Vraag

• mbd-tweakers
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-05 11:05
Goedenavond allemaal.

Ik weet niet of dit al eerder besproken is maar mijn vraag is :

Hoe krijg ik google assistant werkend ?

Ik heb het al draaien en het verstaat mijn teksten goed.

Ik druk het microfoontje )in de zoekbalk op mn telefoon' in en spreek een tekst in )lights diner on'

De bedoeling is dat mijn gesproken tekst gezien wordt als een opdracht die door IFTTT (IfTHisThanThat) uitgevoerd wordt. (binnen IFTTT is daarvoor een applet gemaakt).

Dit gebeurt dus niet.
Mijn telefoon doet als ik een commando inspreek een google-search en laat allerlei resultaten zien in een browser.

-- EDIT
Op verzoek de volgende gegevens er bij gezet :
Ik gebruik de Samsung S7 Edge welke draait op Android Nougat.

Het gaat om het volgende :
Ik heb met IFTTT opdrachten gemaakt om op een bepaalde tijd de woonkamer verlichting aan te zetten.
Dit werkt met knopjes (als ik het knopje op mn telefoon indruk gaat het licht aan)
Het werkt ook als ik wil dat het om een bepaalde (voorgeprogrammeerde) tijd moet gebeuren.
Ook dan gaat het licht aan.

Zodra ik wil dat het met een stemcommando gebeurt, gebeurt er het volgende :

Ik druk de microfoon in van de Google assistant (die in het zoekbalkje van de Chrome wizard)
Ik spreek de tekst in (welke voorgeprogrameerd is op IFTTT)
De telefoon laat netjes in het zwarte pop-upje zien dat hij heeft gehoord "lights on"
Vervolgens opent mijn telefoon de chrome browser waar hij allerlei zoek resultaten laat zien op de zoekterm "lights on"

En daarna gebeurt er niets.

Ergens vermoed ik dat de koppeling tussen google assistant en het doorsturen naar IFTTT niet goed in elkaar zit.

Ik heb me destijds wel aangemeld bij Google Now (of Google assistant) maar weet ook niet hoe ik deze instellingen kan bekijken om te zien of het wel goed staat.
Zowieso is het vreemd dat als ik mn telefoon gewoon aan heb staan (uit de standby) en hij regaeert niet eens als ik het commando "OK Google" uitspreek.

Hopelijk kan iemand met verstand van dit soort zaken me helpen.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

[ Voor 49% gewijzigd door mbd-tweakers op 26-10-2017 15:49 ]

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:52

g0tanks

Moderator CSA
Heb je al op de website van IFTTT gekeken? https://ifttt.com/google_assistant

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• mbd-tweakers
Hoi g0tanks.

Ja ik heb daar gekeken en ook een applet aangemaakt.

Google assistant vetstaat mijn commando goed en geeft de gesproken ook goed weer.
Alleen het probleem is dat de assistant dit commando doorgeeft naar mijn browser (waar ik dan dus allerlei google resultaten zie) en niet door naar IFTTT.

Wat gaat er hier fout?

Ik gebruik ook het programma Tasker.
Die geeft de gesproken tekst ook netjes weer maar geen resultaat naar de werkelijke opdracht.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mbd-tweakers je openingspost is al vrij compleet, maar kun je het volgende er nog even aan toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?
- Welke telefoon heb je en welke software versie draait deze?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 26-10-2017 09:02 ]

• mbd-tweakers
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:37:
[mbr]@mbd-tweakers je openingspost is al vrij compleet, maar kun je het volgende er nog even aan toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?
- Welke telefoon heb je en welke software versie draait deze?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen./]
Hoi Rens.

Ik heb mijn eerste vraag aangevuld met meer info.

Bedankt voor je moeite.

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 13:20
mbd-tweakers schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:45:
Mijn telefoon doet als ik een commando inspreek een google-search en laat allerlei resultaten zien in een browser.
Ik heb exact hetzelfde. Ik ben er ook achter wat er aan de hand is :-). Je hebt Google Assistant niet draaien, maar Google Now on Tap. Vandaar dat al je opdrachten waar Google Now niks mee kan naar Google Search gaan.

