Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

13" laptop ~ 1400 euro

Pagina: 1
Acties:

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 13:38
Ik ben al enkele dagen bezig met het kijken naar een nieuwe laptop, maar zie door de vele bomen het bos niet meer.

Ik ben een beetje verwend, want voor mijn werk heb ik een Dell XPS 15" i7 6700HQ 16GB met 512GB SSD laptop. Die kostte destijds echter €2000, wat ik teveel vind voor privé.

Wat ga je met je laptop doen?
  • Dagelijks huis-tuin-keuken werk.
  • Fotobewerking (met 2 externe Full HD schermen met displayport aansluiting)
Wat is je budget?
Ik wil proberen onder de €1400 te blijven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal voornamelijk binnenshuis gebruikt worden op de bank of op mijn werkplek.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Voorkeur gaat uit naar merken als Dell en HP (en misschien zelfs Apple), maar ik sta open voor andere merken.

Ik heb nog wel enkele wensen/eisen voor de laptop:
  • Quad-core of snelle dual-core. (Verwend door i7 6700HQ van zakelijke laptop)
  • Minimaal 8GB werkgeheugen
  • Minimaal 256GB SSD
  • Met oog op de toekomst voorkeur voor 4k resolutie. Minimaal 1920x1080.
  • Geen voorkeur voor glanzend of mat scherm. Fotobewerking vind plaats op externe schermen (vind het niet erg als ik deze via een dock aan moet sluiten).
  • Ultrabook design (lees: XPS, Apple, Envy stijl) is natuurlijk heel mooi, maar geen must. Zeker geen 'gamer' design
  • SD Cardreader is een very nice to have
Ik had al de pricewatch: HP Spectre x360 13-ac011nd gezien, maar die mist de cardreader en ik twijfel over het aantal USB poorten. Ik heb weinig zin in verloopstekkertjes. Een dock aansluiten waar meerdere USB aansluitingen inzitten vind ik niet erg.

Verder heb ik de pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd gezien, maar dat is een 15" laptop. Het is echter wel een beest van een machine, dus mochten er geen serieuze 13" alternatieven zijn laat ik de wens voor 13" vallen en ga ik toch ook maar naar 15" kijken.

Zie net ook nog de pricewatch: Dell Inspiron 15 7577 (CN57703)
Staat op de Dell site voor €1399.
Ook weer 15" en qua design wel echt het uiterste wat acceptabel is. Neigt eigenlijk al iets teveel naar Alienware en dat soort type laptops, maar qua specs is dit ook weer echt een beest van een machine.

[ Voor 37% gewijzigd door PdeBie op 25-10-2017 10:53 ]