[BootCampWin10 installeren op MacBook Pro Mid 2012 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Beste allen,

Het lukt maar niet om Windows 10 op m'n Macbook (met laatste High Sierra update) te installeren. Ik doorloop de standaard bootcamp instructies.

Probleem 1:
Bootcamp maakt een partitie aan waarna Windows setup zegt dat deze locatie ongeschikt is. Ik heb dit even gegoogled en lees dat dit bekend probleem is.

Als oplossing heb ik nu een aparte lege SSD speciaal voor Windows. Dat heeft wel geholpen, nu kan Setup wel verder.

Vervolgens probleem 2:
Tijdens eerstvolgende reboot een BSOD door igdkmd64.sys. Windows start niet door... Ook dit even gegoogled en ook dit is bekend probleem.

Als oplossingssuggestie SSD even via USB aan PC gehangen en de betreffende driverfile gewist uit alle mappen. Maar nu start windows nog steeds niet op. Er verschijnt en dialoogbox met "The computer restarted unexpectedly or enountered an unexpected error" Klik ik "Ok", dan komt bij de volgende boot dezelfde melding.

"Vroegah" (als in toen ik de macbook net had) draaide ik gewoon Windows 7 bootcamp op deze laptop. Ik had toen niets van bovenstaande problemen. Een half jaartje geleden heb ik ook nog eens geprobeerd Windows 7 te installeren, maar dat lukte toen ook al niet meer... Vroeger was alles beter :)

Anyway, iemand nog tips? Het hoeft niet perse Windows 10 te zijn. Windows 7 of 8 mag ook. VMware is overigens geen optie! Windows moet echt native draaien. Dank!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec