Probleem met aux kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzzo
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-01-2022
Mijn vraag
...
Ik heb sinds kort een koptelefoon die werkt op een aux kabel.
alleen na een week hoor ik maar 1 deel van het geluid en als ik mij aux kabel wat omhoog duw als hij in de computer zit dan hoor ik in een weer alles.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Gembird MHS-U-001

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb alleen door de kabel omhoog te duwen geluid gehoord dat is het enigste wat ik gevonden heb ander software heb ik ook al gebruikt andere laptops, pc en telefoons heb ik ook geprobeerd, alleen het gekke is dat ik geen beschadiging zie aan de aux kabel ook het kopje is helemaal heel.

met vriendelijk groet,

Laurens Schols

Beste antwoord (via Laurenzzo op 25-10-2017 19:02)

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:57

dragonhaertt

@_'.'

PageFault schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:21:
[...]
Dat zou ik dus niet doen. Hij heeft hem sinds kort, dus ik zou me beroepen op garantie voor ikzelf zou gaan knutselen.
Dat zou ik ook eerst proberen, ik geef alleen aan dat het meestal wel goed gaat als je zelf gaat solderen. Daarnaast valt kabelbreuk vaak buiten de garantie.

Ik zou hem aanraden het op een andere manier te proberen, maar ik zou hem niet afraden het te solderen.
Dit is niet heel moeilijk en een stuk goedkoper dan een nieuwe kopen. (daarnaast altijd het proberen waard, al is het alleen voor de ervaring)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 16:11

Joran

<3 natalee

Heb je hetzelfde probleem op een ander apparaat? Kan je de kabel niet gewoon vervangen? Doen andere koptelefoons hetzelfde op je computer?

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzzo
ik heb op alle apparaten het zelfde probleem maar Apple oortjes doen het wel op alle apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Nou, koptelefoon stuk dus. Of in ieder geval de kabel die er aan vast zit.

Send me your gameboys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:43

Arethusa

Niet die server

Vermoedelijk is je kabel of koptelefoon stuk, ergens zal er wellicht een kabel breukje zijn.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzzo
Dus moet ik dan de kabel door knippen en dan voorzichtig solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzzo
met en nieuw aux kopje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Als je denkt dat je dat kan, moet je het zeker proberen, zo heb je er namelijk ook niks aan.

De kans is groot dat hij het dan toch niet doet, hier kan je webshops vinden die een nieuwe verkopen

Als er geen zichtbare schade is, terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Joran op 25-10-2017 15:33 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Joran schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:32:
De kans is groot dat hij het dan toch niet doet,
Hier ben ik het niet mee eens, het zijn 4 draadjes die je gewoon netjes in een nieuwe plug kan solderen. Als je ook maar enigszins kan solderen en genoeg geduld hebt om dit netjes te doen (of even een tutorial kijken) dan kan dit bijna niet fout gaan. Zelf al tientallen 3.5m plugjes vervangen voor kennissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
dragonhaertt schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:49:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens, het zijn 4 draadjes die je gewoon netjes in een nieuwe plug kan solderen. Als je ook maar enigszins kan solderen en genoeg geduld hebt om dit netjes te doen (of even een tutorial kijken) dan kan dit bijna niet fout gaan. Zelf al tientallen 3.5m plugjes vervangen voor kennissen.
Dat zou ik dus niet doen. Hij heeft hem sinds kort, dus ik zou me beroepen op garantie voor ikzelf zou gaan knutselen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

PageFault schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:21:
[...]
Dat zou ik ook eerst proberen, ik geef alleen aan dat het meestal wel goed gaat als je zelf gaat solderen. Daarnaast valt kabelbreuk vaak buiten de garantie.

Ik zou hem aanraden het op een andere manier te proberen, maar ik zou hem niet afraden het te solderen.
Dit is niet heel moeilijk en een stuk goedkoper dan een nieuwe kopen. (daarnaast altijd het proberen waard, al is het alleen voor de ervaring)

Pagina: 1