Platenspeler afspelen via bluetooth - soundlink Bose.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alleenpeter
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09-2020
Hoi,

Wellicht is deze vraag al eerder gesteld maar ik kan het niet terugvinden.
Ik ben op zoek naar een nieuwe platenspeler. Ik wil deze alleen afspelen via mijn bluetooth Bose.
Nu kom ik van allerhande zaken tegen maar voor mij is het niet duidelijk allemaal.

Eigenlijk wil ik gewoon een platenspeler waarvan ik de stekker in het stopcontact steek. Vinyl erop, soundlink aan en spelen maar. Dus geen extra kabels voor versterkers speakers of dergelijke.

Waar moet ik op letten? Heb het eerder bij een zaak gevraagd en die gaf aan dat dat er niet was ????? Dat kan ik mij niet voorstellen.

Waar moet ik op letten en misschien tips welke en waar?

SUPER bedankt alvast

Groet
Peter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
Een korte zoektocht leverde me ondermee onderstaande platenspelers op.

https://www.bol.com/nl/p/...luetooth/9200000065018562
https://www.hifiklubben.n...-ject-vt-e-bt-draaitafel/

Heb zelf ook een Ricatech uit dezelfde lijn. Simpele platenspeler geluidskwaliteit is niet heel boeiend maar goed genoeg voor die prijs.
Zelf heb ik geen ervaring met het bluetooth gedeelte dus daar kan ik je niet mee helpen.
Hifiklubben is in mijn ervaring wel een degelijk winkel met personeel wat verstand heeft van de producten die ze verkopen. Misschien eens bij zo'n soort winkel vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:54

Bestla

M/M -> V/F

Ik zou ver weg blijven van die oude grammafoonkloon en die Ricatech als je van je platen houd.

Die Pro-ject is wel ok, maar zet hem horizontaal neer ipv aan de muur te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 16:34
Ik zou eerder een goede draaitafel kopen, phono pre er bij en dan een bluetooth transmitter er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat lijkt mij ook een betere optie. Weet niet of je het volume kunt regelen op je headphones?

De vraag is ook of je zuinig bent op je platen. Zo ja, zou ik ver van die goedkope prullen wegblijven.
Wat gebruik je nu om ze af te spelen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alleenpeter
dank.
Ricatech is geen optie.
heb inmiddels ook gehoord van de ION. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hakkietakkie blijft hakkietakkie.
ION komt bij Numark weg, cq zijn de zelfde produkten. Numark was ooit een bekend merk in de DJ wereld maar is afgezakt. Kwalitatief is het niet veel meer. Met ION zetten ze hun spullen in de markt voor de consument, is ook goedkope zooi.
Er zijn zoals gezegd merken die het aanbieden, maar das allemaal meuk voor mensen die ooit platen draaiden en er totaal geen verstand van hebben. Slechte naalden, slechte componenten. Je betaalt met name voor de marketing.

Voor een liefhebber van platen moet je dat gewoon allemaal niet willen. Het beschadigt je platen. Koop een goede platenspeler met goed element en een losse BT module. Dat is wat je wilt.

Tot slot: ik hoor niks over budget. Heb je al een platenspeler ook of nog niet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alleenpeter
Ik heb niets meer. Alleen nog maar het Vinyl. En budget. Tjah, dat is laag en dan is er niet veel keus. Ik zie absurde bedragen en ik ben geen fanaat dus dat heb ik ook geen mega hoge eisen. Ik vind het gewoon leuk om zo nu en dan LP's af te spelen. Toch een mooier en authentieker geluid dan mijn Ipod via BT.
Wil trouwens niet zeggen dat ik geen liefhebber ben,

BT transmitter vind ik een goed alternatief maar dan zie ik door de bomen helemaal het bos niet meer. Er is zoveel keus in zoveel prijsklassen. En ik vind het lastig om dan te zien wat nu oke, goed of uitmuntend is. Want duur wil niet altijd zeggen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik vind 100 euro voor een goede platenspeler een laag budget, jij ook? Kortom, maak je budget ff concreet :)

Hoe erg ben je aan je vinyl gehecht? Die Ricatechs en consorten (zeg maar alles onder de 100 en platic fantastic waar je nu naar kijkt) hebben een budget naald die eerder funest is voor je vinyl dan dat je er wat aan hebt. Ja, het werkt, maar er is kans op schade. Hoe groot die is weet ik niet maar je snapt dat met fysiek contact er slijtage ontstaat.

Persoonlijk zou ik als ik jou was gewoo een mooie tweedehands platenspeler van MP af plukken en er een BT transmitter aanhangen. Ik zie jouw wensen op geen enkele andere manier samenkomen dan dat. Je wilt veel voor weinig. Dat wil iedereen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Enige serieuze optie is die pro-ject. En dan nog zou ik het element iets upgraden.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

ga ff ergens anders trollen ofzo...

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 05-11-2017 22:10 ]

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:32

Videopac

Rommelt wat aan.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alleenpeter
txs all voor advies, ideeen en dergelijke. Ik ga voor een "gewone"platenspeler en een BT transmitter. Eerst even mijn budget opleuken zodat ik meer keus heb en wat betere kwaliteit
Pagina: 1