Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop infratechniek

Pagina: 1
Acties:

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Ik zoek een laptop voor opleiding infratechniek. Mbo 4
Ik moet er zo'n 4jaar mee doen.
Ik heb een budget van max 1200

Ik ga veelmet autocad en solidworks werken.
Ik wil ook beetje licht kunnen gamen.

De laptop gaat 4dagen mee met de trein. Het duurt maar 25min. En op school zijn alle aansluitingen beschikbaar.

De specificaties die de laptop moet hebben zijn: een i7 hq processor geen u. 12gb ram liefst 16gb. Een degelijke nvidia kaart of als je het geld er voor over hebt een quadro.
En dan het liefst een ssd.

Uit eigen onderzoek zijn deze twee laptops het best voor het budget.
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57702
En
https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Maak daar maar van: "Een SSD is een absolute must!"
Zonder SSD voelt iedere laptop aan alsof 'ie 10 jaar oud is.

Als je laptop niet af-fabriek met SSD komt (zit soms pas in de duurdere modellen) kan het interessant zijn 'm zelf te plaatsen.

Omdat het een laptop is en je vaak maar plek hebt voor 1 disk, moet je wel rekening houden met de grootte. Ik zou niet snel voor kleiner dan 500G gaan. Eventueel nog met een losse externe USB3 harddisk als je echt veel data hebt die mee wilt nemen. (Maar da's wel onhandiger in gebruik.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:39
Let goed op welk soort videokaart nodig is voor Solidworks. Gewoon een gaming kaart werkt wel met Solidworks, maar dan mis je de hardwareversnelling die Solidworks lekker soepel laat werken. De standaard OpenGL kaarten die veel voor gaming gebruikt worden, daar heeft SW niks aan.

Wat SSD en laptops betreft ben ik het met unezra eens, een SSD is een must. Wat je evt kunt doen bij een laptop is de DVD speler eruit mikken en daar een HDD caddy inzetten. Daarin een SSD en dan heb je een normale HDD met opslagvolume en een snelle SSD voor OS en software. Dan geef je wel je optische station op, maar die gebruik je zélden, en een losse DVD brander op USB kost niet zo veel meer (€35?). Die kun je dan altijd wel eens meenemen zodra die nodig is, komt toch hooguit 1-2x/jaar voor. Wellicht aan het begin van de opleiding dat je hem vaker nodig hebt ivm installeren diverse software.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon 73 op 25-10-2017 07:41 ]