Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 987195

Topicstarter
Beste tweakers,

Na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van budget desktops en laptops ben ik op zoek naar wat nieuws. Mijn eerdere apparaten gingen vaak niet zo lang mee of waren erg traag in het gebruik. Ik heb niet veel verstand van computers daarom wil ik jullie vragen om mee te denken. Ik heb zelf wel wat ideeën, die vind je op onderstaande pricewatch.

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn voornaamste taken zijn: tekstbewerking, mailcontact, muziek luisteren en het maken en geven van presentaties. HDMI-aansluiting is een voorwaarde. Ik gebruik hem vrijwel dagelijks.

Wat is je budget?
Ongeveer 800 euro maar het mag ook iets meer zijn als dat een grote meerwaarde geeft.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja maar ik gebruik hem ook veel thuis. Daarom is een schermdiagonaal van ong. 15 inch optimaal.
]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb eigenlijk geen kennis van bepaalde merken. Daarom sta ik open voor alle ideeën.

Op het moment heb ik vier laptops op het oog:
https://tweakers.net/pric...291;876069;876085;897215/

Hebben jullie misschien een goed advies?
Wat raden jullie aan, uitsluitend SSD opslag of combinatie van SSD en HHD? Wat zijn de voor en nadelen daarvan?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 987195 op 27-10-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken @Switchie Heb je goede ervaringen met deze laptop? Is deze beter dan de door mij genoemde opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:55
Die Dell zou bij mij om 2 redenen afvallen. A. Geen SSD. B. Processor van 2.5 jaar geleden.

De Lenove Ideapad van Switchie heeft mijn vriendin ervaring mee. Werkt er dagelijks 8 uur op, nu al anderhalf jaar tot volle tevredenheid. Enige minpunt, het beugeltje van de ethernet aansluiting is half afgebroken. Fijne laptop voelt ook redelijk degelijk aan.

Als je veel presentaties geeft misschien handig om te kijken naar HDMI en old school VGA aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt @Snuitebolletje HDMI is inderdaad een voorwaarde (VGA niet).
De Dell zal ik afstrepen.