Wat is het verschil tussen alle moederborden en wat heb ik nodig?
...
Ik ben op zoek naar een Z370 Moederbord voor een 8700k.
Ja ik ga overclocken maar niet extreem met custom waterkoeling naar 5,7 ghz.
Ik wil naar een steady 5Ghz wat goed te doen moet zijn.
Nu lijkt het alsof elk Z370 MB geschikt is voor overclocking.
Maar hoe geschikt is het dan echt? Je leest heel af en toe wat over te weinig power?
Ik wil het combinen met een GTX 1070 en zou het fijn vinden als het MB ook SLI ondersteund (wie weet in de toekomst).
Alle moederborden lijken ook tot ongeveer DDR4 4000 te ondersteunen. Ik wil er een 3200 kitje in doen dus daar zit het hem ook niet echt.
Wat moet ik kiezen en wat is nu nog het verschil tussen een €140 en €400 moederbord?
Ik wil mijn andere components niet bottlenecken door een te goedkoop moederbord te kopen maar wil wel weten waar ik het geld dan daadwerkelijk aan uitgeef als ik een duurdere kies.
Ps. RGB en uiterlijk maakt me echt compleet niks uit dus weegt niet mee.
...
Ik ben op zoek naar een Z370 Moederbord voor een 8700k.
Ja ik ga overclocken maar niet extreem met custom waterkoeling naar 5,7 ghz.
Ik wil naar een steady 5Ghz wat goed te doen moet zijn.
Nu lijkt het alsof elk Z370 MB geschikt is voor overclocking.
Maar hoe geschikt is het dan echt? Je leest heel af en toe wat over te weinig power?
Ik wil het combinen met een GTX 1070 en zou het fijn vinden als het MB ook SLI ondersteund (wie weet in de toekomst).
Alle moederborden lijken ook tot ongeveer DDR4 4000 te ondersteunen. Ik wil er een 3200 kitje in doen dus daar zit het hem ook niet echt.
Wat moet ik kiezen en wat is nu nog het verschil tussen een €140 en €400 moederbord?
Ik wil mijn andere components niet bottlenecken door een te goedkoop moederbord te kopen maar wil wel weten waar ik het geld dan daadwerkelijk aan uitgeef als ik een duurdere kies.
Ps. RGB en uiterlijk maakt me echt compleet niks uit dus weegt niet mee.