Ik wil een 10640 3gb videokaart kopen die op PCIe 3.0 moet maar mijn moederbord heeft PCIe 2.0. Ik vroeg mij af of ik dan die videokaart in dit moederbord kan doen. Alvast dank.
10640? Welke kaart is het precies? En hoe ziet de rest van je hardware er uit (moederbord)?
Verder kun je een PCI-e kaart die 3.0 is altijd gebruiken op een 2.0 moederbord volgens mij, je haalt dan alleen niet de snelste bus snelheid (kaart zal op 2.0 gaan draaien). Maar er zijn maar weinig games die daar echt last van zullen hebben. Belangrijker is of je voeding de benodigde power connectors heeft. Bij de specificaties van de kaart staat welke extra voeding deze nodig heeft (6 pins, 8 pins).
Verder kun je een PCI-e kaart die 3.0 is altijd gebruiken op een 2.0 moederbord volgens mij, je haalt dan alleen niet de snelste bus snelheid (kaart zal op 2.0 gaan draaien). Maar er zijn maar weinig games die daar echt last van zullen hebben. Belangrijker is of je voeding de benodigde power connectors heeft. Bij de specificaties van de kaart staat welke extra voeding deze nodig heeft (6 pins, 8 pins).
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hoi Quythieu,
Een kleine typo, geen probleem! @PatrickC moet een GTX 1060 3GB zijn.
Je kan gewoon je videokaart gebruiken op een PCIe 2.0 aansluiting. Wellicht kun je delen welke processor + moederbord je hebt, aangezien 2.0 al wat ouder is. Het zou zonde zijn om een bottleneck te creëren voor je nieuwe 1060. En wat Patrick al aangeeft, hou rekening met de PEG (6-pin/8-pin) connector, doorgaans 6-pin op een GTX 1060.
Een kleine typo, geen probleem! @PatrickC moet een GTX 1060 3GB zijn.
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Wat betreft PCIE compatibiliteit past en werkt het sowieso, het kan wel zijn dat een nieuwe kaart niet werkt op een ouder moederbord zonder uefi (bios).
Performance kost het ook niet, zelfs met een 1080 maakt het 'niks' uit: https://www.techpowerup.c...I_Express_Scaling/24.html
Performance kost het ook niet, zelfs met een 1080 maakt het 'niks' uit: https://www.techpowerup.c...I_Express_Scaling/24.html
Het verschil tussen PCIe 3.0 en 2.0 maakt echt niks uit voor een GTX1060! Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. Wel zou ik persoonlijk doorsparen voor de 6gb versie, vooral met het oog op de toekomst waarin games steeds vaker dik over de 3gb vram heen gaan kan dat nu een slimme investering zijn!
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
ik heb een h81 moederbord en een i5-4460 processor. Maar ik weet niet of mijn voeding(corsair vs550) 6 pins of 8 pins heeft.PatrickC schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:55:
10640? Welke kaart is het precies? En hoe ziet de rest van je hardware er uit (moederbord)?
Wat zeggen de specs, die je gewoon op de site van Corsair kan vinden, of in de PW, pricewatch: Corsair VS550. Je hoeft hier niet alles te weten, maar we verwachten we dat je het een en ander zelf probeert uit te zoekenQuythieu schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:08:
[...]
ik heb een h81 moederbord en een i5-4460 processor. Maar ik weet niet of mijn voeding(corsair vs550) 6 pins of 8 pins heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 26-10-2017 15:20 ]
Mijn ervaring is inmiddels toch iets anders. Bij bijna alle games die ik speel maakt het niets uit, behalve bij één game, rFactor 2. Mijn Alienware 15 R3 met GTX 1070 (x16 v3.0) gebruikt maar 8 PCI lanes (x8 v3.0 is ongeveer gelijk aan x16 v2.0 volgens mij) en bij een 3440x1440 resolutie is de PCI-e bus wel degelijk een bottleneck in deze game. Op momenten dat de PCI-e bus belasting boven de 50% uitkomt (MSI Afterburner), dan storten de FPS in. Maar... dat is dan ook de enige game waarbij ik dit probleem heb.mitsumark schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 02:06:
Wat betreft PCIE compatibiliteit past en werkt het sowieso, het kan wel zijn dat een nieuwe kaart niet werkt op een ouder moederbord zonder uefi (bios).
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik weet niet of je probleem inmiddels is opgelost, maar je kan een PCIe 3.0 videokaart gewoon in een PCIe 2.0 aansluiting doen. En je voeding (de VS550) heeft 2 8pin PCIe aansluitingen voor stroom, dus dat is ook geen probleem voor je 1060 (van zo'n 8 pin aansluiting kan je 2 pinnetjes afhalen om er een 6 pin van te maken). Maar ik zou als ik jouw was doorsparen voor een 6gb 1060 voor de toekomst.Quythieu schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:47:
Ik wil een 10640 3gb videokaart kopen die op PCIe 3.0 moet maar mijn moederbord heeft PCIe 2.0. Ik vroeg mij af of ik dan die videokaart in dit moederbord kan doen. Alvast dank.
Pagina: 1