Automator service voor bellen van telefoonnummer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Op mijn Mac gebruik ik de softphone Bria 5.
Deze softphone kan URL's openen die beginnen met tel:
Oftewel als er een link staat tel:0612345678 en ik klik erop dan opent hij de Bria app en belt direct dat nummer.

Nu wordt er nog niet echt veel gebruik gemaakt van deze URL's en hebben veel websites gewoon het telefoonnummer staan zonder hyperlink (tel:).

Nu zou het mooi zijn als ik op een website (of elders op mijn Mac) een telefoonnummer kopieer en dat op de achtergrond dit omgezet wordt naar tel:nummer_wat_ik_copy en zo dus mijn Bria client opent en belt.

Nu dacht ik dat dit wel mogelijk zou moeten zijn met Automator of Apple script maar ik heb geen idee hoe...

Kan iemand mij op weg helpen?

TL;DR
Ik wil een service maken dat als ik een telefoonnummer kopieer dat deze er tel: voor gezet wordt en deze link dan uitgevoerd wordt zodat mijn softphone opent en gaat bellen.

Beste antwoord (via WRT54G op 27-10-2017 11:49)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat heb je zelf al geprobeerd?

V.z.i.w. is het niet meer dan een Automator service aanmaken met daarin een 'Run AppleScript' actie:
code:
1
2
3
on run {input, parameters}
    open location "tel:" & input
end run
Opslaan als 'bellen met Bria', en dan rechtsklikken op een nummerreeks, Services > 'bellen met Bria'.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Iemand een idee?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat heb je zelf al geprobeerd?

V.z.i.w. is het niet meer dan een Automator service aanmaken met daarin een 'Run AppleScript' actie:
code:
1
2
3
on run {input, parameters}
    open location "tel:" & input
end run
Opslaan als 'bellen met Bria', en dan rechtsklikken op een nummerreeks, Services > 'bellen met Bria'.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Geweldig!
Werkt perfect. Mijn dank is groot!

_/-\o_