LG FLATRON 915FT PLUS ? Is da wa?

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
LG FLATRON 915FT PLUS

Heeft iemand ervaring met deze monitor?
Is het wat?

Gaat er met name om hoe ie is vergeleken met de VMP451 .... die ik nu hier heb staan .. uiteraard defect.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Er zijn nogal mensen die niet helemaal tevreden zijn over deze monitor, zou vaak convergentie probs hebben en kleurverschillen.

Maar ik heb ook gemerkt dat het vaak kritische gebruikers zijn ipv de doorsnee Iiyama gebruiker, no offence though..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Gebruik eerst de zoekfunctie.
Er staat heel wat versprijd over dit forum.
Greetzz...

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

nou ik ben ook een erg kritische gebruiker, maar ik had een lg flatron plus 17", alleen maar problemen. Slechte convergentie, blauwe of gele achtergrond ipv wit. Iiyama was gewoon een stuk beter. Nu heb ik een philips 19" brilliance en wil niks anders meer. Dan maar 300 extra betalen.

gr

Verwijderd

/me wil nooit meer een andere monitor (behalve als er een grotere uit komt 21" ofzo)

Verwijderd

Ik zit al vanaf Januarie achter mijn Lg Flatron 795 FT Plus.
Gaafe monitor, nooit 1 probleem mee gehad.

Ene, als je geel hebt kun je op die mooie grijze knopjes drukken.
Doe het zo:

Druk op 'OSD'.
RGB,(color) met het knopje onderaan.
En dan die je set 6500K, heel mooi.
stel alles verder nop in.
Brightness- contrast 0 - 100
6500 K
Position boven 53 links 46
Side boven 52 links 46
85hz in 800x600, alles perect!

(FF mijn position gegeven.)

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
ik had die monitor op de hcc dagen gezien en hij is zeer bruut, ik zou em ook wel willen hebben, maar zit nog een beetje te twijfelen tussen die en een sony.....

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op dinsdag 10 juli 2001 15:22 schreef Logitech het volgende:
Gebruik eerst de zoekfunctie.
Er staat heel wat versprijd over dit forum.
Greetzz...
Moet je jezelf horen.. Zo ongeveer ALLE geopende topics van jouw zijn overbodig omdat het antwoord al te vinden was met de search

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
De Search helpt je verder ;)
[topic=48197]
[topic=18701]
[topic=161164]

Verwijderd

perfecte monitor.....als je tenminste een goede te pakken weet te krijgen. Probleem is dat ze allemaal wel een afwijking hebben, de een duidelijker en hindelijker dan de ander. Ik heb nu mijn derde en die is acceptabel. Moet zeggen dat het beeld dan wel erg mooi is, heel strak, stil, heldere kleuren...echt toppie. Hij heeft alleen nog een minimale afwijking in het raster maar die is met een goede instelling niet waarneembaar. Hiervoor had ik 2 stuks met een raster waar echt geen drol van klopte

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Same als Xanadu01, maar bij mij was de eerste gelukkig meteen goed! En ja ik ben een miereneuker muggezifter kritische gebruiker. Heel mooi apparaat gewoon.

Verwijderd

het is geen iiyama

• BoXie
Duh ... ik mag hopen dat het geen Iiyama is ... al kreeg ik er 100 gratis. Zelfs dan hoef ik noooooit meer een Iiyama !!

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 14:18 schreef BoXie het volgende:
Duh ... ik mag hopen dat het geen Iiyama is ... al kreeg ik er 100 gratis. Zelfs dan hoef ik noooooit meer een Iiyama !!
Ik wil er wel 100 gratis kan ik weer verkopen!

LG 915FT is een erg goede monitor naar mijn weten.

Verwijderd

zal wel aan mij liggen maar volgens mij ownen de wat duurdere diamondschermen deze zgn platte beeldschermen dik!

scherpte en focus is beter.

