Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-12 16:11
Ik start binnenkort met de opleiding tot video analist bij de KNVB. Hiervoor moeten er (delen van) wedstrijden en/of trainingen opgenomen worden op het voetbalveld. Nou dacht ik even een camera te lenen van iemand maar dit blijkt nog niet zo makkelijk te zijn omdat iedereen tegenwoordig opnames maakt met zijn mobiele telefoon, iPhone 7 die ik heb mag niet gebruikt worden, of met een verouderde camera die niet aan de eisen voldoet.

Ik zoek een?
Full-HD video camera die op een statief geplaatst kan worden. Deze moet, zoals hierboven beschreven, voetbalwedstrijden op kunnen nemen. Verder zijn er niet heel veel eisen. Maar doordat je er analyse op moet doen is een redelijke kwaliteit wel handig. Zoomen zal, denk ik, niet veel gebruikt worden.

Wat is je budget?
Ik heb een compleet pakket gezien van iets minder dan 300,00 (zie verderop). Dus, indien dit goed genoeg is, wil ik niet meer uitgeven. Als het maar compleet is. Dus camera + geheugen kaart en statief. Alle extra's zijn mooi mee genomen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat dus gebruiken om voetbal wedstrijden en trainingen op te nemen en deze naderhand te kunnen analyseren. Het is van een redelijke afstand en kan soms in het donker (met stadionverlichting) zijn. Mijn iPhone kan dit prima opnemen maar is niet toegestaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik een Sony HDR-CX240E gevonden. Deze is als compleet pakket te bestellen bij de CoolBlue voor 287,00. Zie https://www.videocamerash...gen-tas-accu-statief.html

Verder geen voorkeur. Maar deze lijkt mij in eerste instantie goed genoeg.

Welke vragen heb je hier nog over?
Voor nu zoek ik dus een goedkope oplossing. Maar mocht ik er later wat meer mee willen doen dan wil ik misschien een betere camera kopen. Is het verstandig hier al rekening mee te houden i.v.m. de accessoires die je er bij koopt?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:41

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

CEA > FVH

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:09
Maar kan je opleiding bij KNVB dit niet gewoon aan je vertellen? Zij hebben de ervaring en misschien bieden ze je ook wel aan om een camera te lenen via hun. :?

"You never come second by putting other people first"

• The_Ghost16
quote:
Falcon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:52:
Maar kan je opleiding bij KNVB dit niet gewoon aan je vertellen? Zij hebben de ervaring en misschien bieden ze je ook wel aan om een camera te lenen via hun. :?
De eisen van de KNVB zijn helemaal niet zo streng. Ze willen dat je gebruik maakt van een Full-HD Camera en ze geven duidelijk aan dat je deze zelf moet regelen, anders werd je ook niet toegelaten.

Het gaat mij er meer om dat ik zoveel mogelijk waar voor mijn geld wil. Ik heb een camera gezien maar of dit de beste optie is binnen het budget weet ik niet omdat ik er geen verstand van heb. Vandaar de vraag.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Even snel kijkend zou ik eerder voor deze gaan (met een grotere sensor voor wat betere resultaten in de avond) pricewatch: Canon Legria HF R806 Zwart Zie toevallig bij de eerste winkel dat er ook vanuit Canon een 25 cashback op zit of 40 Canon tegoed (wat je voor een extra batterij zou kunnen gebruiken maar dan moet het wel eentje van Canon zijn). Vooral qua batterij zou ik even kijken of ze compatible zijn met een duurder model (meestal valt dat zwaar tegen maar misschien is het inmiddels een stuk beter).
Bij de MM deze week ook een 128GB kaartje voor 39 te koop (of een 32GB voor 11; edit: zie nu ook een 64GB voor 22) die ruim snel genoeg moeten zijn als ik de testresultaten goed herinner van die Samsung EVO. Een Extreme zoals die in het Coolblue pakket is zware overkill ...
(zelf laatste de EVO+ gekocht voor in een Panasonic V770 want toen nauwlijks prijsverschil maar als ik van deze actie had geweten had ik de 128GB gewone Evo gehaald en ook de MB/s en Mbps-en niet goed bekeken toch wel goed maar voor FHD video zit je met een U3 wel goed; zonder problemen 1080p @ 50Mbps gefilmd vorige week en de gewone EVO haalt vergelijkbare snelheden)
Met die besparing op de geheugenkaart en dat Canon tegoed zou je ook de originele Canon BP-727 accu kunnen kopen voor minder dan dezelfde van het merk Jupio (dat is pas een echt accu voor langer opnemen ipv wat in het Coolblue pakket zit). Nou ja 'minder', je verliest wel de 25 cashback natuurlijk en dan is ie eigenlijk weer 25 duurder. Adviesprijs van de accu is 149,95, met cashback bij de eerste winkel 58,95 (is misschien nog wat voor de re-sale value later). Maar dan zit je al op zo'n 260 voor alleen de camera + extra accu. Met de 'imitatie':
  • Camera: 174 (na 25 cashback)
  • Extra accu: 59 Jupio (misschien niet eens nodig, die BP-727 met 2760 mAh capaciteit zit er standaard al bij. Bij de Sony zit er eentje van 1250mAh ...
  • Geheugenkaart: 22 pricewatch: Samsung MicroSDXC EVO 64GB
  • Statief: 35
[Vixia HF R800 is de Amerikaanse naam, kom je meer reviews/filmpjes van tegen; ziet er wel wat beter uit dan de Sony bij weinig licht. R80 en R82 zijn dezelfde maar dan met WiFi en ingebouwde opslag]

