Aansluiting van Marantz SR4500 draait oneindig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 20:19
Mijn vraag
Waar kan ik een nieuwe aansluiting kopen voor mijn Marantz versterker. Aan de achterkant, waar de kabels binnenkomen voor de front speakers, is één van de aansluitingen dol gedraaid. Nu vraag ik mij af of ik dit kan vervangen, zie foto voor meer informatie :) http://puu.sh/y73pu/bd5e241182.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
Marantz SR4500

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Omdat ik geen idee heb hoe de aansluiting heet, is het ongelofelijk moeilijk om iets te vinden. Ik gebruik ongetwijfeld niet de goede termen. Zou een van jullie dit kunnen doorsturen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
PS: Ik heb het aansluitinkje zelf niet zo verrot gemaakt hoor haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-06 16:43
Skaffapiraat schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:01:
Mijn vraag
Waar kan ik een nieuwe aansluiting kopen voor mijn Marantz versterker. Aan de achterkant, waar de kabels binnenkomen voor de front speakers, is één van de aansluitingen dol gedraaid. Nu vraag ik mij af of ik dit kan vervangen, zie foto voor meer informatie :) http://puu.sh/y73pu/bd5e241182.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
Marantz SR4500

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Omdat ik geen idee heb hoe de aansluiting heet, is het ongelofelijk moeilijk om iets te vinden. Ik gebruik ongetwijfeld niet de goede termen. Zou een van jullie dit kunnen doorsturen?
Hetgeen dat jij zoekt heet een "binding post connector". Er zijn heel veel verschillende soorten en maten. Je zult zelf dus even moeten kijken welke de juiste grootte is. Denk dat je met het type connector een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
Dus zoiets zou ik dan gewoon kunnen kopen? Of moet ik iets anders aanschaffen? https://www.beslist.nl/ac...erminal_plug_-_zwart.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zitten er geen dopjes in.. die er uit kunnen, en er een mooi gat te voorschijn komt voor een bananen steker?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ja die dopjes kan je er zo uitwippen met een mesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

SMSfreakie schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:04:
Zitten er geen dopjes in.. die er uit kunnen, en er een mooi gat te voorschijn komt voor een bananen steker?
Alleen als de terminal in de buitenste positie vast zit (zoals op de foto) dan komt de banaanstekker niet diep genoeg en maak je geen contact.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
FeaR schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:53:
[...]

Alleen als de terminal in de buitenste positie vast zit (zoals op de foto) dan komt de banaanstekker niet diep genoeg en maak je geen contact.
Das dan ook weer waar.. maar goed mogelijk wil die nog wel "terug" of er helemaal af, maar is het schroefdraad gewoon "kapot' waardoor die nooit een keer de draad klem kan zetten is het een prima optie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 26-10-2017 10:43 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 20:04

Jag

Ja ik zou ook banaanstekkers eraan zetten, sowieso handig. En waarschijnlijk maakt het gewoon contact. Te bestellen via eBay of bij allekabels.nl. Via eBay zoeken op nakamichi banana plugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
Het schroefdraad is inderdaad kapot, dus hij gaat niet vaster of losser, ik ga even kijken of ik met een mesje de aansluiting eraf kan halen. Op dit moment werkt hij trouwens wel, ik heb het kabeltje er gewoon in gedaan en hij maakt blijkbaar genoeg contact. Ik heb nu problemen met een subwoofer die niet werkt... LFE aangesloten met een tulp stekkertje, maar er komt maar amper geluid uit dat ding. Ik ga er even mee naar de winkel denk ik.

PS, deze set was van mijn ouders en ik denk ongeveer 8 jaar oud, destijds aangesloten door een 'geluidsexpert', langzamerhand begon telkens minder te werken. Inmiddels verhuist en daardoor zijn ze naar zolder gegaan, ik greep mijn kans en pikte snel alles in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Instellingen mbt LFE even controleren? Zou heel goed kunnen dat daar een aparte regeling voor is.

Hier staat het LFE kanaal op - 4dB tegen over de rest.. Omdat die anders gewoon te aanwezig is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
SMSfreakie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:08:
Instellingen mbt LFE even controleren? Zou heel goed kunnen dat daar een aparte regeling voor is.

Hier staat het LFE kanaal op - 4dB tegen over de rest.. Omdat die anders gewoon te aanwezig is
Mijn SR4500 is aangesloten met een JBL SCS 178. Daar doet de subwoofer het dus niet van. Ik heb één enkel kabeltje van de SW poort naar de LFE poort lopen. Wat bijzonder is, is dat wanneer ik het kabeltje half in de SW poort op de SR4500 stop, de subwoofer begint te reageren met zo'n storend geluid. De woofer beweegt dan dus wel! Ik heb alleen geen idee waar dit nou aan zou kunnen liggen... Heb jij (of iemand anders) suggesties?
Pagina: 1