Data DVD niet te backuppen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een DVD met training software en gebruik er 6 stuks van in 6 laptops
Nu is er een defect en normaal leverde de leverancier een gratis kopie in plaats van de € 125,- bij inlevering van de beschadigde DVD.
Nu leveren ze hem niet meer en willen ze een online training leveren tegen absurde abbonnement kosten
Niet van toepassing want ik wil en kan alleen de DVD rom gebruiken want ik gebruik bij die trainingen ook geen internet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Het gaat om een dvd 5 met data

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Alle detectie software geeft aan geen beveiliging.
toch na maken van een backup krijg ik de melding inserd original DVD
Ik heb alle gangbare copieer en clone tools gebruikt zonder resultaat
Wie kan me een werkende kopieer of backup optie aanbieden hoeft niet gratis maar wel redelijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05:52
Als je alle gangbare en clone tools hebt geprobeerd valt er weinig te doen denk ik.
Wat zeggen die programma's eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze zeggen allemaal dat de DVD geen beveiliging heeft.
Elk programma kopieert hem gewoon en na-controle zegt dat het een op een kopie maar werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:36
Heb je de originele schijf wel eens van dichtbij bekeken? Mogelijk wordt er een identificatiecode gebruikt in de Burst Cutting Area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een sector scan gedaan en zie dat alle originelen errors hebben op sector 342073 en veel verder
Gaat langzaam die scan.
Zouden er bewust foute sectoren in zetten?

Sector 342181
SenseKey 0x03
ASC 0x00
ASCQ 0x00

Zegt me helaas niet erg veel en dit vele sectoren zo door

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2017 19:28 . Reden: Bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ja, er zijn kopieerbeveiligingen waarbij bewust fouten op de cd/dvd staan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zou denk ik eerst eens proberen een Image van de DVD te trekken.. en deze in een Virtual Drive mounten oid :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al met images geprobeerd zonder resultaat krijg steeds de melding insert originele dvd
Er zijn veel tools maar allemaal voor video DVD het gaat hier om een programma dat niet start zonder originele dvd.
En kopieer programma's zeggen allemaal dat het foutloos is gegaan 1 op 1 of bit kopie dus
Ook iso's draaien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan zit je waarschijnlijk toch tegen een kopieerbeveiliging aan die niet zomaar te kopiëren is. Niet veel wat je daar aan kan doen, behalve misschien zoeken naar een crack voor dat ding. Maar dat is uiteraard iets waar wij je niet mee gaan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. Ook, misschien een inkoppertje maar toch: als het zo moet dan zou ik naar een andere leverancier gaan kijken. En daar de prijs voor softwarelicentie plus training vragen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Heb je de exacte foutmelding al door Google gehaald?

Zoeken naar "insert original DVD" suggereert dat het met StarForce te maken heeft.

Welke detectiesoftware heb je gebruikt? Je zou kunnen checken wat pestudio ervan vindt.
Pagina: 1