Gratis uitzending gemist kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 12.808 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benkenks1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-10 07:14
Mijn vraag

Hallo,

Weet er iemand app voor android of add on voor Kodi waar je gratis uitzending gemist van SBS 6 en of RTL kunt kijken? Ben al weken aan het zoeken, maar kan nog niet wat vinden. Voor de NPO zenders heb ik het prima voor elkaar.

Groeten

Ben

Beste antwoord (via Mx. Alba op 27-10-2017 09:48)

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Retrospect is een plugin voor Kodi. Deze maakt het mogelijk de openbare content van de NPO/ SBS / RTL terug te kijken op een kodi apparaat.
Afbeeldingslocatie: https://www.rieter.net/content/wp-content/uploads/2014/05/xot-video-addon.jpg

Het aanbod en kwaliteit is beperkt, maar dat is een gevolg van de beprijzing.
Daarnaast heb je betaalde VOD diensten voor NL content.
NLZiet (ruk)
KNIPPR
KPN-Interactieve tv, Ziggo Go, RTL XL, etc etc. is er ook.

| live and give like no one else |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:57
Gratis kijken naar betaalde zenders 8)7
Legaal niet mogelijk nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
RTLXL (app beschikbaar voor Android i.i.g.) is in principe een gratis dienst. Alleen als je meer dan X dagen / afleveringen terug wilt kijken heb je een abonnement nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door eric.1 op 25-10-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benkenks1
Maar om nou 9 euro te betalen per maand om af en toe een programma te gaan kijken wat ik gemist heb vind ik best veel geld. Maar dan stop ik maar met zoeken. bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
KPN en Ziggo hebben zelf ook een gemist dienst. Of betaal je überhaupt nergens voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Weet er iemand app voor android of add on voor Kodi waar je gratis uitzending gemist van SBS 6 en of RTL kunt kijken?
Nee.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

benkenks1 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:23:
Maar om nou 9 euro te betalen per maand om af en toe een programma te gaan kijken wat ik gemist heb vind ik best veel geld. Maar dan stop ik maar met zoeken. bedankt allemaal!
9 euro teveel? Een kaartje voor de bios kost meer.

Bedenk je overigens ook dat de reclame inkomsten voor deze bron een stuk lager liggen. Er moet wel geld binnenkomen om de programma's die jij wilt zien uberhaubt te maken hè!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
benkenks1 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:23:
RTLXL Premium is €3,99 per maand
NL Ziet is €7,95 per maand (NPO+RTL+SBS)

Dus 9 euro is het sowieso niet

Maar zoals gezegd, de meeste televisiezenders bieden terugkijken aan mits het binnen een bepaalde tijd is (bijv binnen een week). Lijkt me meer dan genoeg tijd om iets terug te kunnen kijken ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Gaat een beetje off-topic, maar NPO is ook niet echt gratis, daar betaal je gewoon voor van je belastingcentjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenvanUrk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-04 08:11
Ik heb KPN Play, hiermee kan je uitzendingen terugkijken. Deze app raad ik niet aan want is erg onstabiel op zowel telefoon als in de webplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 17:31
ZieglerNichols schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:45:
Gaat een beetje off-topic, maar NPO is ook niet echt gratis, daar betaal je gewoon voor van je belastingcentjes...
Ik dacht laatst ergens te lezen dat NPO ook zulke dienst (betaalt terug kijken) wil gaan aanbieden. Kan het alleen niet terug vinden en weet ook niet meer hoe het heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

SlqmLqck schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:40:
[...]

Ik dacht laatst ergens te lezen dat NPO ook zulke dienst (betaalt terug kijken) wil gaan aanbieden. Kan het alleen niet terug vinden en weet ook niet meer hoe het heet.
Npo plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Laatst online: 07:01
Toevallig wilde ik laatst ook iets terugkijken en op mijn android rtl xl app moest ik betalen voor de uitzending. Op mijn nvidia shield waar ik de rtl xl app op heb geinstalleerd moest ik ook betalen. Hierna geprobeerd op mijn smart tv en daarop kon ik dezelfde uitzending wel gratis kijken dus ik denk dat de grote merken deals hebben of zo?

Wellicht kun je het dus op je smart tv proberen (mits je die hebt natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 16:16
HD recorder instellen? Of back to good old videorecorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 22:03
NPO heeft inderdaad een plugin voor kodi, waar je met dezelfde voorwaarden gratis kunt terugkijken.

Voor rtl xl bestond er een plugin die inmiddels niet meer ondersteund wordt. Hier kon je ook net zoals op de website tot een week terug terugkijken zonder abbonement.

Ik ben zelf ook op zoek naar plugins voor kodi oid, en heb nu het idee om vanuit kodi naar de webbrowser te gaan en dan met een toetsenbordje oid dit te gaan gebruiken.

