videocapture Asusv6600> proc. te traag?

Pagina: 1
Acties:

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Topicstarter
Hallo,
Ik heb bij het video capturen, resolutie 720*576, last van een soort naijlen. Bij bijvoorbeeld een snelle armbeweging zie ik die arm meerdere keren. Dit heb bij het capturen met 30 fps maar ook bijvoorbeeld met 20 fps. Op de halve resolutie (352*288) heb ik daar geen last van, maar wordt het beeld wat waziger op volledig scherm. Betekent dit dat mijn processor te traag is (celeron 300@450 op abit bx6 rev.2, 128 MB) of zijn er nog instelmogelijkheden om dit probleem te verhelpen? Heb de AGP aperture size op 128 MB gezet maar dat hielp niet (veel).

P.S. Heb gehoord dat ik, zonder veel gevaar, mijn AGP bus op 100 MHz kan zetten. Is dit bogus of kan het inderdaad niet veel kwaad?

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Verwijderd

je bent waarschijnlijk bekent met het volgende maar ik vertel het voor de zekerheid toch maar; Als je van video (camera/ vcr/ tv-signaal) captured, en je woont gewoon in NL moet je de PAL- instelling gebruiken, en capturen op 25 frames/sec.

Mocht je dit dus al weten, heb je dit probleem bij deze instellingen ook? Heb je soms meldingen van "dropped frames"? Welke compressie-codec gebruik je (microsoft video 1 en asuscompressie werken doorgaands goed bij mij.?

Het kan overigens ook gewoon een soort preview zijn, dus test het even door het bestand af te spelen (bijvoorbeeld in microsoft active-moviebeheer versie 2.0-> werkt bij mij het beste), liefst op een tv-monitor.

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb die schaduwbeelden alleen tijdens het afspelen. Het aantal frames per seconde maakt niet uit: ik heb 30 fps, 25 fps en 20 fps geprobeerd. In alle gevallen dus dat naijlen.
Dropped frames heb ik af en toe, meestal begint de harde schijf ff te ratelen en hop een dropped frame, maar meestal niet meer dan 1 of 2 in 20 minuten, dus dat valt wel mee.
Ik heb de kaart op PAL bghi staan. Als image format heb ik ASUS ASV1 en ASV1 (high quality) geprobeerd. Ik heb ook geen recompressie en volledige frames geprobeerd (wat is trouwens het verschil?).
Voor meer tips houd ik mij aanbevolen.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.