag voor wat we gewend zijn...
Waar stond-ie eerst op ingesteld, dan? 1000Mb/s ?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
We hebben er even naar gekeken, en het was inderdaad een breuk/kink in een van de kabels, en nu met 2 nieuwe stekkers doet hij het als een zonnetje! bedankt voor alle reacties, ook al heb ik je niet aangesproken, heb het wel gelezen, en wellicht iets mee gedaan. Gr!
Pagina: 1