apis29 wijzigde deze reactie 26-10-2017 21:36 (49%)

• The_Ghost16
Wow bedankt voor deze uitgebreide reactie. Dit soort informatie was precies waar ik naar op zoek was.

Ik heb even naar die Canon modellen gekeken en zag ook de pricewatch: Canon Legria HF R88 Zwart. Deze is in prijs wel iets duurder, 279,00, maar heeft wel 16GB ingebouwd geheugen en WiFi en NFC mogelijkheden. De cashback op dit model is 30,00.

WiFi kan handig zijn door de beelden door te sturen naar de televisie in de kantine (totaal irrelevant voor de opleiding dus kan ook op een later model als het allemaal wat serieuzer wordt).

Extra accu lijkt bij die canons niet nodig te zijn. Als ik zo kijk gaat de accu 3 uur mee en die van de sony maar 1 uur. Dus in principe kom ik dan op de camera, geheugen kaart en statief als minimaal pakket.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung MicroSDXC EVO 64GB€ 22,-€ 22,-
1Canon Legria HF R806 Zwart€ 199,-€ 199,-
1Hama Star 63€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,95

Met een camera tas er bij en de cashback actie dus ongeveer even duur als de Sony alleen heb ik hier meer waar voor mijn geld als ik het goed begrijp.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
The_Ghost16 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:25:
Wow bedankt voor deze uitgebreide reactie. Dit soort informatie was precies waar ik naar op zoek was.

Ik heb even naar die Canon modellen gekeken en zag ook de pricewatch: Canon Legria HF R88 Zwart. Deze is in prijs wel iets duurder, 279,00, maar heeft wel 16GB ingebouwd geheugen en WiFi en NFC mogelijkheden. De cashback op dit model is 30,00.

WiFi kan handig zijn door de beelden door te sturen naar de televisie in de kantine (totaal irrelevant voor de opleiding dus kan ook op een later model als het allemaal wat serieuzer wordt).

Extra accu lijkt bij die canons niet nodig te zijn. Als ik zo kijk gaat de accu 3 uur mee en die van de sony maar 1 uur. Dus in principe kom ik dan op de camera, geheugen kaart en statief als minimaal pakket.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung MicroSDXC EVO 64GB€ 22,-€ 22,-
1Canon Legria HF R806 Zwart€ 199,-€ 199,-
1Hama Star 63€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,95

Met een camera tas er bij en de cashback actie dus ongeveer even duur als de Sony alleen heb ik hier meer waar voor mijn geld als ik het goed begrijp.
Ja, ik zie dan ook nog de 86 en 87 met ook wifi en 16GB. Zou verwachten dat dan de 88 32GB zou hebben net als de Amerikaanse R82 maar blijkbaar niet. Denk niet dat je live beelden kan streamen edit: kan dus idd live streamen(/meekijken) naar een apparaat met daarop de 'CameraAccess plus' app en je kan bijv. wel de camera bedienen via je telefoon (mits alletwee op dezelfde wifi), verder is het voornamelijk voor draadloos bestanden overzetten (bijv. naar je telefoon die het daarna wel naar de tv zou kunnen zenden).

Ah dit is dus het verschil in Europa tussen 86 en 88: "The LEGRIA HF R88 also contains the WA-H43 wide angle lens adapter to provide an even wider angle of coverage, great for situations where you are shooting in a confined space or for capturing a stunning landscape." https://www.canon-europe....are-new-legria-hf-series/ (misschien nog handig voor langs de zijlijn)

Lijkt me bij elkaar idd een beter pakket dan de Sony bundel :)

apis29 wijzigde deze reactie 26-10-2017 23:19 (3%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True