• Heintje
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik verkoop hoogstwaarschijnlijk de mijne vanaf vrijdagavond: ik krijg vrijdag weer een andere van LG thuisbezorgd, maar ik koop vrijdag sowieso ook een ander monitor, dus 1 van de 2 vliegt er dan uit....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

ik ga hem eind augustus ook halen lijkt me wel een goede monitor :)

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
mooie monitor; maar ook ik heb flink last van convergentie problemen enz.. ;(

mailtje gestuurd naar LG.. nu maar ff afwachten.

suc6 met je beslissing (lees ut Iiyama 451 topic nog maar es door.. ;))

" Play the violent strings of my symphony "

• BoXie
Hehe .... ik HEB NU EEN VMP451 !!!!!

Alleen dit is zo'n !@#$!$ apparaat dat ik heb probeer in te ruilen bij de dealer. En dan zal ik denk ik verplicht zijn een LG te nemen, omdat ze niks anders hebben.

Mzl.

• Cap
  • Niet online

Cap

Op woensdag 11 juli 2001 20:26 schreef BoXie het volgende:
Hehe .... ik HEB NU EEN VMP451 !!!!!

Alleen dit is zo'n !@#$!$ apparaat dat ik heb probeer in te ruilen bij de dealer. En dan zal ik denk ik verplicht zijn een LG te nemen, omdat ze niks anders hebben.

Mzl.
Boxie, er zijn ergere dingen dan een LG 915FT 'moeten' nemen hoor... ;)

• BoXie
Ja sorry ... beetje verkeerde woordkeuze .. maar wat ik bedoelde is dat ik hem liever inruil tegen een Philips. Maar ja ... da hebben ze nie daar.

Anyway ... eerst maar eens kijken of ik hem uberhaupt in KAN ruilen.

• Heintje
Als je je geld terugkrijgt, kun je mijn LG915 overnemen voor 1000. Vrijdag krijg ik weer een ander exemplaar.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Heintje, volgens mij ben je ook wel echt extreem kritisch op je monitor (niet negatief bedoeld). Volgens mij is deze opmerking al wel een keer eerder naar jou gemaakt, maar je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten (natuurlijk zijn er ook perfecte LG915 exemplaren maar ik heb de indruk dat de kans dat je de loterij wint nog groter is). Ik denk dat je dan gewoon een Eizo zou moeten nemen......ben je wel het dubbele kwijt van wat je nu betaald natuurlijk.

Ik heb uiteindelijk ook genoegen genomen met een monitor die niet perfect is. Hoewel ik daarbij moet zeggen dat er bij mij nooit iemand thuis is om zo'n ding aan te nemen wanneer ze hem komen brengen, dat betekent dus dat ik iets moet regelen met vrienden of een vrije dag moet nemen en dat is me gewoon teveel moeite.

Laat me weten wanneer je de perfecte monitor hebt gevonden want dan wil ik wel een keer komen kijken ;)

Verwijderd

JA HALLO!!!

Heb ik dus netzo iets als de loterij gewonnen??

Ik heb mijn scherm gekocht terwijl ik hem nog geen eens gezien had.

Ik snap het niet, eerst zei iedereen LG DAT IS HET!!!

En nu loopt iedereen hem afte zeiken :?

Wille ze een philips |:( Eh.. leuk als je meer dan 1 monitor heb, dan zou ik zeker voor de philips gaan :9 weet ik zeker dat je later spijt krijgt. Maar goed, je kan zelf de monitor zien, controleer alles goed, is ie goed nou dan, ruil hem er voor in. Ik snap niet wat iemand loopt te zeuren als het beeld aan de zijkant een beetje scheef is. Net of je 1mm van je scherm af zit. En je ogen net zo groot zijn als een }:O. Maar ja.. je moet het zelf weten, koop nooit iest waar je niet 100% achter sta.

• RD
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

Wat zit je nou te zeiken.... mijn ervaringen met een 795 ft plus na hem bekeken te hebben in de winkel.

-1e, kreeg na drie maanden gele vlekken
-2e, beeld was schots en scheef direct omgeruild
-3e, Goed maar na 8 maanden blauwe waas over mijn scherm
-4e, klote gele vlekken direct omgeruild
-5e, deed het niet
-6e, na veel gezeik een eindelijk een nieuwe ik doos gekregen, afstellingen ook niet echt lekker verkocht voor 600,-

Waarna blind een 19" philips briliance gekocht echt een goede monitor en betere service. LG zuigt zwaar...zeker wat betreft klacht en klant afhandeling. komen afspraken niet na, geven je vervolgens oude zooi, zeggen dat de beeld kwaliteit aan mijn G400 ligt .... jaja dacht het ook NIET!!

