Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:23
Hallo iedereen,

Gisteren heb ik eindelijk mijn werkscherm geupdate naar een 27UD68P , prachtig natuurlijk maar het valt toch een beetje tegen. Ik ervaar gradient banding in photoshop maar ook in de eizo en lagom test. Zelfs op de standaard windows 10 achtergrond is het zichtbaar.
Het is vrij subtiel maar toch niet zoals het hoort lijkt me?
Ook heb ik het idee dat de wit en zwart waardes nogal opgeblazen zijn, vooral wit is erg fel zelfs met brightness omlaag , contrast mag ik niet veranderen in de displaysettings in combinatie met srgb settings.Contrast aanpassen bij de intel graphic settings maakt het allemaal alleen maar erger :P

wat heb ik al geprobeerd :

Oude monitordrivers verwijderd , LG drivers geinstalleerd vanaf de bijgeleverde dvd , na testen ook nog via de website geupdate naar de allerlaatste versie
Monitorsettings op sRGB gezet , in windows en monitor settings
Met helderheid en contrast gespeeld
Intel graphic drivers geupdate
Displayport en hdmi kabels geprobeerd
Veel googlewerk...

Verdere relevante hardware :
Scherm : LG27UD68P
draaiende op een intel 6600K met HD530 graphics (igp dus)
aangesloten met de bijgeleverde displayport kabel

Linkjes naar de tests:
https://www.eizo.nl/monitor-test/
http://www.lagom.nl/lcd-test/

Mijn vraag is dus : Is er een manier om gradient banding en opgeblazen zwart en wit waardes op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb zelf een UD58 en die komt met een rapport tav de calibratie. Neem aan dat jij dat ook hebt?
Wat je omschrijft hoort niet imho. Ik zou hem gewoon omruilen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyr
die zit er inderdaad bij , zover ik kan zien is er niks bijzonders aan de hand. Ik had wel vrij veel problemen om de bijgeleverde driver dvd werkend te krijgen , dus m'n 1e gedachte ging naar een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Welko OS gebruik je dan? Onder Windows 10 heb ik met de mijne nooit problemen gehad (gewoon standaard windows drivers voor de laptop), en met Win 7 ook niet. Daar moest ik wel de bijgeleverde drivers installeren.
Maar ik kan me geen situatie herinneren waarbij een driver ooit banding veroorzaakte, uberhaupt.

Kun je hem op een andere machine testen? :)

[ Voor 56% gewijzigd door The Eagle op 25-10-2017 21:10 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyr
Ik gebruik gewoon windows 10, ik heb de bijgeleverde drivers geïnstalleerd en de monitor word ook gewoon herkend als LGultrahd.

Ik heb helaas geen andere pc bij de hand , maar mischien kan ik nog een laptop lenen ergens om het te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Flikker alle videodrivers er eens af en haal drivercleaner er even overheen zodat het ook echt weg is. En dan nog eens proberen. Eerst zonder drivers uiteraard, danwel met de standaard windows drivers.
Als ie het dan ook doet weet je al genoeg, dan ligt het dus ook niet aan de drivers of de software.

Dan kun je nog een andere laptop proberen, of simpelweg een andere kabel?

Pagina: 1