Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 utp kabels met Power over ethernet door enkele 16 mm buis

Pagina: 1
Acties:

• keesschouten
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06-2021
Door mijn kruipruimte loopt nu een utp kabel met POE naar de garage via een 16 mm buis.

Nu vraag ik mij af over het wel veilig is om daar nog een utp kabel aan toe te voegen welke eventueel ook POE gebruikt. Dit met oog op de NEN1010 norm.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat zijn de enige kabels die er doorheen lopen ?
Ik ken de norm verder niet voor laagspanning
Maar ik mag ook meerdere normale 2.5mm2 220v draden in een 16mm buis trekken, dus ik zou niet weten waarom een lullig poe kabeltje een probleem zou zijn. :?

BTW. wel humor dat je nog 3 tweakers hebt gevonden om dit topic mee te starten :P

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 25-10-2017 09:39 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Onderwerpen die elders op GoT behandeld worden horen daar. Netwerkkabels vallen onder Netwerken.

Move OH -> NT

Verder is dit een erg summiere topicstart. Ik zou je aanraden om de volgende link door te nemen en je topicstart erop aan te passen, anders heb je risico dat je topic alsnog dicht gaat wegens onvoldoende eigen inzet:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 14:25
2 UTP kabels die beide POE gaan doen is geen enkel probleem.
Ze zitten in een buis dus maken ook niet meteen contact met iets anders.

We spreken ook over 37.0–57.0 V en 350mA voor POE en 42.5–57.0 V en 600mA (Wikipedia).

Waar ik wel schrik voor heb, is waar de buis allemaal loopt want als je enkele bochten moet maken (afhankelijk van de lengte ook) zou het wel eens kunnen dat je er geen UTP meer bij kan trekken.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Je kunt normaliter (kan iets moeite kosten) prima 2 UTP kabels door een 16mm buisje trekken.

Met het oog op PoE of niet maakt het niet uit, je kan 2 Non PoE kabels trekken, 1 PoE en 1 Non PoE, of 2 PoE kabels, dat maakt allemaal niet uit.

Zolang je het maar niet gaat "mengen" met 230V ;)

Als je er nog een kabel bij in wilt trekken, haal dan eerst je huidige eruit (met een trekveer eraan geknoopt) en trek dan beide kabels tegelijk, als je nu (wanneer er 1 utp kabel in zit) een trekveer doordrukt heb je grote kans dat je de huidige kabel beschadigd.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

En gebruik ook glijmiddel die hiervoor bedoeld is. (Dreft, Dubro en andere huishoud spul is dus NIET geschikt voor kabelsmeren).

Deze is dus WEL geschikt daarvoor:

https://www.conrad.nl/nl/...37108-3m-02-l-540909.html
Pagina: 1