Ik heb over een paar maand ook geen tvabbo meer omdat we er gewoon geen gebruik van maken. Nu kijken we ook alles al terug op de laptop (wel binnen een week) en anders jammer dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 16:57
Voor Kodi gebruik ik RTL XL en Retrospect. Met wisselend succes. Het meeste van RTL en SBS kan ik terug zien, maar soms niet. Dan leg ik me daar bij neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 17:12
m-designz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:13:
Toevallig wilde ik laatst ook iets terugkijken en op mijn android rtl xl app moest ik betalen voor de uitzending. Op mijn nvidia shield waar ik de rtl xl app op heb geinstalleerd moest ik ook betalen. Hierna geprobeerd op mijn smart tv en daarop kon ik dezelfde uitzending wel gratis kijken dus ik denk dat de grote merken deals hebben of zo?

Wellicht kun je het dus op je smart tv proberen (mits je die hebt natuurlijk).
Omdat je smart tv middels je experiabox/horizon/cl+ kaart gekoppeld is aan het een en ander.
Dat is waarom ik als ziggo klant zit opgescheept met F1 racen en voetbal uit Chilichap..

Als ik dat wil kijken vanaf mijn laptop of smartphone (ik zou werkelijk niet weten waarom, maar stél) dan moet ik inloggen.. wachtwoordje enzo die ik bij mijn Ziggo abo heb.
Je smart TV doet dat inloggen voor jou.

Dit werkt bij KPN of wie dan ook niet veel anders.. dus heb je een abo bij een aanbieder dan heb je afhankelijk van je abo vaak ook de mogelijkheid op je andere apparaten... gewoon ff je gebruikersnaam en wachtwoord erbij pakken.

En een app of site van je provider natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Laatst online: 07:01
@Waarnemer ok, ik wist niet dat het zo werkte maar dan blijft het alsnog raar. Ik zit bij KPN en via mijn "kpn kastje" moest ik ook betalen. Mijn smart tv hangt alleen aan mijn receiver en natuurlijk utp kabel voor het internet, het "kpn kastje" hangt vervolgens ook aan mijn receiver. Hoe mijn tv dan zou moeten inloggen met kpn credentials (zo begrijp ik het uit jouw reactie) zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
slow whoop schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:57:
Voor Kodi gebruik ik RTL XL en Retrospect. Met wisselend succes. Het meeste van RTL en SBS kan ik terug zien, maar soms niet. Dan leg ik me daar bij neer.
Exact, uitzendingen gemist voor Kodi de Add-On Retrospect gebruiken. Het meeste werkt redelijk goed.
SBS is minder in aanbod geworden door alleen de "Meest bekeken" uitzendingen aan de te bieden en RTL is sinds een tijdje volledig geblocked als ik mij niet vergis.

Dat NPO een betaalde "Uitzending Gemist" variant wil introduceren vind ik ronduit belachelijk en geldklopperij.
Nederlandse burgers betalen via de belastingdienst kijk- en luistergeld waardoor NED 1, 2 en 3 'gratis' beschikbaar zijn. Waarom dan voor notabene oude uitzendingen betalen??? Hier heb je recht op!

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:01
Google Play: KIJK
Google Play: RTL XL

Andere opties zijn NLZiet (€8/maand) om terug te kijken.
Voor een tientje kan je TV live kijken en terugkijken met KPN Play en Knippr. Die laatste heeft ook een Samsung Smart TV-app wat wellicht handig voor je is.

Tot slot, wellicht een wat grijs gebied: misschien heb je vrienden of familie met een TV-pakket bij KPN, Ziggo, of wat voor andere TV-aanbieder dan ook. Vaak krijg je daarbij namelijk toegang tot een app (zoals Ziggo Go en KPN Interactieve TV) waarbij je ook tot 7 dagen menig TV-programma terug kan kijken op je telefoon (in veel gevallen met Cast-mogelijkheid naar je TV). Misschien kan je, eventueel tegen geringe vergoeding voor je familie/vrienden, toegang krijgen tot een dergelijk account?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Waarnemer schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Omdat je smart tv middels je experiabox/horizon/cl+ kaart gekoppeld is aan het een en ander.
Dat is waarom ik als ziggo klant zit opgescheept met F1 racen en voetbal uit Chilichap..
Opgescheept, puh. Ik ben er blij mee!

@TS, ik zou ook zeggen dat als je een TV abbo hebt, je misschien we terug kan kijken. Iig kan het bij Ziggo, KPN en UPC. Telfort geloof ik ook. En veel anderen zal het ook wel bij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 16:57
Theo74 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:07:
[...]

Exact, uitzendingen gemist voor Kodi de Add-On Retrospect gebruiken. Het meeste werkt redelijk goed.
SBS is minder in aanbod geworden door alleen de "Meest bekeken" uitzendingen aan de te bieden en RTL is sinds een tijdje volledig geblocked als ik mij niet vergis.

