• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:20
Hallo,

Ik werk als zelfstandig technieker (voornamelijk herstellingen bij mensen thuis) en ben mij wat aan het oriënteren voor het aanschaffen van een tablet.

oa: voor communicatie met klanten via mail, facebook, whatsapp,... , opzoeken van info, bestellingen doen op webshops, foto's nemen,...

Momenteel heb ik enkel een gewone gsm en een laptop voor thuis. Dus ik heb er nog wel wat over te leren.

Ik zoek een kleine stevige tablet voor niet al te zwaar werk. Wel met 3G/4G zodat ik overal internet heb.

Ik heb al wat zitten zoeken en denk momenteel aan de samsung tab A 10.1inch of Tab S2 8inch (met bijpassende harde case). Is dit een goede keuze of zijn er mogelijk beter opties?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar MAA.

Je openingspost is al erg compleet. Maar zou je het volgende nog willen toevoegen:
- Budget
- Specificaties (schermformaat, processor, opslag e.d.)

• Wozmro
Ok. Bedankt voor het schopje naar aankoopadvies.

Wat betreft budget: max 500€ met extra bescherming inbegrepen.
Schermformaat: kleiner dan 10 inch.
Processor en geheugen: Daar ben ik niet zo in thuis. Ik ben niet van plan om er games mee te spelen of zware toepassingen te gebruiken. Aan de andere kant wil ik de tablet liefst wel een aantal jaar nuttig kunnen gebruiken.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:45

TommieW

Numa numa.

WhatsApp op een tablet gaat sowieso moeilijk worden. Hiervoor zal je waarschijnlijk een smartphone nodig hebben.

Daarnaast is het mij niet helemaal duidelijk welk OS je op te tablet wenst te hebben? Wil je Android? Windows? iOS?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Wozmro
Ik vermelde whatsapp om dat ik al een paar keer van klanten de vraag 'heb je whatsapp' heb gekregen, vooral dan om foto's door te sturen. Ik wist niet dat whatsapp niet werkt op een smartphone.

Ik heb niet echt een voorkeur qua OS maar android lijkt mij meest voor de hand liggend omdat ik de indruk heb dat daarin het grootste aanbod qua tablets zit.

Ik ben niet echt mee met de laatste trends op gebied van tablets/smartphones. Ik wil gewoon een stevig ding dat zijn werk doet en een tijd mee gaat.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Waarom neem je niet een smartfoon met een 5 - 6 inch scherm en stevig beschermhoesje? Ik lees tot dusverre geen sterke reden die nodig te hebben met een goede smartfoon en voor thuis een laptop.

• Wozmro
Dat is ook een optie. Ik had al gedacht aan zo'n samsung xcover4. Daar lees ik veel goede dingen over maar ook een aantal mindere zoals slecht reageren op het touchscreen maar ik weet niet goed hoe ik dat moet interpreteren.
Pagina: 1