Dus wat mij betreft NOOIT een LG monitor kopen.

gr RD

• Horus
  • Laatst online: 02-07 22:25
Ik heb nu al een tijdje een 915FT PLUS en die bevald perfect, nooit problemen mee gehad, en een haarscherp beeld zonder die irritante stabilisatie lijntjes die de nieuwe Iiyama monitoren hebben.

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
[b]Op donderdag 12 juli 2001 14:56
-1e, kreeg na drie maanden gele vlekken
-2e, beeld was schots en scheef direct omgeruild
-3e, Goed maar na 8 maanden blauwe waas over mijn scherm
-4e, klote gele vlekken direct omgeruild

gr RD
Heb je je speakers dicht bij de monitor staan ? Dat levert namelijk snel blauwe en soms gele vlekken op. Is iets met het magnetisch veld, dit kun je bij een betere audio/video shop laten demagnetiseren.

Verder werk ik (soms) met de 17" Flatron en dat beeld is echt superstrak.

As finishing touch god created the Dutch

• BoXie
He dudes .. ik heb nu dus de 915FT Plus.

Prima dingetje vergeleken met de VMP451 die waarvoor ik hem heb geruild.
Alleen 'golft' het beeld nogal (is boven goed merkbaar) ... komt dit door het bekende 'ogen moeten wennen aan platte beeld'-syndroom? Of is de monitor niet helemaal optimaal goed??

Mzl.

• Heintje
Op donderdag 12 juli 2001 12:46 schreef Xanadu01 het volgende:
Heintje, volgens mij ben je ook wel echt extreem kritisch op je monitor (niet negatief bedoeld). Volgens mij is deze opmerking al wel een keer eerder naar jou gemaakt, maar je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten (natuurlijk zijn er ook perfecte LG915 exemplaren maar ik heb de indruk dat de kans dat je de loterij wint nog groter is). Ik denk dat je dan gewoon een Eizo zou moeten nemen......ben je wel het dubbele kwijt van wat je nu betaald natuurlijk.

Ik heb uiteindelijk ook genoegen genomen met een monitor die niet perfect is. Hoewel ik daarbij moet zeggen dat er bij mij nooit iemand thuis is om zo'n ding aan te nemen wanneer ze hem komen brengen, dat betekent dus dat ik iets moet regelen met vrienden of een vrije dag moet nemen en dat is me gewoon teveel moeite.

Laat me weten wanneer je de perfecte monitor hebt gevonden want dan wil ik wel een keer komen kijken ;)
Ik ben het deels met je eens: je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Maar: de afwijkingen in de monitoren die ik heb gehad (op eentje na misschien), vielen absoluut buiten dat bestek. Als een fabrikant claimt: "perfect, pure flat, eye-strainfree monitor", dan mag je tenminste verwachten dat hij gelijkmatig scherp is. Ik snap dan wel dat er exemplaren zijn die minder scherp zijn ofzo, maar niet van die rare dingen zoals bij mij, dat letters aan de linkerkant van het scherm 4mm groot zijn en scherp, en aan de rechterkant 6mm en onscherp. Of dat de achtergrond links blauw is en rechts rood. Enz.
En zo was het 'vroeger' dus niet. Ik ben minder jong dan de rest hier, en een monitor was gewoon een monitor en die was dus scherp! Kennelijk worden er dus ijskoud mindere kwaliteit (of: slecht afgeregelde) monitoren in de markt gezet, terwijl de kwaliteitsclaims torenhoog zijn. De Flatron- en Diamondtrontechniek is m.i. gewoon nog niet echt uitontwikkeld, want er is een dure, arbeidsintensief werkende Chinees of Koreaan of Europeaan nodig om aan het einde van het goeddeels geautomatiseerde produktieproces nog iets te bakken van de beeldbuizen dmv. handmatige afregeling. Dat zie je dus terug in een Sony GDP-420 enzo.
Maar je kunt het treffen met een goedkoper model dat af-fabriek gewoon toevallig goed is. Dat vind het ranzigste dus: dat loterij-aspect. Dat hoort niet!