Assistant is nog niet officieel op all S7's verkrijgbaar (volgens wat ik online gelezen heb), sommigen hebben het wel en sommigen weer niet (ik dus niet). Heb wel even gekeken of ik het kan installeren, dat schijnt prima te willen met wat tweakwerk.

*knip*. Het delen van APK linken op Tweakers is niet toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 30-10-2017 09:35 ]

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 12:44
jinxedworld schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:02:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Ik ben er ook achter wat er aan de hand is :-). Je hebt Google Assistant niet draaien, maar Google Now on Tap. Vandaar dat al je opdrachten waar Google Now niks mee kan naar Google Search gaan.

Assistant is nog niet officieel op all S7's verkrijgbaar (volgens wat ik online gelezen heb), sommigen hebben het wel en sommigen weer niet (ik dus niet). Heb wel even gekeken of ik het kan installeren, dat schijnt prima te willen met wat tweakwerk.

[mbr]*knip*. Het delen van APK linken op Tweakers is niet toegestaan.[/]
je kan Google Assistant gewoon downloaden als app...

Google Play: Google Assistant

• jinxedworld
GroeneThee schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

Ja, in theorie. De praktijk wijst echter anders uit (als je geen toestel hebt welke officieel ondersteund word door Google in NL op het moment.)

Afbeeldingslocatie: https://www.wintermistmusic.nl/wp-content/uploads/2017/10/incompatible.png

• GroeneThee
volgens mij maakt het type telefoon niet uit maar meer dat Nederlands nog net ondersteund wordt?
What you need
To use the Google Assistant, you’ll need a phone with:

Android 6.0 or higher
Google app 6.13 or higher
Google Play services
1.5 GB of memory and 720p screen resolution
Phone's language set to a language listed above
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

[ Voor 72% gewijzigd door GroeneThee op 30-10-2017 13:24 ]

• jinxedworld
GroeneThee schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:22:
volgens mij maakt het type telefoon niet uit maar meer dat Nederlands nog net ondersteund wordt?

[...]

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en
Nederlands word idd nog niet ondersteund, maar hij doet net zo goed niks als ik mijn toestel op Engels instel als voertaal. (Engels US, geen AUS oid, want dat slikt Assistant ook nog niet :) ). Heb ook een APK installatie gedaan, met Beta Google Play Services, nog steeds geen sjoege helaas.

Afbeeldingslocatie: https://www.wintermistmusic.nl/wp-content/uploads/2017/10/unavailable.jpg

En de "Learn more" link word je ook niet bepaald wijzer van.

[ Voor 4% gewijzigd door jinxedworld op 30-10-2017 13:30 ]

• GroeneThee
Leeg je cache even?

• jinxedworld
Heb me gisteravond aangemeld voor de Google Play Services Beta, een uurtje daarna had ik via de officiële kanalen Google Assistant :-).

• mbd-tweakers
Niet in Nederland hoor
GroeneThee schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

• mbd-tweakers
Nou ..... wat ik ook probeer ......
Geen Google assistant.
Heb wel een apk gedownload maar na opstarten van de app het bericht dat ie op dit toestel niet werkt (S7 edge nederland).
Ook aanmelden voor Google Beta heeft geen resultaat gehad.

Jammer ..... vond het een uitdaging om ook deze gadget aan de praat te krijgen zodat ik mijn met domotica volgehangen huis met stemcommando's kan aansturen.

Mocht er nog iemand zijn die een oplossing weet ........ heul heul HEUL graag.

[ Voor 6% gewijzigd door mbd-tweakers op 05-11-2017 11:23 ]

• sk1pper
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:44
Hallo, ik ben sinds kort met IFTTT begonnen, maar ik heb ook bovenstaand probleem.
Heeft iemand al een oplossing gevonden op de S7?
Pagina: 1