Phishingcampagne gericht op MyEtherWallet heeft 13.000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
nieuws: 'Phishingcampagne gericht op MyEtherWallet heeft 13.000 euro opgeleverd'

@duqu

Echt hier lusten honden geen brood van. Wat een slecht artikel. Zie mijn post die ik gemaakt heb.

Beetje meer onderzoek naar de achtergrond van de materie waarover je een artikel plaatst mag ook wel. Even toetsen bij mensen die er verstand van hebben. Zie het crypto topic op GoT. Nu is het gewoon een sensatie artikel zonder een goeie onderbouwing.

Je ziet het ook bij de reacties onder het artikel. Genoeg mensen die aangeven wat de actuele situatie is en hoe je daar het beste mee om kan gaan.

"Echt wat een slecht artikel in de categorie van regen is nat. Als je een beetje in de crypto/ico wereld zit dan komen deze scams x aantal keer per dag voorbij. In je e-mail op slack in telegram kanalen. En deze scams hebben een stuk better resultaat dan 13K.

Dit is echt geen nieuws en heeft helemaal geen onderzoek nodig om uit te zoeken. Als je het al een onderzoek kan noemen.

Elke populaire ICO heeft hier last van. Er worden fake sites opgezet met typefauten en andere ether adressen doorgegeven. Liep hier laatst ook al tegenaan bij een ICO even snel op het adres gekeken en daar zag ik zo 50K euro aan ether staan. En dat in 5 minuten "Onderzoek""

[ Voor 30% gewijzigd door Defector op 25-10-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Hoi Defector, dank voor jouw bericht. Ik denk dat de blogpost juist wel interessant is, omdat het hele proces van een dergelijke phishingcampagne in beeld wordt gebracht. Zoals ik vermeld, zijn er veel van dit soort acties rond ico's. Alleen zijn die vaak niet transparant. Daar komt bij dat het voor mensen die minder 'in de crypto/ico-wereld zitten' alsnog interessant kan zijn. Ik kan me voorstellen dat het wat minder nieuwswaarde heeft voor iemand die er dagelijks mee te maken heeft.