Morgen ga ik een perfect afgeregelde ADI Microscan G910 halen (te weten het exemplaar dat onlangs getest is door PC-Zone: ik had een foutje in de beoordeling gezien - moest 89 ipv. 85 totaal zijn, heb ADI ff gemaild, en als dank kan ik die monitor voor een minder hard prijsje kopen *D ... toch weer dat dubbeltje). Morgen komt ook m'n nieuwe LG 915FT. Zware tijden breken aan voor m'n bureau....
Morgen komt trouwens ook de loodgieter, maar da's weer minder interessant :P .

Oh ja, BoXie: die afwijkingen zijn dus niet normaal. Alles wat je niet met de OSD kunt bijregelen, is een fout in de fabrieksafstelling.

Verwijderd

En toch kan ik het niet begrijpen dat iedereen een de 915+ af loop te zeiken, ik heb er zelf geen problemen mee, ik ben systeembeheerder op verschillende bedrijven en daar hebben we de volgende merken:

Sony, Philips, Samsung, NEC, EIZO euh...

Om bij NEC te beginnen:
Alleen de 15" en 17" model hier, maar ik vind de kwaliteid gewoon bagger. De kleuren zijn uitematen slecht en het kijkt gewoon niet lekker naar zo'n monitor.

Samsung:
Dat verhaal ken iedereen denk ik wel. Gewoon K*T monitoren, zit nu zelf achter een 1000p te werken |:(, dit geld ook voor de 750p en de 950p, ze zijn gewoon waardeloos, maar ja.. niet duur he.

Philips:
Nou we hebben verschillende 17" en 19" bij elkaar staan, je word gewoon gek als je er naar kijkt. Het beeld flikkert gewoon aan alle kanten. De 21" staan allemaal ver uit elkaar en die gaat dan opzich nog wel, maar vind het geen lekkere monitor om naat te kijken.

Sony:
Deze monitor gaat nog wel die staan hier in allerlij modellen alleen hebben sommige problemen met de kleuren (alle lijnen zijn dubbel etc). 4 van de 20 zijn terug gegaan. Gewoon vervangen, niets aan de hand.

EIZO:
Niets op aan te merken. Maar ja.. voor dat geld mag dat ook wel. Ik heb zelf nooit met dat scherm gewerkt omdat we er maar 2 van hebben (19" en 21") op een bedrijf.

LG O+:
Jammer dat we die hier niet hebben :(
Niet 2 van die afschuwelijke lijken waar ik altijd tegen aan loop te hikken, hij is gewoon prima. Iemand had mij dat scherm aangeraden (was van plan een Sony of EIZO te kopen) omdat die 2 lijnen er niet inzaten en dat ie een stuk goedkoper was. Ik vond het alleen jammer dat ie maar tot 19" ging :'(, wilde het liefst 21" maar ja..
Achter af gezien maar gelukkig, deze weegt al 28 kg, en ik heb er zo'n handje van om het geregeld te verslepen.
Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik geen Sony of EIZO gekocht heb. Ik ben gewoon happy met de mijne.

Btw, aangezien die van jullie dan zo slecht zijn is de mijne te koop voor F100.000,- :+
Tja.. als je de loterij wint hou je ook een hoop geld over en dit scheen nog moeilijker te zijn, misschien moet ik daarom maar F100.000.000 vragen of nie :?

• BoXie
Nou ik moet zeggen ... ik werk nu al een dag met die LG 915FT Plus. En afgezien van die lichte 'kromheid' in het beeld boven, ben ik reuze-enthousiast over deze monitor. Ik heb verder nl. nog geen enkel probleem kunnen zien.

Alles wat bij die Iiyama kut ging, doet deze monitor prima.

Heerlijk apparaatje dus!!

• Cap
  • Niet online

Cap

Toch hoeft die kromheid bovenaan niet, mijn 915 is volledig recht aan alle randen...