Dat NPO een betaalde "Uitzending Gemist" variant wil introduceren vind ik ronduit belachelijk en geldklopperij.
Nederlandse burgers betalen via de belastingdienst kijk- en luistergeld waardoor NED 1, 2 en 3 'gratis' beschikbaar zijn. Waarom dan voor notabene oude uitzendingen betalen??? Hier heb je recht op!
Die RTL XL add-on is inderdaad geblokkeerd, maar dat is vrij simpel te verhelpen. De blokkade van RTL werkt op de User-Agent string die wordt meegestuurd in de add-on. Door die even aan te passen in de code werkt de add-on gewoon weer.

En anders gebruik je gewoon Retrospect.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Retrospect is een plugin voor Kodi. Deze maakt het mogelijk de openbare content van de NPO/ SBS / RTL terug te kijken op een kodi apparaat.
Afbeeldingslocatie: https://www.rieter.net/content/wp-content/uploads/2014/05/xot-video-addon.jpg

Het aanbod en kwaliteit is beperkt, maar dat is een gevolg van de beprijzing.
Daarnaast heb je betaalde VOD diensten voor NL content.
NLZiet (ruk)
KNIPPR
KPN-Interactieve tv, Ziggo Go, RTL XL, etc etc. is er ook.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Retrospect is volgens zijn eigen website echter wel dood. Het retrospect repository is leeg en de downloads op de officiële website zijn weg.

RTLXL via Retrospect doet het voor mij overigens gewoon zonder aanpassingen. Hoewel ik wel graag zie dat iemand Retrospect weer oppakt om deze zeer nuttige plugin werkend te houden. De NPO, RTLXL, SBS etc etc app op de SmartTVs zijn zoals altijd gebeurd bij smartTVs al een tijdje overleden. Kodi is een goede SmartTV gedeelte vervanger!

Zonder Retrospect zie ik alles overigens ook wel. De opname functie van de TV is immers NIET kapot en de encryptie van die opnames zijn ook niet 100% NIET gekraakt. :o

[ Voor 18% gewijzigd door Groentjuh op 26-10-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Met KIJK kan dit. Heb hier thuis alleen internet, maar mijn vriendin wil soms programma's terugkijken. Laatst kwamen we er achter dat er op de tv de KIJK-app zit en dat werkt prima volgens mij. Hoor haar er in ieder geval niet over klagen, maar heb het zelf nog nooit gebruikt :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:39:
Met KIJK kan dit. Heb hier thuis alleen internet, maar mijn vriendin wil soms programma's terugkijken. Laatst kwamen we er achter dat er op de tv de KIJK-app zit en dat werkt prima volgens mij. Hoor haar er in ieder geval niet over klagen, maar heb het zelf nog nooit gebruikt :+
Alleen is daar geen Kodi addon voor ;) (Althans, ik kreeg hem niet gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:16:
[...]

Alleen is daar geen Kodi addon voor ;) (Althans, ik kreeg hem niet gevonden)
De OP vroeg om een Kodi-addon óf Android-app en voor Android is er wel een KIJK-app. Dus dat zou het probleem op moeten lossen lijkt mij. Kwaliteit van KIJK is ook prima volgens mij. Heb een tijdje terug een stukje mee gekeken van een programma (iets met klussen) en op een 49" televisie, op ~3 meter afstand zag het er prima uit.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benkenks1
Ik zal eens kijken wie in mijn nabijheid Ziggo heeft. Verder kijk ik rond op google of er toch iets is. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:52:
[...]

De OP vroeg om een Kodi-addon óf Android-app en voor Android is er wel een KIJK-app. Dus dat zou het probleem op moeten lossen lijkt mij. Kwaliteit van KIJK is ook prima volgens mij. Heb een tijdje terug een stukje mee gekeken van een programma (iets met klussen) en op een 49" televisie, op ~3 meter afstand zag het er prima uit.
Je hebt gelijk. Ik lag weer half te slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:20
Theo74 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:07:
Waarom dan voor notabene oude uitzendingen betalen??? Hier heb je recht op!
Je hebt recht op het ontvangen van de uitzendingen.

Daarnaast kan je sommige programma's later terugkijken via internet. Dat laatste zie ik als een extraatje wat dus grotendeels gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:56
Groentjuh schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:02:
Retrospect is volgens zijn eigen website echter wel dood. Het retrospect repository is leeg en de downloads op de officiële website zijn weg.
Zie https://www.rieter.net/co...urrent-retrospect-status/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Alle legale opties zijn ondertussen genoemd en vragen naar / voorstellen van illegale opties is tegen de spelregels op Tweakers... Kan dus wel op slot.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.