[Telfort] HD op de eerste kanalen!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:59
Afgelopen weekeinde heb ik weer de tweede ontvanger aangesloten die al bijna een jaar niet meer op het netwerk heeft gezeten.
Na het opstarten van de ontvanger moest ik deze weer registreren met een abonnementsnummer en pincode,
die laatste had ik niet meer dus de klantenservice gebeld, pincode gekregen.

Na het starten van de ontvanger zie ik dat op de eerste kanalen de HD kanalen staan, mooi eindelijk zoals het zou moeten.

Maar mijn primaire ontvanger heeft dit niet, van alles geprobeerd om ook daar de eerste kanalen te laten vullen met HD kanalen, maar helaas geen resultaat.

Vandaag heb ik de klantenservice gebeld met de vraag of dit ook op mijn primaire ontvanger geregeld kan worden. Ik kreeg het antwoord dat dit nog helemaal niet bij Telfort uitgerold is, en pas de eerste testen bij KPN van start zijn gegaan.

Zijn er inmiddels meer mensen die dit verschijnsel hebben en kan ik dit ook op mijn primaire ontvanger forceren ;)

PVoutput 3250 WP

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:25
Je kan het proberen via menu > instellingen > 2x gele knop > software verwijderen [JA] > bewaar instellingen. Maar volgens mj wordt 't gefaseerd uitgerold op basis van TV-ontvanger (serienummer?), weet niet precies hoe. Je kan natuurlijk wel altijd die ontvangers van plaats om wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
Mmore schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:16:
Je kan het proberen via menu > instellingen > 2x gele knop > software verwijderen [JA] > bewaar instellingen. Maar volgens mj wordt 't gefaseerd uitgerold op basis van TV-ontvanger (serienummer?), weet niet precies hoe. Je kan natuurlijk wel altijd die ontvangers van plaats om wisselen :)
Uiteraard heb ik de ontvangers al gewisseld :*) Maar omdat Telfort mij vertelt dat ik waarschijnlijk de eerste en de enige ben op het netwerk die dit gedrag heeft, wil ik verder zoeken omdat ik dat niet geloof.

Software verwijderd op de primaire door te herstarten en de powerknop in de drukken tijdens het starten, ook een factory reset gedaan..... Helaas geen resultaat.

Het lijkt er op dat deze ontvanger 28 Mbit aan data van mijn internet bandbreedte verbruikt :?

[ Voor 7% gewijzigd door _root op 25-10-2017 17:52 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:17
Heb je glas of DSL? Bij DSL heeft dit inderdaad invloed volgens mij op je internetsnelheid. Al is 28 Mb/s wel fors.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

28Mbit is 4K IPTV van KPN ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
Jim423 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:48:
Heb je glas of DSL? Bij DSL heeft dit inderdaad invloed volgens mij op je internetsnelheid. Al is 28 Mb/s wel fors.
Ik heb een DSL 20/100 verbinding, en kan het forse verschil wel gelijk zien bij het aanschakelen van de ontvanger.
Helaas geen 4k tv om dat te testen

Maar ik ben waarschijnlijk onbedoeld in een groep terecht gekomen voor de testen binnen KPN.
Over het algemeen werkt wel goed op af een flits door het beeld na, maar voorlopig laat ik het maar lekker draaien zo.

Mijn zoon kwam vandaag binnen en had gelijk de opmerking "alles lijkt wel in HD nu" zonder dat ik daar wat over had verteld :9~

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:17
Ah, dat wist ik niet :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickMetus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-04 08:57
Fijn! Ik zit te wachten op de update bij XS4ALL, vind het maar vervelend dat alle HD vanaf de 701 begint.
_root schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:35:
Afgelopen weekeinde heb ik weer de tweede ontvanger aangesloten die al bijna een jaar niet meer op het netwerk heeft gezeten.
Na het opstarten van de ontvanger moest ik deze weer registreren met een abonnementsnummer en pincode,
die laatste had ik niet meer dus de klantenservice gebeld, pincode gekregen.

Na het starten van de ontvanger zie ik dat op de eerste kanalen de HD kanalen staan, mooi eindelijk zoals het zou moeten.

Maar mijn primaire ontvanger heeft dit niet, van alles geprobeerd om ook daar de eerste kanalen te laten vullen met HD kanalen, maar helaas geen resultaat.

Vandaag heb ik de klantenservice gebeld met de vraag of dit ook op mijn primaire ontvanger geregeld kan worden. Ik kreeg het antwoord dat dit nog helemaal niet bij Telfort uitgerold is, en pas de eerste testen bij KPN van start zijn gegaan.

Zijn er inmiddels meer mensen die dit verschijnsel hebben en kan ik dit ook op mijn primaire ontvanger forceren ;)
Pagina: 1