• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:19
Ik zou graag een gaming tablet willen aanschaffen voor een game die ik de laatste tijd heel veel op mobiel speel, maar eigenlijk een betere ervaring biedt op een tablet. Daarom zou ik graag een < 120 euro tablet willen halen. Mijn oog is gevallen op de Nvidia Shield K1 Tablet of Xiaomi Mi Pad 1, maar beide lijken heel slecht leverbaar te zijn(officieel niet meer in productie). Is hier een goed alternatief voor dat wel goed leverbaar is? Eventueel tweedehands?

P.s. ik heb hier op de V&A ook gereageerd op een Nvidia Shield K1 Tablet, maar die bleek toch al weg te zijn.

Edit: zie net dat dit topic thuishoort in "Mobile Aankoopadviesforum", excuses :-(

[ Voor 7% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 25-10-2017 22:35 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Schopje van TGA naar MAA.

Heb je buiten je budget en Android verder nog eisen?

• q-enf0rcer.1
Er moet een redelijk goede GPU aanwezig zijn zodat ik er goed mee kan gamen, deze mag gerust wat ouder zijn als de prestaties maar in orde zijn. Verder snap ik ook wel dat je niet te veel eisen kunt stellen bij een goedkope tablet. Het zou mooi zijn als de tablet >8 inch is.

Samengevat:
- Android tablet
- Budget <120E
- Goed voor gaming, dus het liefste met een goede gpu
- Het liefst >8 inch

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
Wat voor games wil je er op spelen?

De markt is vrij beperkt op dit gebied. Tablets als de K1 tablet zijn wat je zoekt, maar die worden inderdaad niet meer gemaakt. Ik heb zo'n vermoeden dat Nintendo aan Nvidia heeft verzocht om daar ook verder mee te stoppen, en gezien de K1 tablet nou ook niet zó fenomenaal verkocht zou Nvidia daar niet zo rouwig om zijn. De vraag naar echte gaming tabs is vrij laag.

Zelf denk ik wel dat je met een tweedehands K1 tablet een goede koop doet.

Ik zou daarnaast ook de schermresolutie meenemen in je afweging: meer pixels dan 1920x1080 is eigenlijk niet wenselijk voor goede gamingprestaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 26-10-2017 12:40 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Moet het draagbaar zijn, anders kun je een Android box aan je TV hangen voor dat geld.

• q-enf0rcer.1
Het gaat voor nu eigenlijk alleen om de game Lineage 2: Revolution. Door de besturing van deze game lijkt het me moeilijk dit aan de praat te krijgen via een controller. Anders zou een Android Box wellicht geen slecht idee zijn. Ik heb nu overigens wel een Android TV, wellicht dat die de game ook kan draaien, dat zal ik eens gaan proberen.

Mijn vermoeden dat. de K1 tablet één van de weinige opties is binnen het budget is hiermee in ieder geval bevestigd. Wat denken jullie van de Xiaomi Mi Pad 1?

Verwijderd

Kijk eens in China shops zoals banggood, DX en gearbest.... Daar is keuze te over in jouw prijsklasse. Houd wel rekening met 21% extra kosten vanwege BTW bij invoeren vanuit China.
Zelfs tablets met android 7 zijn beschikbaar in jouw prijsklasse.
ter indicatie: https://www.banggood.com/...-c-1759-s-4444v40849.html
Pagina: 1