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen ook een LG 915 FT+ , die overigens prima bevalt maar het lijkt net of het beeld aan de bovenkant wat
'inzakt' .
Komt dit omdat je moet wennen aan zo'n vlak scherm, of kun je dit nog wat bijstellen??
Voor de rest heel erg rustig beeld,super stil
en mooie kleuren.
Ook wat betreft vormgeving is het een degelijk uitziende monitor.
Beter als zo'n pyama monitor vind ik.

• BoXie
Inderdaad ... voor het eerst in mijn leven zie ik dat Iiyama gewoon suckt ! Heb altijd Iiyama gehad ... maar ik zie nu dat het gras aan de overkant inderdaad een stuk groener is (en scherper, trilvrij, storingsvrij etc .. ) .

En Briezzer:

Ik heb dus inderdaad ook wat jij bedoelt .. dat het beeld bovenin wat inzakt. Ik had erover gemaild met LG en die vertelde dat ik eerst een tijdje moest wachten .. omdat de monitor in het begin er een beetje 'in moet komen'. Na 250 uur brandtijd zou alles moeten worden rechtgetrokken.

Maar het zou me ook niet verbazen als het toch een beetje gezichtsbedrog is.

Mzl.

• Heintje
...en na 250 uur brandtijd is ook je 8 dagen omruilgarantie pleite.... Maar het is waar dat de LG's die ik heb gehad beter werden na een week inwerken.

Verwijderd

Het lijkt erop dat ze daar toch wel gelijk in hebben bij LG.
Hij staat nu een paar dagen aan en die 'inzakking' bovenin' is volgens mij iets minder geworden.
Toch weet ik zeker dat ook je ogen flink moeten wennen aan zo'n flatscreen monitor, ik heb hier ook nog een vissekom Relisys staan en als ik daarachter vandaan kom en achter die LG ga zitten is het net of je in een gat zit te kijken, heel raar is dat.
Maarja zoiets moet je zelf zien , is gewoon een rare gewaarwording.
Ik ben ook wel een tijdje aan het plasseren geweest met de instellingen om het beeld aan de zijkanten mooi recht te krijgen.
Maar dat is goed te krijgen,is mijn ervaring.
Verder is de monitor zo ontaard scherp dat je het contrast gewoon een eind terug kunt zetten.
En voor de rest, ik blijf erbij het is ongetwijfeld gewoon een klasse monitor,
alle covergentieverhalen ten spijt.
Ik durf gerust te zeggen koop gewoon zo'n ding, ikzelf heb ook lang gekeken op dit forum naar meningen van anderen maar je komt er gewoon niet uit.
Tis Pyama tegen LG.
Ik denk dat ze elkaar weinig maken.
Ik heb hem uiteindelijk gekozen op zijn mooie robuuste vorm.
Tis gewoon ook een errug mooi scherm om te zien.
En mijn ervaring is ,als je problemen hebt met Hardware dan is het toch klote met de service of het nou LG of Iiyama is of whatever: Eenmaal gekocht is 'hangen'

• Heintje
Amen. Na 5 keer ruilen heb ik een goeie LG915FT+. En dat is een waar genot.

Verwijderd

Dan heb ik zeker geluk?
Dit is m'n eerste en ik heb perfect beeld, en ik ben echt wel een zeikerd wat dat betreft, maar er is niks mis met m'n eerste :)

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb dan wel geen 915, maar wel twee 795's

Deze zijn beide perfect, nooit wat mee gehad.
de eerste heb ik nu zo'n 1,5 jaar en de tweede bijna een jaar.

Verwijderd

Shit.. betekend dus dat mijn scherm minder waar word :(

• Cap
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 14 juli 2001 21:18 schreef TheMAzTER het volgende:
Shit.. betekend dus dat mijn scherm minder waar word :(
:) inderdaad, de mijne was ook in 1x goed.
Natuurlijk zijn er altijd pechvogels, en dit zijn natuurlijk ook de mensen die dat op het forum posten. Het zal dus wel meevallen met die 'problemen' van de 915FT+ (let wel geen enkele monitor is 100% perfect, je kan net zo lang turen totdat je ergens een afwijking vind).

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 23:59 schreef Heintje het volgende:
Amen. Na 5 keer ruilen heb ik een goeie LG915FT+. En dat is een waar genot.
Das toch mooi voor je dan! je lot uit de loterij ;)
Pagina: 1