Er zijn duizenden raadgevingen te vinden ivm met het al dan niet in- of uitschakelen van het wisselbestand, en de eventuele grootte ervan. Deze zijn meestal gericht naar oudere systemen met kleinere RAM hoeveelheden.
Tijden en RAM groottes veranderen echter.
Mijn stelling is deze: Ik installeer 32GB of 64GB RAM en wil daarnaast ook een wisselbestand zetten op een tweede SSD.
Gegeven:
OS en soft op SSD 1: 250GB.
Wisselbestand, indeks e.d. op deel 2 (bv. 100GB) van SSD2: 500GB
bestanden op deel 1(bv. 350GB) van SSD2.
Vraag, ter overweging:
Met relatief kleine RAM beschikbaar, was er de regel om het wisselbestand bv 1,5x groter te maken dan de hoeveelheid RAM. Maar in dit geval zou dit worden:
- ofwel 32 x 1,5 = 48GB
- ofwel 64 x 1,5 = 96GB
Dit lijkt me overmoord. Dus zou die regel van 1,5 wellicht kunnen in verhouding kunnen gebracht worden met de grootte van het reeds aanwezige RAM, of speel je liever zeker en volg je de regel, óók met grote RAM geïnstalleerd.
Dank bij voorbaat om jullie mening.
Tijden en RAM groottes veranderen echter.
Mijn stelling is deze: Ik installeer 32GB of 64GB RAM en wil daarnaast ook een wisselbestand zetten op een tweede SSD.
Gegeven:
OS en soft op SSD 1: 250GB.
Wisselbestand, indeks e.d. op deel 2 (bv. 100GB) van SSD2: 500GB
bestanden op deel 1(bv. 350GB) van SSD2.
Vraag, ter overweging:
Met relatief kleine RAM beschikbaar, was er de regel om het wisselbestand bv 1,5x groter te maken dan de hoeveelheid RAM. Maar in dit geval zou dit worden:
- ofwel 32 x 1,5 = 48GB
- ofwel 64 x 1,5 = 96GB
Dit lijkt me overmoord. Dus zou die regel van 1,5 wellicht kunnen in verhouding kunnen gebracht worden met de grootte van het reeds aanwezige RAM, of speel je liever zeker en volg je de regel, óók met grote RAM geïnstalleerd.
Dank bij voorbaat om jullie mening.
Struikelen zal ik!