Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 711008

Topicstarter
Beveiliging smartphone.

Ik ben een leek op dit gebied. Ik heb gezocht op 't forum maar kon niet vinden wat ik zocht.

Ik heb een sony xperia xz premium en ben op zoek naar een antivirus scanner, firewall of iets dergelijks. Ik wil gewoon preventieve maatregelen nemen. Ben ook best bereid ervoor te betalen.

Ik begreep dat antivirus software het toestel trager maakt en eigenlijk een onterecht veiligheidsgevoel geeft. Een firewall zou beter zijn. Is dat zo?

Wat zijn de beste opties om mijn toestel te beveiligen?

Joris

Beste antwoord (via Anoniem: 711008 op 28-10-2017 06:47)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 711008 een anti-virusscanner is inderdaad best overdreven op een telefoon. Het toestel wordt er over het algemeen alleen maar trager van en het doet voor de rest vrij weinig.

Een Firewall zou eventueel wel kunnen helpen. Op die manier kan je alle netwerktoegang blokkeren, behalve voor bepaalde apps.

Maar het belangrijkste is nog altijd dat beveiliging bij jezelf begint. Zolang je geen apps buiten de Play Store om installeert en goed kijkt naar welke rechten apps die in de Play Store staan nodig hebben, kan er eigenlijk niks gebeuren.

Ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 711008 een anti-virusscanner is inderdaad best overdreven op een telefoon. Het toestel wordt er over het algemeen alleen maar trager van en het doet voor de rest vrij weinig.

Een Firewall zou eventueel wel kunnen helpen. Op die manier kan je alle netwerktoegang blokkeren, behalve voor bepaalde apps.

Maar het belangrijkste is nog altijd dat beveiliging bij jezelf begint. Zolang je geen apps buiten de Play Store om installeert en goed kijkt naar welke rechten apps die in de Play Store staan nodig hebben, kan er eigenlijk niks gebeuren.

Ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:15
Anoniem: 711008 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:47:
Beveiliging smartphone.

Ik ben een leek op dit gebied. Ik heb gezocht op 't forum maar kon niet vinden wat ik zocht.

Ik heb een sony xperia xz premium en ben op zoek naar een antivirus scanner, firewall of iets dergelijks. Ik wil gewoon preventieve maatregelen nemen. Ben ook best bereid ervoor te betalen.

Ik begreep dat antivirus software het toestel trager maakt en eigenlijk een onterecht veiligheidsgevoel geeft. Een firewall zou beter zijn. Is dat zo?

Wat zijn de beste opties om mijn toestel te beveiligen?

Joris
Antivirus en dergelijke hebben vrijwel geen zin op Android omdat de permissie hier te laag voor is. Zo zie je dat veel van die apps ook 'boosters' en 'cleaner' bevatten en een hoop reclame. De enigste beveilig die je hebt is ervoor zorgen dat je de laaste beveiligings update hebt daarnaast heb je Google Play Protect. Overigens worden die voor geen een toestel snel geleverd op Google na. Zolang je niets buiten de playstore installeert zou ik niet zo bang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 711008

Topicstarter
Oké bedankt. Voor jullie antwoorden. Standaard staat AVG op dit toestel. Als ik het goed begrijp heeft dit geen meerwaarde dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 711008 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 07:41:
. Als ik het goed begrijp heeft dit geen meerwaarde dus?
Klopt inderdaad.